Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΘεσπίζεται Τέλος Πλεύσης και Παραμονής για τα σκάφη αναψυχής
Θαλάσσιος Τουρισμός

Θεσπίζεται Τέλος Πλεύσης και Παραμονής για τα σκάφη αναψυχής

Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής, που θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, το Υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Σχετικά με την απόσυρση του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών αναψυχής, από το Υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζεται ότι η φορολόγηση των σκαφών αυτών θα αντιμετωπιστεί με νέα διάταξη που θα φέρουν το αμέσως προσεχές διάστημα στη Βουλή τα Υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ειδικότερα, θα θεσπιστεί Τέλος Πλεύσης και Παραμονής, το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις διατάξεις του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για το Θαλάσσιο Τουρισμό και θα αφορά μόνο τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας.

Πρόκειται για ένα τέλος πλεύσης που σήμερα δεν πληρώνει κανείς καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν.

Το τέλος θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα.

Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής.

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κ.λπ.), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.
Επιπλέον, ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, με την ταυτόχρονη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, καθώς ο κύκλος εργασίας τους κυριολεκτικά εξαϋλώθηκε.

Από το Υπουργείο Οικονομικών τονίζεται ότι “ουδείς Έλληνας ή Αλλοδαπός εισάγει πλέον σκάφη στην Ελλάδα αφού το κόστος εισαγωγής κατέστη απαγορευτικό (23% ΦΠΑ + 10% φόρος πολυτελείας επί της αξίας του σκάφους). Το Δημόσιο υπέστη σημαντικότατη απώλεια εσόδων, αφού ούτε φόρος πολυτελείας (10%) εισπράχθηκε ούτε και ΦΠΑ (23%), δεδομένου ότι προγραμματισμένες εισαγωγές ακυρώθηκαν. Στα ανωτέρω προστίθεται και η απώλεια εσόδων από την μη είσπραξη φόρου εισοδήματος, λόγω του μειωμένου κύκλου εργασιών και κέρδους των ελληνικών εταιρειών αντιπροσώπευσης”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024