Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟδικός ΤουρισμόςΑκρωτηριασμός του σιδηρόδρομου: Επιστροφή στην εποχή πριν τον Τρικούπη…
Οικολόγοι Πράσινοι

Ακρωτηριασμός του σιδηρόδρομου: Επιστροφή στην εποχή πριν τον Τρικούπη…

Βήμα που επιχειρεί να γυρίσει τη χώρα στην εποχή πριν τον Τρικούπη, θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι τη χθεσινή εξαγγελία της ΤΡΕΝΟΣΕ για τις διακοπές δρομολογίων από την Πρωτοχρονιά του 2011, […]

Βήμα που επιχειρεί να γυρίσει τη χώρα στην εποχή πριν τον Τρικούπη, θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι τη χθεσινή εξαγγελία της ΤΡΕΝΟΣΕ για τις διακοπές δρομολογίων<...> από την Πρωτοχρονιά του 2011, και δηλώνουν ότι το θέμα δεν κλείνει εδώ. Αλώβητος διατηρείται μόνο ο άξονας Κιάτο – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ελάχιστες μικρές διακλαδώσεις. Πελοπόννησος και Δυτική Μακεδονία μένουν τελείως χωρίς τρένο, τα δρομολόγια προς τις γειτονικές χώρες διακόπτονται εντελώς, ενώ στοιχειωδώς μόνο διατηρείται ο άξονας προς Ανατολική Μακεδονία-Θράκη. Από τους 52 νομούς της χώρας, μόλις 16 θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση με τρένο.

Ακόμη πιο δυσοίωνες είναι οι προοπτικές για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι επενδύσεις για το τρένο περιορίζονται αποκλειστικά στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που κανονικά θα έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2004. Ανεπηρέαστος από την κρίση μένει, αντίθετα, ο φαραωνικός σχεδιασμός να καλυφθεί όλη η χώρα με δίκτυο κλειστών αυτοκινητοδρόμων πυκνότερο από εκείνο της Βρετανίας, της Γαλλίας ή της Αυστρίας. Χωρίς εναλλακτικές λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον, όπως ο σιδηρόδρομος, οι πολίτες θα είναι όμηροι των υψηλών διοδίων και των ακριβών καυσίμων.

Aριστα παίρνει πάντως η κυβέρνηση στην επικοινωνιακή διαχείριση: προετοίμασε επί μήνες την κοινή γνώμη με αλλοιωμένους υπολογισμούς που διόγκωναν κατά 8-9 φορές το έλλειμμα του σιδηροδρόμου, πρόβαλε διακηρύξεις εξυγίανσης για να ψηφίσει ένα νομοσχέδιο που στραγγαλίζει οικονομικά τον ΟΣΕ και προδιαγράφει ξήλωμα γραμμών, επέλεξε την περίοδο των γιορτών για να ανακοινώσει τις διακοπές των γραμμών ώστε οι τοπικές κοινωνίες να έχουν περιορισμένα περιθώρια αντίδρασης.

Σε δήλωσή του ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος τόνισε:

«Με τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου σε καιρούς κρίσης, ο κ. Παπανδρέου καταφέρνει να συνδυάσει πλήγματα τόσο στην οικονομία όσο και στο περιβάλλον. Η κυβέρνησή του και τα οικονομικά συμφέροντα που υπηρετεί, επιχειρούν να γυρίσουν τη χώρα στην εποχή πριν τον Τρικούπη. Όταν ο πρωθυπουργός μιλούσε για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, αποδεικνύεται ότι εννοούσε προτεραιότητα στο ξήλωμά του. Ας κρίνουν λοιπόν οι πολίτες την αξιοπιστία του. Ο αγώνας για την υπεράσπιση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και για βιώσιμες μεταφορές, δεν κλείνει εδώ: με προτάσεις αλλά και δυναμικές ενέργειες, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια σε πολιτικό και νομικό επίπεδο, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και όλους όσους αγωνίζονται για βιώσιμες μεταφορές».

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024