Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΠροβληματισμοί για τον κλάδο των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στη Γ.Σ. του ΣΙΤΕΣΑΠ
Θαλάσσιος τουρισμός

Προβληματισμοί για τον κλάδο των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών στη Γ.Σ. του ΣΙΤΕΣΑΠ

Η έλλειψη συγκροτημένης στρατηγικής για το γιώτινγκ, η ανεπάρκεια των θέσεων ελλιμενισμού, η υστέρηση δημιουργίας ανταγωνιστικού νομοθετικού πλαισίου, η μειωμένης ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τις γειτονικές χώρες και η απουσία εφαρμογής προγράμματος προβολής, είναι τα κυριότερα προβλήματα που διαπίστωσαν τα μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ στη Γενική τους Συνέλευση.

Προβληματισμοί για τις προοπτικές του ελληνικού επαγγελματικού γιώτινγκ κυριάρχησαν στην ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), που έλαβε χώρα την Κυριακή 7 Απριλίου 2013 στην Αθήνα. Κοινή διαπίστωση των επαγγελματιών – μελών είναι ότι ο απολογισμός των δραστηριοτήτων του 2012 ήταν δυστυχώς χειρότερος από το 2011, ενώ οι προβλέψεις του κλάδου για το 2013, δε συμβαδίζουν με τις αισιόδοξες προοπτικές που εκφράζονται από τους τουριστικούς επαγγελματίες γενικότερα.

Συνδυασμός της έλλειψης συγκροτημένης στρατηγικής για το γιώτινγκ, της ανεπάρκειας των θέσεων ελλιμενισμού, της υστέρησης δημιουργίας ανταγωνιστικού και φιλικού προς τον κλάδο νομοθετικού πλαισίου, της μειωμένης ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τις γειτονικές χώρες, της απουσίας εφαρμογής προγράμματος προβολής για το γιώτινγκ, είναι τα κυριότερα σημεία που διαπίστωσαν τα μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ στην Συνέλευση.

Στο 2012 και στους πρώτους μήνες του 2013 δεν έχει γίνει τίποτε, παρά τις πολιτικές υποσχέσεις για την ολοκλήρωση και ψήφιση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου για τον θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη αναψυχής. Άλλωστε και το υπό ψήφιση Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας ασχολείται με άλλα θέματα. Όμως, το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) του ΣΙΤΕΣΑΠ έχει συνεργαστεί με όλους τους αρμόδιους για την ναυτιλία και τον τουρισμό υπουργούς από το 2009 και παρά τις επανειλημμένες προτάσεις και σχόλια που έχει υποβάλει σε διάφορα νομοθετικά κείμενα προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομικών, δεν έχει υπάρξει η αναμενόμενη ανταπόκριση.

Παραμένει και ο προβληματισμός και ανησυχία για τις επιπτώσεις που θα έχει στον κλάδο η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, που αποτελεί επαγγελματική βάση για περισσότερα από 1.000 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, εδώ και δεκαετίες. Επίσης συζητήθηκε εκτεταμένα η ανάγκη να υπάρξει μία σταθερή πολιτική για την προβολή και προώθηση του επαγγελματικού γιώτινγκ και της Ελλάδος γενικότερα ως διεθνούς προορισμού γιώτινγκ, αλλά βασισμένη σε αναπτυξιακές παρεμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ανταγωνιστικότητα.

Ολοκληρώνοντας, η Γενική Συνέλευση αποφάσισε και εξουσιοδότησε το ΔΣ να συνεχίσει όλες τις δυνατές ενέργειες και να εξαντλήσει τις επαφές σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου να καταστεί βιώσιμος ο κλάδος.

Ακόμη, μετά την αρχική συνάντηση στις 21 Μαρτίου 2013, που είχε με τον κ. Φώτη Κουβέλη, πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ, ο κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, πραγματοποιήθηκε δεύτερη, ειδική συνάντηση εργασίας, την Δευτέρα 8 Απριλίου 2013, όπου η κα Ισμήνη Μώρου, υπεύθυνη Συντονισμού του Τομέα Τουρισμού, η κα Ελισάβετ-Μπέττυ Χατζηνικολάου, υπεύθυνη Τουρισμού της ΔΗΜΑΡ, και ο κ. Άρης Καλλιπολίτης, μέλος του Τομέα και Μέλος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, δέχθηκαν στα γραφεία του κόμματος τους εκπροσώπους του ΣΙΤΕΣΑΠ.

