Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΣΙΤΕΣΑΠ: Φορολογία και γραφειοκρατία εξοντώνουν το ελληνικό επαγγελματικό γιώτινγκ
Θαλάσσιος τουρισμός

ΣΙΤΕΣΑΠ: Φορολογία και γραφειοκρατία εξοντώνουν το ελληνικό επαγγελματικό γιώτινγκ

Τα προβλήματα και τα αιτήματα του επαγγελματικού γιώτιγνκ στην Ελλάδα αναφέρθηκαν εκτενώς σε σχετική συνέντευξη Τύπου από τον ΣΙΤΕΣΑΠ. Ο Σύνδεσμος ζητά -μεταξύ άλλων- η Μαρίνα Αλίμου να παραμείνει ως κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής και να υλοποιηθεί συγκροτημένη στρατηγική προώθησης της Ελλάδας ως προορισμού γιώτινγκ, σε διεθνές επίπεδο.

Η ασυνέχεια της κυβερνητικής πολιτικής στο γιώτινγκ και σε όλη τη δραστηριότητα των σκαφών αναψυχής, επαγγελματικών και ιδιωτικών, αλλά και η συνεχιζόμενη έλλειψη αναπτυξιακής πολιτικής, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις για τις δυνατότητες και παρά τα ζωντανά παραδείγματα των γειτονικών ανταγωνιστριών χωρών, είναι τα βασικότερα προβλήματα του κλάδου κατά τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), κ. Πάρι Λουτριώτη.

Ο κ. Λουτριώτης αναφέρθηκε λεπτομερώς σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος του επαγγελματικού γιωτιγνκ στην Ελλάδα, όπως:
1. Η καθυστέρηση της αναβάθμισης του νομοσχεδίου
2. Oι ακραίες φορολογικές επιβαρύνσεις
3. Οι πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες
4. Το σημαντικό πρόβλημα των υποδομών ελλιμενισμού με κορωνίδα την ανακοίνωση της πώλησης της μαρίνας Αλίμου στο πακέτο μαρινών του Σαρωνικού
5. Η σημαντική αύξηση δαπανών λειτουργίας, με αυξήσεις κόστους καυσίμων, ειδικά τέλη εξυπηρέτησης επαγγελματικών σκαφών (όπως τέλη ανέλκυσης και κατέλκυσης)
6. Η συρρίκνωση και σχεδόν διάλυση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου που αν λειτουργούσαμε σωστά θα είχε και θέσεις εργασίας και εξαγωγές.

Ο ΣΙΤΕΣΑΠ ζητά:

  • Η Μαρίνα Αλίμου να παραμείνει ως κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με τις ανάλογες υπηρεσίες και επαγγελματικό τιμολόγιο
  • Να γίνει άμεσα η επικαιροποίηση νομοθετικού πλαισίου σε ανταγωνιστικό πλαίσιο
  • Να διαμορφωθούν υποδομές ελλιμενισμού:
    α) για βάσεις επαγγελματικών σκαφών σε Αττική και Περιφέρεια και
    β) προσωρινές θέσεις ελλιμενισμού για τα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη. Με διαφοροποίηση είδους υποδομής (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια κ.ά)
  • Να εφαρμοστεί ένα δίκαιο, πρακτικό, μακροπρόθεσμο φορολογικό πλαίσιο.
  • Να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για καταρτισμένα και κατάλληλα εκπαιδευμένα πληρώματα (ναυτοσύνη, τουριστική παιδεία, γνώσεις ελληνικών περιοχών)
  • Να υλοποιηθεί επιτέλους συγκροτημένη, με συνέχεια και συνέπεια, στρατηγική προβολής και προώθησης του γιώτινγκ και της Ελλάδας ως προορισμού γιώτινγκ, σε διεθνές επίπεδο.

