Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΣαφή σημάδια ανάκαμψης για τον τουρισμό στην Ταϊλάνδη
Επισκόπηση του τουρισμού στη Ταϊλάνδη για το 2009 και στόχοι για το 2010

Σαφή σημάδια ανάκαμψης για τον τουρισμό στην Ταϊλάνδη

Αποστολή–Μπρουνέι–ATF 2010: Η παγκόσμια οικονομική κρίση και πολιτική αναταραχή της Ταϊλάνδης που συνεχίζονταν από το τέλος του 2008 είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών, με πτώση 16% το πρώτο εξάμηνο του 2009. Η μεγαλύτερη πτώση αφορά επισκέπτες από τη ΒΑ Ασία, με πτώση άνω του 30%, ακολουθούμενη από την…

Αποστολή–Μπρουνέι–ATF 2010: Η παγκόσμια οικονομική κρίση και πολιτική αναταραχή της Ταϊλάνδης που συνεχίζονταν από το τέλος του 2008 είχαν ως<...> αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των εισερχόμενων τουριστών, με πτώση 16% το πρώτο εξάμηνο του 2009. Η μεγαλύτερη πτώση αφορά επισκέπτες από τη ΒΑ Ασία, με πτώση άνω του 30%, ακολουθούμενη από την Αμερική και την Ωκεανία. Οι αγορές ASEAN και της Ευρώπης πλήγησαν μόνο ελαφρά, ενώ η Νότια Ασία και τη Μέση Ανατολή δεν ήταν σε θέση όχι μόνο να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση, αλλά για να δείξουν πραγματική ανάπτυξη.

Από τον Αύγουστο του 2009, ο τουρισμός στην Ταϊλάνδη δείχνει σαφή σημάδια ανάκαμψης. Ο αριθμός των τουριστών μειώθηκε μόνο κατά 5% τον Αύγουστο και μετατράπηκε σε αύξηση άνω του 10% το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Αυτή η αξιοσημείωση αύξηση συνεχίστηκε μέχρι το τέλος του 2009. Ο αριθμός των τουριστών που φθάνουν μέσω του Suvarnabhumi International Airport το διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου και μέσα Δεκεμβρίου 2009 αυξήθηκε σχεδόν κατά 40%. Οι πτήσεις charter από την Ευρώπη και την Ασία στους μεγάλουςς τουριστικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων των Phuket και Koh Samui, αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου. Από το Σεπτέμβριο, υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης και εξομάλυνσης σε όλες τις αγορές που είχαν πληγεί.

Παράγοντες που στήριξαν την ανάκαμψη της αγοράς τουρισμού της Ταϊλάνδης είναι:

  • Η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας κατά το τρίτο τρίμηνο του 2009 ήταν ισχυρότερη από την αναμενόμενη και χαρακτηρίζεται από αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
  • Η πολιτική κατάσταση στην Ταϊλάνδη έγινε πιο σταθερή. Παρά τις φήμες των συγκρούσεων, δεν αναφέρθηκαν σοβαρά επεισόδια και αποκαταστάσθηκε περαιτέρω η εμπιστοσύνης στη χώρα.
  • Η λιγότερο από όσο φοβούνταν όλοι σοβαρότητα της γρίπης από τις αρχές του 2009 αύξησε την εμπιστοσύνη των τουριστών.
  • Τα οικονομικά μέτρα τόνωσης της κυβέρνησης, όπως η απαλλαγή των τελών βίζας και οι μειωμένοι φόροι απογείωσης και προσγείωσης, βοήθησε τους φορείς προώθησης του τουρισμού της Ταϊλάνδης.

Οι καμπάνιες μάρκετινγκ που εφαρμόζονται από τον Tourism Authority of Thailand (ΤΑΤ) από τον Ιούλιο του 2009 περιλαμβάνουν:

  • Αποκατάσταση της “εικόνας” της Ταϊλάνδης για να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ των ταξιδιωτών.
  • Διαφημίσεις προώθησης των επισκέψεω value-for-money στην Ταϊλάνδη.
  • Roadshows που παρέχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση στην Ταϊλάνδη, σε ανώτερους αξιωματούχους από πολλές χώρες και τουριστικούς φορείς.
  • Μέτρα-ερεθίσματα που αύξησαν τα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου Partners on Demand, για την ενθάρρυνση των εταίρων να προσφέρουν ταξιδιωτικά πακέτα στην Ταϊλάνδη και προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις για τη χώρα, υπό τη φιλοσοφία “Amazing Thailand, Amazing Value”.

Όλες οι παραπάνω δράσεις βοήθηκαν την τουριστική αγορά να ανακάμψει από τον Αύγουστο του 2009 και μετά.

