Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΗ Δημοκρατική Αριστερά καταψηφίζει το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ
Ελλειψη οράματος για το ρόλο του σιδηροδρόμου στο ελληνικό σύστημα μεταφορών

Η Δημοκρατική Αριστερά καταψηφίζει το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ

Η Δημοκρατική Αριστερά καταψηφίζει τόσο επί της αρχής όσο και κατά άρθρο το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ. Τις θέσεις του κόμματος θα αναπτύξει στη σχετική συζήτηση στη βουλή […]

Η Δημοκρατική Αριστερά καταψηφίζει τόσο επί της αρχής όσο και κατά άρθρο το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ. Τις θέσεις του κόμματος θα αναπτύξει<...> στη σχετική συζήτηση στη βουλή ο βουλευτής κ. Θανάσης Λεβέντης, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής:

“Οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ διαπνέονται από την έλλειψη οράματος για το ρόλο του σιδηροδρόμου στο ελληνικό σύστημα μεταφορών, κινούνται αποκλειστικά στη λογική της μείωσης των δαπανών, διογκώνουν κατά απαράδεκτο τρόπο τα ελλείμματα του οργανισμού και υπονομεύουν την προοπτική ορθολογικής ανάπτυξής του σε όφελος της περιφέρειας και των πολιτών. Εγκυμονούν άμεσους κινδύνους για το ξήλωμα γραμμών και την οριστική εξαφάνιση τμημάτων του υπάρχοντος δικτύου”.

Η Δημοκρατική Αριστερά θεωρεί ότι για μια επιτυχή παρέμβαση, υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, απαιτούνται:

  • εξυγίανση του ΟΣΕ με ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και της υποδομής του, βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Μείωση του χρέους με ορθολογική διαχείριση, καταπολέμηση της σπατάλης και της κακοδιοίκησης. Συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων αξιοποίησης του δημοσίου.
  • Η επανεκκίνηση του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης με σύγχρονη διοίκηση.
  • Η σύσταση δημόσιου φορέα με τη μορφή ρυθμιστικής αρχής για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των δρομολογίων και της ασφάλειας της διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. Ο απόλυτος ιδιοκτήτης του δικτύου είναι το δημόσιο.
  • Το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΣΕ παραμένει στο δημόσιο. Η δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών, μπορεί να είναι ελεύθερη, φυσικά κάτω από όρους και συνθήκες λειτουργίας και ασφάλειας αντιστοίχους του ΟΣΕ.
  • Η αποτροπή της περιστολής του δικτύου. Κάθε τυχόν περικοπή οφείλει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα ελλείμματα, αλλά και τα αναπτυξιακά και χωροταξικά κριτήρια. Πρέπει να έχει προηγουμένως προηγηθεί διάλογος με την περιφερειακή αυτοδιοίκηση για ενδεχόμενη ανάληψη του κόστους της συνέχισης της λειτουργίας από αυτήν.
  • Η συμμετοχή και των εργαζομένων στην αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ΟΣΕ. Η αξιοποίηση της εμπειρίας όλων των ζωντανών δυνάμεων μέσα στον οργανισμό. Καμία απόλυση των ήδη εργαζομένων δεν πρέπει να γίνει. Το τυχόν πλεονάζον προσωπικό, που μπορεί να προκύψει μέσα από ένα νέο επιχειρησιακό σχέδιο, πρέπει να μεταταγεί και να καλύψει πραγματικές ανάγκες σε άλλους τομείς του δημοσίου.
  • Η επιτάχυνση και ολοκλήρωση των χρονιζόντων έργων εκσυγχρονισμού, ώστε να αποδώσουν τα προβλεπόμενα οι επενδύσεις και να αλλάξει η εικόνα του μέσου και ο χάρτης των μεταφορών στην Ελλάδα.
Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024