Ο γενικός γραμματέας του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Ιωάννης Κουρούνης, δήλωσε: “Ένας από τους ελάχιστους ενεργούς πνεύμονες της ελληνικής οικονομίας, ο θαλάσσιος τουρισμός απειλείται με εξαφάνιση. Χωρίς κατάλληλη υποδομή, χωρίς στρατηγική επί δεκαετίες και χωρίς καμία στήριξη από την πολιτεία, ο θαλάσσιος τουρισμός κατάφερνε μέχρι σήμερα να προσελκύει πάνω από 150.000 τουρίστες ετησίως, συντηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίες σε διάφορους κλάδους που έμμεσα ή άμεσα εμπλέκονται με το γιώτινγκ. Και σήμερα, τη στιγμή που η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη το θαλάσσιο τουρισμό περισσότερο από κάθε άλλη φορά, τη στιγμή που θα πρέπει να του δώσει την ώθηση να πολλαπλασιάσει τα οφέλη που αποφέρει στη χώρα, η κυβέρνηση δίνει τη χαριστική βολή, παραδίδοντας τα κλειδιά του κλάδου στις ανταγωνίστριες χώρες. Ιδιωτικοποιεί τις (κερδοφόρες) και στρατηγικής σημασίας μαρίνες χωρίς καμία πρόβλεψη στήριξης των ελληνικών τουριστικών σκαφών. Ανάμεσα σε αυτές τη μεγαλύτερη μαρίνα επαγγελματικών σκαφών στη μεσόγειο τη μαρίνα Αλίμου, αναγκάζοντας τα ελληνικά σκάφη αναψυχής να υποστείλουν την ελληνική σημαία, να αλλάξουν ρότα και να προστεθούν στους στόλους των ανταγωνιστριών χωρών”.

“Στην γειτονική Τουρκία, η ετήσια επαγγελματική άδεια κοστίζει ανάλογα τις κλίνες του σκάφους, για παράδειγμα για ένα σκάφος με 4 καμπίνες κοστίζει 2 .000 δολάρια”, λέει χαρακτηριστικά κ. Αντώνιος Μάγγος, αναπλ. γενικός γραμματέας του ΣΙΤΕΣΑΠ. “Αυτό το κόστος, εξαντλεί κάθε άλλη υποχρέωση του εκμεταλλευτή του σκάφους:

  • Δεν τηρεί λογιστήριο, δεν πληρώνει λογιστή
  • Δεν πληρώνει ΦΠΑ επί των ναύλων
  • Δεν πληρώνει φόρο εισοδήματος, τέλη, χαρτόσημα, παράβολα, εισφορές
  • Δεν πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές (ΤΕΒΕ, ΤΑΝΠΥ, ΝΑΤ)
  • Δε χάνει ούτε ένα λεπτό εργατοωρών σε διαδικασίες γραφειοκρατικές, πέραν της έκδοσης της ετήσιας άδειας.

Εμείς πληρώνουμε όλα τα ανωτέρω σε χρόνο και σε χρήμα, μια ελληνική επιχείρηση θαλάσσιου τουρισμού πρέπει να ανταγωνιστεί στα ‘δικά μας’ νησιά όλους αυτούς που λειτουργούν με κόστη που δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε λόγω της πολυνομίας της χώρας μας.
Δεν είμαστε αντίθετοι στην ελληνοτουρκική φιλία ή στον υγιή ανταγωνισμό. Όμως δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στην κατάρρευση των επιχειρήσεών μας.

Οι Τούρκοι εδώ και χρόνια έχουν επενδύσει σε μαρίνες, σε τουριστικά καταφύγια, σε υποδομές. Ο στόλος των σκαφών που πλέουν στα χωρικά τους ύδατα συνεχώς αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο, ενώ τα δικά μας λιγοστεύουν.

Οι Τούρκοι έχουν απλώς μια ακτογραμμή. Το όριο της ανάπτυξής τους είναι πολύ πιο χαμηλά από το δικό μας. Αποκτώντας όμως πρόσβαση στα Ελληνικά ύδατα, αποκτάνε πρόσβαση σε ένα αρχιπέλαγος με πολυνησία, με ιδανικές συνθήκες για ανάπτυξη επαναλαμβανόμενων τουριστών που επισκέπτονται διαφορετικούς προορισμούς κάθε φορά που έρχονται.

Δίνοντας πρόσβαση στα ελληνικά νησιά στα σκάφη με ξένη σημαία που ξεκινούν από Τουρκία, δεν τους χαρίζουμε απλώς την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού τους, συγχρόνως σβήνει οποιαδήποτε πιθανότητα επιβίωσης του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού.

Με την ιδιωτικοποίηση λιμένων και μαρινών, οι ελληνικές εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού θα κληθούν να πληρώσουν ακόμα ακριβότερες υπηρεσίες, καθώς δεν υπάρχουν συνθήκες ανταγωνισμού και επαρκείς χώροι ελλιμενισμού”.

Αντιμετώπιση Επαγγελματικών σκαφών στην Ιταλία (Αντ. Μάγγος ΣΙΤΕΣΑΠ)

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024