Οι προβλέψεις για το 2010

Η κατάσταση για την τουριστική βιομηχανία της Ταϊλάνδης αναμένεται να είναι πιο ευνοϊκή το 2010, εφόσον δεν εμφανίζεται κάποια σημανική πολιτική κρίση. Η οικονομική κατάσταση των επιμέρους χωρών εξακολουθεί να είναι ο κυριότερος παράγοντας που επηρεάζει την ανάπτυξη της κάθε αγοράς-στόχου. Ο ΤΑΤ αναμένει ότι ο αριθμός των τουριστών από το εξωτερικό θα αυξηθεί κατά περίπου 7-10% σε περίπου 15,0 με 15,5 εκατ. το 2010.

Εξετάζοντας τις οικονομικές τάσεις και τις αεροπορικές συνδέσεις με περιοχές – κλειδιά, ο ΤΑΤ εντόπισε -και επικεντρώνεται- σε τρεις βασικές ομάδες της αγοράς:

  • Ομάδα 1: Περιλαμβάνει τις χώρες-μέλη του ASEAN, τη Νότια Ασία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Κάτω Χώρες, το Ιράν, το Κουβέιτ και την Ιορδανία. Οι χώρες σε αυτή την ομάδα είναι έτοιμες να επεκτείνουν και να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους, όπως έχουν δείξει θετικές οικονομικές τάσεις στο σύνολο του 2009 και είχαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά προς το τέλος του 2009. Οι διεθνείς πτήσεις μεταξύ αυτών των χωρών και την Ταϊλάνδη αναμένεται να αυξηθούν το 2010, τόσο στις υπάρχουσες γραμμές και με νέες γραμμές, με απευθείας σύνδεση. Σε κάθε αγορά, ο TAT θα επικεντρωθεί στη χρήση μιας “προστατευτικής” στρατηγικής για την αγορά αναψυχής. Στην Ευρώπη θα χρησιμοποιηθεί η στρατηγική του CRM. Για την αγορά ASEAN, ο TAT θα επικεντρωθεί στην Ταϊλάνδη ως προορισμού διακοπών, ενισχύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ταϊλάνδης, αυτά της αξίας και των αγορών. Στρατηγική ποιότητας θα χρησιμοποιηθεί για τη Μέση Ανατολή και τις αγορές της Νότιας Ασίας. Στη Μέση Ανατολή, η Ταϊλάνδη θα “λανσαριστεί” ως προορισμός που προσφέρει ποιότητα, αξία και ποικιλία, ενώ θα τονιστεί και η αγορά υγείας. Για την αγορά της Νότιας Ασίας, θα διοργανωθούν roadshows για να απευθυνθούν σε νέα τμήματα της αγοράς και να τονίσουν συγκεκριμένες αγορές-στόχους, όπως είναι π.χ. οι παίκτες του γκολφ.
  • Ομάδα 2: Οι βασικές αγορές αυτής της ομάδας είναι Ωκεανία, Σκανδιναβία, Γερμανία, Ρωσία και Βιετνάμ. Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει υπάρχουσες αγορές όπου η οικονομική κατάσταση πιθανόν να είναι σταθερή ή μειώνεται ελαφρά το 2010 και δεν αναμένεται να δείξουν την ίδια επίπεδα ανάπτυξης που παρατηρήθηκαν στο τέλος του 2009. Ο αριθμός των πτήσεων σε αυτές τις αγορές αναμένεται να παραμείνει στο σημερινό επίπεδο ή να μειωθεί λίγο κατά τη διάρκεια του 2010. Στόχος του TAT για τις αγορές αυτές είναι να διατηρηθούν τα υφιστάμενα επίπεδα. Η στρατηγική είναι να επικεντρωθεί στην επέκταση της αγοράς ποιότητας με τη μορφή συνεργασίας με εταίρους εκτός της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας. Στπους εταίρους αυτούς περιλαμβάνονται τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, για να διευρύνουν την αγορά προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, καθώς επίσης να ενθαρρύνουν τη μη-εποχική τουριστική αγορά αναψυχής.
  • Ομάδα 3: Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει τη ΒΑ Ασία, την Αμερική, τη Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Στόχος του TAT για αυτήν την ομάδα είναι να αναβιώσει τη βάση μιας στάσιμης αγοράς. Ο αριθμός των αφίξεων από τις χώρες αυτές σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση κατά τη διάρκεια του 2009, μείωση που απορρέει κυρίως από την απώλεια εμπιστοσύνης στην Ταϊλάνδη ως ασφαλούς προορισμού, αλλά και επιδείνωση λόγως της σοβαρής οικονομικής ύφεσης. Το 2010 η οικονομική κατάσταση των χωρών αυτών θα πρέπει να επιστρέψει στο φυσιολογικό. Πτήσεις, οι οποίες μειώθηκαν σε αριθμό κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης της αγοράς, διατηρούνται τώρα σε σταθερά επίπεδα. Οι παράγοντες αυτοί αναμένεται να συμβάλουν στην επιστροφή της ανάπτυξης της αγοράς σε φυσιολογικά επίπεδα το 2010. Ο ρυθμός με τον οποίο οι αγορές αυτές θα σταθεροποιηθούν και θα ανάπτυχθούν εξαρτάται από την οικονομική κατάσταση της κάθε χώρας. Ο ΤΑΤ θα διατηρήσει αυτές τις αγορές προστατεύοντας την αγορά αναψυχής και την προβολή των προσφορών value-for-money. Η αγορά της Αμερικής θα πρέπει επίσης να προωθηθεί μέσω του δικτύου των Ταϊλανδών που ζουν στο εξωτερικό, online δίκτυα μάρκετινγκ, καθώς και τα oadshows για νέα τμήματα της τουριστικής αγοράς.

