Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΟι υπερταχείες αντίπαλοι των αεροπλάνων για τις μετακινήσεις
Και οι ΗΠΑ στρέφονται και πάλι στα τρένα

Οι υπερταχείες αντίπαλοι των αεροπλάνων για τις μετακινήσεις

Μία από τις προτεραιότητες της βρετανικής κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε ο ελληνοκυπριακής καταγωγής υπουργός Μεταφορών, λόρδος Ανδρέας Aδωνης και όπως αναφέρει η “Καθημερινή”, αποτελεί η κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου για υπερταχείες, όπως […]

Μία από τις προτεραιότητες της βρετανικής κυβέρνησης, όπως αποκάλυψε ο ελληνοκυπριακής καταγωγής υπουργός Μεταφορών, λόρδος Ανδρέας Aδωνης και όπως<...> αναφέρει η “Καθημερινή”, αποτελεί η κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου για υπερταχείες, όπως είναι η γαλλική TGV, που θα υποκαταστήσουν τις εναέριες μεταφορές στο εσωτερικό της χώρας αλλά και γενικότερα τις πτήσεις μικρής διάρκειας κυρίως προς τη βορειοδυτική Ευρώπη.

Ο μεγαλύτερος διαχειριστής υπερταχέων συρμών στην Ευρώπη, ο γαλλικός κολοσσός SNCF, προβλέπει ότι οι εσωτερικές πτήσεις στη Βρετανία είναι δυνατόν να μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, εάν τελικά υλοποιηθούν τα σχέδια της βρετανικής κυβέρνησης. Ειδικότερα, όσον αφορά στην Ευρώπη, ο διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού ομίλου που διαχειρίζεται τα TGV υποστήριξε ότι στην περίπτωση που στη Γηραιά Αλβιώνα κατασκευαστεί επαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα καλύπτει τη βρετανική νήσο από τη μία άκρη έως την άλλη, θα έχει μπει το “τελευταίο καρφί” στο φέρετρο των αεροπορικών ταξιδιών μικρών αποστάσεων.

Ο κ. Γκιγιόμ Πεπί χαρακτήρισε το Εurostar -που θα μπορούσε να θεωρηθεί το πρότυπο για τα βρετανικά σχέδια- μια εξαιρετική επιτυχία, που σήμερα ελέγχει το 80% της αγοράς μεταφορών από το Λονδίνο, στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες. Οι αναλυτές, ωστόσο, που μελετούν τον κόσμο των μεταφορών, εκτιμούν ότι για να γίνει το τρένο μέσο ικανό να ανταγωνιστεί τα αεροπλάνα, καμιά σιδηροδρομική σύνδεση στο εσωτερικό της Βρετανίας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ταξιδιού. Σήμερα, για παράδειγμα, όποιος θέλει να μεταβεί από το Λονδίνο στη Γλασκώβη με τρένο χρειάζεται 4,5 ώρες. Λόγω της μεγάλης σχετικά διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού, οι αεροπορικές εταιρείες με τα αεροσκάφη τους καλύπτουν τα οκτώ στα δέκα ταξίδια στη διαδρομή. Βέβαια, μια υπερταχεία, όπως το γαλλικό TGV, θα μπορούσε να μεταφέρει τους ταξιδιώτες από το Λονδίνο στη Γλασκώβη εντός περίπου τριών ωρών, υποστηρίζουν οι Γάλλοι ειδικοί.

Και στις ΗΠΑ σήμερα, η κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα προσπαθεί να πραγματοποιήσει την πιο φιλόδοξη επέκταση του δικτύου επιβατικών σιδηροδρομικών συρμών των τελευταίων πενήντα χρόνων, κατασκευάζοντας ή αναβαθμίζοντας τουλάχιστον δέκα σιδηροδρομικές γραμμές, που εκτείνονται από την Καλιφόρνια μέχρι τις μεσοδυτικές πολιτείες και τη Φλόριντα. Βέβαια, εκτός από τους συρμούς της Καλιφόρνιας, κανένα άλλο από τα προγράμματα που θα τεθούν σε εφαρμογή δε θα προσεγγίσει τα διεθνή πρότυπα για σιδηροδρόμους πολύ υψηλών ταχυτήτων. Τα επιβατικά τρένα στις ΗΠΑ γνώρισαν παρακμή επί προέδρου Μπους, ο οποίος αποπειράθηκε να καταργήσει όλες τις κρατικές επιχορηγήσεις προς τους αμερικανικούς σιδηροδρόμους (AmTrak). Ωστόσο, το χάος που δημιουργούν οι έλεγχοι ασφαλείας στα αεροδρόμια μετά το τρομοκρατικό πλήγμα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001, αλλά και η αλματώδης αύξηση της τιμής του πετρελαίου το καλοκαίρι του 2008, αναζωπύρωσαν τόσο το δημόσιο όσο και το ιδιωτικό ενδιαφέρον για τα σιδηροδρομικά ταξίδια και τα κατέστησαν αρκετά ελκυστικά.

Επίσης, η κυβέρνηση Ομπάμα θεωρεί την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων ως έναν τρόπο που θα της επιτρέψει να αποδείξει τη δέσμευσή της στον αγώνα κατά του φαινομένου του θερμοκηπίου. Ηδη, ο Αμερικανός πρόεδρος προβλέπει δαπάνες ύψους 1 δισ. δολ. κατ`έτος για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου εντός της επόμενης πενταετίας.

Η απάντηση των αεροπορικών

Ο Μάικλ Ο` Λίρι, διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, χαρακτήρισε το σχέδιο της βρετανικής κυβέρνησης παράλογο, επισημαίνοντας ότι το επιβατικό κοινό που επιλέγει να ταξιδέψει με αεροπλάνο εντός της Βρετανίας δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει τρένα για τους πιο τουριστικούς προορισμούς της χώρας, εάν αυτοί δεν κάνουν παρά έναν ή δύο σταθμούς και δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την κακή ποιότητα υπηρεσιών των βρετανικών σιδηροδρόμων, όπως και το υψηλό κόστος των εισιτηρίων.

Και η British Airways εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το πόσο εφικτή είναι η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου ικανού να υποκαταστήσει τις αερομεταφορές στα εσωτερικά ταξίδια, ενώ επιλέγοντας τον δρόμο της ευθείας σύγκρουσης και σε πιο καυστικό ύφος, η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η οποία εκπροσωπεί περισσότερες από 200 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ανέφερε ότι οι προτάσεις του Βρετανού υπουργού Μεταφορών δεν είναι και ιδιαίτερα αξιόπιστες.

Μια χώρα σαν τη Βρετανία, που χρειάστηκε δεκαετίες για να προγραμματίσει και να σχεδιάσει την κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου, θα χρειαστεί πολύ περισσότερο για να κατασκευάσει σιδηροδρομικό δίκτυο για τρένα υψηλής ταχύτητας. Επίσης, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, τα περιβαλλοντικά κέρδη που θα έχει ο πλανήτης από την ευρύτερη χρήση των σιδηροδρόμων, όσον αφορά τη ρύπανση της ατμόσφαιρας και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, είναι αβέβαια. Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ δείχνει ότι οι εκπομπές ρυπογόνων αερίων από τα σιδηροδρομικά ταξίδια μπορεί να είναι διπλάσιες από αυτές που έχουν υπολογιστεί μέχρι σήμερα.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024