Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΑυξάνονται τα επώνυμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Μελέτη The 2009 Greek Hotel Branding Report

Αυξάνονται τα επώνυμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Αυξημένη παρουσία απέκτησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τα ξενοδοχειακά brands. Τόσο οι ελληνικές όσο και οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες διεύρυναν τον αριθμό των μελών τους με αποτέλεσμα τα “επώνυμα” […]

Αυξημένη παρουσία απέκτησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τα ξενοδοχειακά brands. Τόσο οι ελληνικές όσο και οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες<...> διεύρυναν τον αριθμό των μελών τους με αποτέλεσμα τα “επώνυμα” ξενοδοχεία να ανέλθουν φέτος στη χώρα μας στα 431 με συνολικά πάνω από 77.000 δωμάτια. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη “The 2009 Greek Hotel Branding Report”, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον δρα Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο επιχειρήσεων στο χώρο του τουρισμού και του ξενοδοχειακού κλάδου και πανεπιστημιακό.

“Όταν το 2005 πραγματοποίησα την πρώτη καταγραφή ξενοδοχειακών brands στην Ελλάδα, εντόπισα 71 μάρκες και 296 ξενοδοχεία που ήταν ενταγμένα σε αυτές”, ανέφερε ο Δ. Κούτουλας κατά την παρουσίαση της μελέτης. “Φέτος οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 113 brands και 431 ξενοδοχεία, γεγονός που δείχνει αφενός ότι κάποιες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μεγαλώνουν και αφετέρου ότι πολλοί ιδιοκτήτες θέλουν να εντάξουν τις μονάδες τους σε δυναμικές αλυσίδες”.

Παρά την αύξησή τους, τα “επώνυμα” ξενοδοχεία αποτελούν μόλις το 4% στο σύνολο των ξενοδοχείων της Ελλάδας. Λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 19% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας (το μέσο ελληνικό ξενοδοχείο έχει 42 δωμάτια, ενώ το μέσο “επώνυμο” ξενοδοχεία 180 δωμάτια). Aυτό το μερίδιο δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στην Ελλάδα, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανήκει το 25-40% της συνολικής ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Την πρώτη θέση μεταξύ των μεγαλυτέρων ξενοδοχειακών brands της Ελλάδας καταλαμβάνουν τα Mitsis Hotels, με 16 μονάδες και συνολικά 4.787 δωμάτια που αντιστοιχούν στο 1,2% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Ακολουθεί η Grecotel των 19 μονάδων και των 4.473 δωματίων, η οποία μαζί με την αδελφή αλυσίδα Classical Hotels (11 μονάδες, 1.569 δωμάτια) συνθέτει τον Όμιλο Ν. Δασκαλαντωνάκη. Aλλες μεγάλες ελληνικές αλυσίδες είναι η Αldemar, η Helios Hotels & Resorts και η Divani Collection, ενώ αξιοπρόσεκτη είναι η ταχεία ανάπτυξη δύο νέων εταιρειών, της Aquis και της Mareblue. Όμως και σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται η καθιέρωση μεγάλων ξενοδοχειακών brands, όπως στην περίπτωση των ομίλων Κυπριώτη και Esperia στα Δωδεκάνησα και της G-Hotels στη Χαλκιδική.

Η Grecotel ανήκει σε ποσοστό 50% στη γερμανική ΤUI, το μεγαλύτερο tour operator παγκοσμίως. Εκτός της Grecotel, η ΤUI δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και με άλλες ξενοδοχειακές της αλυσίδες (Atlantica, Magic Life, Robinson Club, Sensatori and Sensimar). Συνολικά ελέγχει 36 ξενοδοχεία με 8.869 δωμάτια, γεγονός που καθιστά την ΤUI όχι μόνο το μεγαλύτερο διακινητή τουριστών προς την Ελλάδα (φέρνει περίπου το 30% των τουριστών από τις χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης), αλλά και το μεγαλύτερο ξενοδόχο της χώρας. Aλλοι μεγάλοι tour operators όπως η Thomas Cook, η Alltours και η Rewe, επίσης δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με τις ξενοδοχειακές τους αλυσίδες.

Αξιοπρόσεκτη είναι η παρουσία αρκετών κυπριακών ξενοδοχειακών ομίλων στην Ελλάδα ιδίως από πλευράς της Lοuis Hotels και της Αtlantica Hotels (η τελευταία ανήκει σε ποσοστό 50% στην ΤUI). Αντιθέτως, οι πολυεθνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι δραστηριοποιούται σε περιορισμένο μόνο βαθμό στην Ελλάδα – με εξαίρεση την Βest Western των 22 ξενοδοχείων – με τη Ηilton και την Accor να έχουν απωλέσει κάποιες από τις μονάδες τους τα τελευταία χρόνια. Οι μόνες πολυεθνικές με αξιόλογη αύξηση των ξενοδοχείων τους στην Ελλάδα είναι η αμερικανική Starwood μέσω των brands Luxury Collection και Westin, καθώς και οι ισπανικές Iberostar και Sol Melia.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024