Ο κ. Λουτριώτης περιέγραψε το σαφώς μη ανταγωνιστικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί σήμερα ο κλάδος των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, και τις διάφορες δυσκολίες που αντιμετωπίζει, δεδομένου ότι δεν υπάρχει πολιτική και στρατηγική ανάπτυξης του επαγγελματικού γιώτινγκ στην Ελλάδα. Επίσης, εξήγησε την δραστηριότητα του κλάδου που καλύπτει ο Σύνδεσμος, με έμφαση στην οικονομική συνεισφορά στις τοπικές κοινωνίες, στα λιμάνια όπου προσεγγίζουν τα ναυλωμένα σκάφη. Και συμπλήρωσε, εξηγώντας ότι η οικονομική κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα τον κλάδο, επισημαίνοντας ότι το κύριο σημερινό πρόβλημα δημιουργείται από την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, η προκήρυξη της οποίας έχει ήδη γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για την εξασφάλιση βιώσιμης λειτουργικά βάσης ελλιμενισμού των εκατοντάδων επαγγελματικών τουριστικών σκαφών που ελλιμενίζονται εκεί, σύμφωνα με παλαιότερη συμφωνία που είχε υπογραφεί με την ΕΤΑ ΑΕ προ περίπου 10ετίας, αλλά δε θα δεσμεύει τον νέο παραχωρησιούχο.

Ο αντιπρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, κ. Ιωάννης Μακριδάκης, αναφέρθηκε ειδικότερα στην δεινή εκβιαστικά θέση που θα βρεθούν οι επαγγελματίες του κλάδου από την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Αλίμου, λόγω της απουσίας εναλλακτικών αγκυροβολίων και θέσεων ελλιμενισμού στην Αττική, για τα περίπου 1.000 επαγγελματικά σκάφη που σήμερα εξυπηρετούνται, είτε με μόνιμο ετήσιο ελλιμενισμό (σχεδόν τα 800), είτε με προσωρινή αλλά επαναλαμβανόμενη χρήση των θέσεων της Μαρίνας Αλίμου (τα υπόλοιπα), λόγω της αναμενόμενης, από την ιδιωτικοποίηση, απώλειας του επαγγελματικού τιμολογίου ελλιμενισμού που ισχύει σήμερα.

Η κα Χατζηνικολάου, επισημαίνοντας και τη δική της γνώση της λειτουργίας του κλάδου, εκ μέρους του Τομέα Τουρισμού της ΔΗΜΑΡ, αναγνώρισε το πρόβλημα καθώς και την σημαντικότητά του, πρότεινε να μελετηθεί ειδικότερα το θέμα με τους τεχνικούς συμβούλους του ΣΙΤΕΣΑΠ, και συνηγόρησε στην αναγκαιότητα πολιτικής λύσης.

Ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους εκπροσώπους της ΔΗΜΑΡ για την ευαισθησία που επέδειξαν με την αποδοχή αυτής της δεύτερης συνάντησης, για την θετική αντιμετώπιση ως προς τους προβληματισμούς των επαγγελματιών του τουριστικού γιώτινγκ.

Όμως, ο κ. Λουτριώτης επεσήμανε την ανάγκη πολιτικής απόφασης και επίλυσης γενικότερα των βασικών προβλημάτων για τον κλάδο, και ειδικότερα του άμεσου προβλήματος του ελλιμενισμού των σκαφών, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι “…εμείς έχουμε και προτείνουμε συγκεκριμένες λύσεις, αλλά αν αυτές δεν είναι αποδεκτές, τότε πρέπει η πολιτεία να αντιπροτείνει πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις, και όχι απλώς να ακούει, αλλά να μην πράττει”.

Στη φωτογραφία, στιγμιότυπο από τη δεύτερη ειδική συνάντηση εργασίας, όπου η Κα Ισμήνη Μώρου, υπεύθυνη Συντονισμού του Τομέα Τουρισμού, η κα Ελισάβετ-Μπέττυ Χατζηνικολάου, υπεύθυνη Τουρισμού της ΔΗΜΑΡ, και ο κ. Άρης Καλλιπολίτης, μέλος του Τομέα και Μέλος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, δέχθηκαν στα γραφεία του κόμματος τους εκπροσώπους του ΣΙΤΕΣΑΠ.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024