Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑνησυχητική η πτώση για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές το 2012
Αερομεταφορές

Ανησυχητική η πτώση για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές το 2012

'Κατά πάσα πιθανότητα, τα πράγματα θα χειροτερέψουν, πριν γίνουν καλύτερα'. Αυτό είναι το συμπέρασμα του ACI Europe σχετικά με τα αποτελέσματα της αεροπορικής κίνησης για το 2012. Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ μετά βίας αυξήθηκε κατά 0,2% ετησίως, ενώ τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ σημείωσαν αύξηση 8,8%, με επικεφαλής την Τουρκία, τη Ρωσία, τη Γεωργία, την Ισλανδία και τη Μολδαβία.

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός αεροδρομίων, ACI Europe ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αεροπορικής κίνησης για το 2012, ένα έτος που σημαδεύτηκε από μια προοδευτική επιβράδυνση της επιβατικής κίνησης και τη συνεχή ύφεση της εμπορευματικής κίνησης. Η συνολική επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης σημείωσε αύξηση μόλις 1,8% σε σύγκριση με το 2011, με ένα σαφές χάσμα μεταξύ της αγοράς της ΕΕ και των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών.

Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ ήταν σε ύφεση από τον Οκτώβριο και μετά βίας αυξήθηκε κατά 0,2% σε ετήσια βάση, ενώ τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ σημείωσαν ισχυρές επιδόσεις για το 2012 (αύξηση 8,8%), με επικεφαλής την Τουρκία, τη Ρωσία, τη Γεωργία, την Ισλανδία και τη Μολδαβία.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Περισσότερο από ποτέ, η Ευρώπη είναι μια αγορά αερομεταφορών ‘δύο ταχυτήτων’. Από το 2008, η κίνηση των επιβατών έχει αυξηθεί λιγότερο από 2,5% στα αεροδρόμια της ΕΕ και κατά περισσότερο από 38% σε μη κοινοτικούς προορισμόύς. Προς το παρόν, τα αεροδρόμια της ΕΕ εξακολουθούν να σημειώνουν ύφεση τόσο για τις επιβατικές όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Οι οικονομίες της Ευρωζώνης μπορεί να δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης, αλλά η ‘θετική επιδημία’ που αναφέρεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραμένει αφηρημένη έννοια, όταν πρόκειται για την εναέρια κυκλοφορία. Αυτό αντανακλάται στη χαμηλή εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και την ανεργία-ρεκόρ σε πολλές χώρες, αλλά και στα ‘δεινά’ πολλών ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, που συρρικώνονται και μειώνουν τη χωρητικότητά τους”.

Και ο Olivier Jankovec πρόσθεσε: “Αν και υπάρχουν κάποιες θετικές ενδείξεις για ανάκαμψη στις αερομεταφορές στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, οι προοπτικές για το 2013 παραμένουν ζοφερές για τα αεροδρόμια της ΕΕ -ενώ είναι πολύ δυναμικές για τα περισσότερα από τα υπόλοιπα. Με βάση τις παρούσες εμπορικές συνθήκες, η καλύτερη εκτίμησή μας είναι μια σχεδόν μηδενική αύξηση (0,5%) σε επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης για το επόμενο έτος. Πολλά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν σήμερα μια νέα πραγματικότητα, μιας αύξησης στις αερομεταφορές σε πιο αργούς και αντιθετικούς ρυθμούς. Δεδομένης της παραδοσιακής εξάρτησης του κλάδου μας από τη δυναμική ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, για να διατηρήσει την ένταση κεφαλαίου της και το υψηλό ποσοστό των πάγιων εξόδων της, πρόκειται για μια σημαντική επιχειρηματική πρόκληση. Κατά πάσα πιθανότητα, τα πράγματα θα χειροτερέψουν, πριν γίνουν καλύτερα”.

Τα αεροδρόμια που δέχονται περισσότερους από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν κατά μέσο όρο το 2012 μια αύξηση της τάξης του 2,5%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατ. επιβάτες (ομάδα 2) αύξηση 1,4%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) αύξηση κατά 1,7% και τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) μια αύξηση 0,4%, σε σύγκριση με τα ετήσια στοιχεία για το 2011. Η ίδια σύγκριση του 2012 με το 2010 δείχνει μια μέση αύξηση της τάξης του 11%, 8,2%, 8,3% και 8,4% αντίστοιχα.

Παραδείγματα των αερολιμένων που παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση 2011-2012:

  • Ομάδα 1: Istanbul IST (+20.3%), Moscow SVO (+16.1%), Moscow DME (+9.6%), Amsterdam (+2.6%) & Barcelona (+2.2%)
  • Ομάδα 2: Istanbul SAW (+8.4%), Berlin TXL (+8.1%), Nice (+7.4%), Geneva (+5.9%) & Vienna (+5.0%)
  • Ομάδα 3: Bucharest OTP (+41.0%), Charleroi (+10.6%), Izmir (+9.6%), Ankara (+8.6%) & Toulouse-Blagnac (+8.2%)
  • Ομάδα 4: Arad (+1,236.6%), Vatry (+71.7%), Vilnius (+28.9%), Paphos (+25.0%) & Kiruna (+20.5%).

Το Δεκέμβριο παρατηρήθηκαν τα πιο ανησυχητικά αποτελέσματα του έτους. Τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο δύο αεροδρόμια της ΕΕ βρίσκονταν σε ύφεση ως προς την κυκλοφορία τους, αλλά ο Δεκέμβριος σημείωσε το χαμηλό αποτέλεσμα εναέριας κυκλοφορίας του (-3,1%), μειώνοντας το συνολικό αποτέλεσμα της επιβατικής κίνησης για όλη την Ευρώπη κατά 1,1%.

Παραδείγματα των αερολιμένων που παρουσίασαν τις αυξήσεις της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση Δεκέμβριο του 2012 με το Δεκέμβριο του 2011:

  • Ομάδα 1: Istanbul IST (+19.8%), Moscow DME (+12.9%), Moscow SVO (+9.3%), Antalya (+6.1%) & London LHR (+2.0%)
  • Ομάδα 2: Istanbul SAW (+10.3%), Nice (+5.5%), Dublin (+5.4%), Manchester (+5.0%) & London STN (+4.1%)
  • Ομάδα 3: Bucharest OTP (+44.8%), St Petersburg (+9.7%), Charleroi (+8.3%), Izmir (+7.3%) & Venice (+7.1%)
  • Ομάδα 4: Arad (+3,191.8%), Chita (+42.9%), Vilnius (+32.8%), Chelyabinsk (+30.7%) & Cluj (+30.1%).

Η έκθεση “ACI Europe Airport Traffic Report – December 2012, Q4 and Full Year 2012” περιλαμβάνει 172 αεροδρόμια που συνολικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 88% της ευρωπαϊκής εναέριας επιβατικής κίνησης.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024