Η εγχώρια τουριστική αγορά το 2009

Η εγχώρια τουριστική αγορά δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από την πολιτική κατάσταση. Επηρεάστηκε περισσότερο από την οικονομική επιβράδυνση και τη διακύμανση των τιμών του πετρελαίου κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του 2009. Οι ντόπιοι ταξιδιώτες άλλαξαν τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες, είναι πιο συνειδητοποιημένοι για τα ταξιδιωτικά έξοδα και έχουν την τάση να επισκέπτονται τουριστικούς προορισμούς πιο κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Το 2009 η επιδημία της γρίπης φαίνεται επίσης να επηρέασε σημαντικά τα Phuket, με μείωση 10-15% στον αριθμό των επισκεπτών της Ταϊλάνδης.

Αλλαγές τάσεων στην τουριστική αγορά της Ταϊλάνδης

Τα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης αντανακλώνται στην ανάκαμψη εγχώριου τομέα του τουρισμού, ο οποίος βρισκόταν στο χαμηλότερο σημείο του κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης το δεύτερο τρίμηνο. Η κατάσταση του τουρισμού έχει έκτοτε βελτιωθεί και έγινε πολύ πιο έντονη κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2009. Οι παράγοντες που προκάλεσαν την αλλαγή αυτή είναι:

  • Η αύξηση της εμπιστοσύνης στην οικονομία, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για ταξίδια, ιδίως προς τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους
  • Προώθηση των πωλήσεων στον ιδιωτικό τομέα, για την κινητοποίηση του τουρισμού στο τέλος του 2009 και εισαγωγή των πτήσεων χαμηλού κόστους μεταξύ Udon Thani και Phuket.
  • Οι δραστηριότητες που διοργανώνονται σε όλες τις περιοχές από τον ιδιωτικό τομέα από τον περασμένο Μάιο, για ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού στις πέντε περιφέρειες, δράσεις που είχαν όλες σημαντική ανταπόκριση. Περιλαμβάνουν το Φεστιβάλ Τουρισμού της Ταϊλάνδης, την καμπάνια Amazing Tastes of Thailand, το Ruam Jai Pak Rak Po Luang, το Διεθνές Φεστιβάλ Μπαλονιών, καθώς και εκδρομές με τρένο στα πλαίσια της καμπάνιας Tour by Train is Fun.
  • Μέτρα για την ενίσχυση του τουρισμού από τον κρατικό τομέα, όπως η προώθηση συνεδρίων και εκπαιδευτικών ταξιδιών στο εσωτερικό της χώρας, καθώς και μέτρα για να επεκταθούν οι δημόσιες αργίες σε περισσότερες συνεχείς ημέρες.

Οι τάσεις του μάρκετινγκ για το 2010

Η οικονομία της Ταϊλάνδης δείχνει σημάδια συνεχούς ανάπτυξης για το 2010. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2009, το Γραφείο του Εθνικού Συμβουλίου Οικονομικής και Κοινωνικής Ανάπτυξης προέβλεψε ότι η οικονομία θα αυξηθεί 3-4% λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης και το οικονομικό πρόγραμμα “Khem Khaeng Making” της κυβέρνησης. Η άνοδος της εμπιστοσύνης των καταναλωτών θα οδηγήσει και σε αύξηση των εγχώριων τουριστών. Αυτή η τάση ήταν εμφανής κατά την καμπάνια “Amazing Thailand Amazing Value” στο τέλος του 2009, η οποία συνεχίζει και την τουριστική σεζόν του 2010 και προσελκύει περισσότερους πράκτορες. ΟΙ Ταϊλανδοί τουρίστες ανταποκρίθηκαν θετικά, καθώς πολλοί επικοινώνησαν με το Τηλεφωνικό Κέντρο και τα γραφεία του ΤΑΤ για να πάρουν πληροφορίες, όταν ανακοινώθηκαν οι καμπάνιες τουριστικής προώθησης. Ένας άλλος παράγοντας που θα υποστηρίξει τον εσωτερικό τουρισμό το 2010 είναι η επέκταση των διακοπών τον Απρίλιο και τον Αύγουστο.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024