Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΟικολόγοι Πράσινοι: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας
Ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου για τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας

Οικολόγοι Πράσινοι: Περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας

Σοβαρή επιβάρυνση στην αισθητική του τοπίου σε μια τουριστικά σημαντική περιοχή υποστηρίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι ότι είναι οι επεμβάσεις για την κατασκευή του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας.

Τo θέμα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας στην Ήπειρο φέρνει στο Ευρωκοινοβούλιο με γραπτή ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, κ. Νίκος Χρυσόγελος.

Συγκεκριμένα, στο πρώτο υποτμήμα του έργου “Βελτίωση Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας”, και ειδικότερα στο κομμάτι από τον κόμβο Εγνατίας (λιμάνι) έως τη θέση Πλαταριά, προγραμματίζεται να κοπεί το βουνό σε σχήμα ανάποδου “Π” (τρανσέρα) για να διέλθει ισόπεδα ο δρόμος. Η επέμβαση αυτή που προστίθεται σε ήδη υπάρχουσα ανάλογη επέμβαση, θα επιβαρύνει σοβαρά την αισθητική του τοπίου σε μια τουριστικά σημαντική περιοχή και θα καταστρέψει τμήμα πυκνής δασικής βλάστησης. Υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο που προτείνεται από το δήμο, την αντιπεριφέρεια Θεσπρωτίας και κατοίκους, ώστε να περιορισθεί η επίπτωση στο τοπίο και το δάσος.

Εντούτοις η κατασκευάστρια εταιρεία και το Υπουργείο Υποδομών εμμένουν στην αναγκαιότητα αυτής της λεγόμενης “τρανσέρας” με το επιχείρημα ότι η προτεινόμενη από το Δήμο εναλλακτική λύση αποτελεί αλλαγή του φυσικού αντικειμένου άλλου έργου, αυτού του νέου λιμανιού της Ηγουμενίτσας, πράγμα που θα οδηγήσει στην απένταξη του έργου αυτού από την ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση. Σημειώνεται ότι ο τρόπος κατασκευής του δρόμου που βασίζεται στην κοπή του βουνού σε σχήμα ανάποδου “Π”, στη συγκεκριμένη θέση θα παράσχει στην κατασκευάστρια εταιρεία τεράστιες ποσότητες αδρανών υλικών με πολύ ελκυστικότερο μεταφορικό κόστος συγκριτικά με την εναλλακτική λύση άλλου λατομείου, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν στο έργο του λιμανιού.

“Η ερώτησή μου έχει στόχο να συμβάλλει στην αποσαφήνιση της κατάστασης έτσι ώστε τα σχετικά έργα να προχωρήσουν λαμβάνοντας υπόψη μακροπρόθεσμα το ευρύτερο συμφέρον της περιοχής και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και το περιβάλλον”, δήλωσε ο κ. Χρυσόγελος. “Οι κατασκευαστικές επιλογές δεν μπορεί να υπαγορεύονται αποκλειστικά και μόνο από στενά οικονομικά συμφέροντα ξεκομμένα από την προστασία του περιβάλλοντος, ούτε είναι δυνατόν οι ανησυχίες και οι αντιπροτάσεις των τοπικών κοινωνιών να αντιμετωπίζονται με εκβιαστικά διλήμματα από την κεντρική εξουσία. Αυτή ακριβώς η μονοδιάστατη πρακτική είναι που μας οδήγησε στο χείλος του γκρεμού και πρέπει να αλλάξει επειγόντως. Η ενημέρωση των πολιτών και η ουσιαστική συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τον τόπο τους πρέπει επιτέλους να γίνει πραγματικότητα και στην Ελλάδα”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024