Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Οι κρατήσεις εχουν διακυμάνσεις, αλλά δεν έχουν κατακρημνιστεί

Στις πωλήσεις του φθινοπώρου εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι TOs για την Ελλάδα

Θοδωρής Κουμέλης - 19 Ιούνιος 2012, 13:43

Οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων που πλήττονται από την οικονομική αβεβαιότητα στην Ελλάδα θα μπορούσαν να ανακάμψουν έως το φθινόπωρο, όχι βέβαια στα επίπεδα του περασμένου έτους, δηλώνουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες.

Έλληνες ειδικοί της αγοράς, κατά τη διάρκεια του Ετήσια Συνεδρίου Τουριστικών Πρακτόρων και Παραγόντων της AITO (Association of Indipendent Tour Operators), που έγινε στη Μαδέρα, ανέφεραν ότι τις ελπίδες τους εναποτίθενται στα τέλη του καλοκαιριού ή το φθινόπωρο για μια ανάκαμψη στα επίπεδα κρατήσεων.

Οι απόψεις αυτές εκφράστηκαν ύστερα από το αποτέλεσμα των επαναληπτικών εκλογών. Ομιλητές και συμμετέχοντες στο ετήσιο συνέδριο της AITO παραδέχθηκαν ότι οι τουρίστες δεν προχωρούσαν σε κρατήσεις, καθώς ανέμεναν το αποτέλεσμα των εκλογών που διεξήχθησαν στη χώρα την περασμένη Κυριακή, 17 Ιουνίου.

Η Sunvil Holidays περιέκοψε πέντε πτήσεις της προς Ελλάδα τον Μάιο, ως αποτέλεσμα της πτώσης της ζήτησης, αλλά σχεδιάζει να τις επαναφέρει το φθινόπωρο. Ο Chris Wright, Operations Director της εταιρείας, δήλωσε: “Οι εκλογές προκάλεσαν αναστάτωση, με φήμες για κλειστά ATM και πολιτική αναταραχή. Οι κρατήσεις εχουν διακυμάνσεις, αλλά δεν έχουν κατακρημνιστεί, αν και οι παραθεριστές περίμεναν να δουν το εκλογικό αποτέλεσμα πριν κάνουν κράτηση. Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο θα έχουμε κίνηση και θα μπορέσουμε να προωθήσουμε κάποιες από τις πωλήσεις του Μαίου (που διακόπηκαν) τότε, όταν επανέλθει η ζήτηση”. Ο Wright παραδέχθηκε όμως ότι η εταιρεία πιθανό να κλείσει το έτος με μείωση 10-15% στις πωλήσεις για την Ελλάδα.

Ο Tour Operator Prestige Holidays, η οποία προσφέρει πακέτα στην Κρήτη, δήλωσε ότι οι ελληνικές πωλήσεις έχουν πληγεί σκληρά από την οικονομική αβεβαιότητα. Η Marketing Manager της εταιρείας, Nicky Shafe, τόνισε: “Κάνουμε ακόμη κρατήσειςμ, αλλά όχι στα περυσινά επίπεδα. Η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί μάλλον και στο υπόλοιπο του καλοκαιριού, αλλά μπορεί να υπάρξει μια ευκαιρία να επιστρέψουν οι πωλήσεις στα τέλη του καλοκαιριού, μετά το EURO 2012 και Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου”.

Και η Κύπρος βρίσκεται σε δυσχερή θέση, πρόσθεσε. “Οι άνθρωποι είναι νευρικοί με την κατάσταση”, δήλωσε η Shafe. “Είναι κρίμα, γιατί έχουμε μερικές φανταστικές προσφορές και τις προωθούμε σε μεγάλο βαθμό”.

Ο Tour Operator Classic Collection Holidays ανέφερε ότι οι πωλήσεις για την Κρήτη είναι -30% και -50% για τη Ρόδο, αν και οι συνολικές προβλέψεις για το 2012 θα είναι γυρω στο +5%. Η Vanda Bauer, επικεφαλής του Τμήματος Μάρκετινγκ, δήλωσε: “Πολλοί άνθρωποι έχουν αναβάλει τις αποφασεις τους για διακοπές και πιστεύω ότι οι πωλήσεις για την Ελλάδα θα έρθουν αργότερα από το κανονικό -αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις”.

Ο Ted Wake, διευθυντής πωλήσεων για την Ελλάδα της Kirker Holidays, είπε οτι οι πωλήσεις για την Ελλάδα στη high-end αγορά είναι σταθερές, παρά την τρέχουσα αβεβαιότητα. “Νομίζω ότι οι πωλήσεις μας για την Ελλάδα θα είναι στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι”, πρόσθεσε.

Σε γενικές γραμμές, οι σύνεδροι δήλωσαν ότι είναι απίθανο η Ευρωζώνη θα διαλυθεί ως αποτέλεσμα των σημερινών προβλημάτων αν και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια δομή “δύο ταχυτήτων” στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Julian Hall, διευθυντή Επενδύσεων, του Best Invest Group. “Η ευρωζώνη βρίσκεται σε αναταραχή, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα υπάρξει διάλυση. Η ιστορία μας δείχνει ότι πολλές νομισματικές ενώσεις έχουν αποτύχει. Αν η Ελλάδα έβγαινε από το ευρώ, νομισματικά θα γινόταν ελκυστικότερος ως τουριστικός προορισμός, αλλά το χρέος της θα γινόταν ξαφνικά πιο ακριβό και εν τέλει ανυπόφορο. Τότε θα βλεπαμε την Ευρωζώνη με διαφορετική μορφή”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top