Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΟδική ασφάλεια και ασφάλεια των πλοίων στο επίκεντρο της Ολομέλειας του ΕΚ
Μεταφορές

Οδική ασφάλεια και ασφάλεια των πλοίων στο επίκεντρο της Ολομέλειας του ΕΚ

Ο ευρωβουλευτής κ. Γ. Κουμουτσάκος ανέφερε ότι, αν και οι στοχευμένες δράσεις που είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το 2001-2010 είχαν θετικά αποτελέσματα, απαιτούνται ακόμα περισσότερο αποφασιστικές ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την οδική ασφάλεια.

Η πρώτη μέρα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ήταν σε μεγάλο βαθμό αφιερωμένη στην πολιτική Μεταφορών της Ε.Ε. Με τη συμμετοχή του αρμόδιου Επιτρόπου και αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Siim Kallas, συζητήθηκαν εκτενώς σημαντικά θέματα όπως: οδική ασφάλεια με έμφαση στις τρεις νομοθετικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων, ο έλεγχος πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control), η εξωτερική πολιτική αερομεταφορών της ΕΕ, η ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της θάλασσας, της ναυτιλίας και του τουρισμού στην ΕΕ μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης.

Ο κ. Κουμουτσάκος, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι, αν και οι στοχευμένες δράσεις που είχε προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το 2001-2010 είχαν θετικά αποτελέσματα, απαιτούνται ακόμα περισσότερο αποφασιστικές ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για την οδική ασφάλεια. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η καλύτερη δυνατή ενημέρωση, η εκπαίδευση και η κατάρτιση των πολιτών. Ιδιαίτερα των παιδιών, που αποτελούν την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα.

“Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, και είναι αιτία μεγάλης ανησυχίας και προβληματισμού: Αν και γνωστό, αξίζει να ακουστούν ακόμη μια φορά:

  • περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και σχεδόν 1.500.000 έχουν τραυματιστεί (από αυτούς 250.000 σοβαρά) σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2011
  • σε κάθε θανατηφόρο ατύχημα αντιστοιχούν τέσσερα ατυχήματα που προξενούν μόνιμες αναπηρίες και δέκα που προξενούν σοβαρούς τραυματισμούς·
  • περισσότεροι από τους μισούς τραυματισμούς συμβαίνουν σε αστικές περιοχές
  • το κοινωνικό και οικονομικό κόστος των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 2% του ΑΕγχΠ ή σε 250 δισ. ευρώ για το 2012.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια επανάπαυσης. Η απώλεια ακόμα και μιας ανθρώπινης ζωής στους δρόμους δεν είναι αποδεκτό ενδεχόμενο. Η μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια δεν είναι απλώς πολιτική προτεραιότητα. Είναι αυστηρή επιταγή”.

Στη συζήτηση για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control), ο κ. Κουμουτσάκος, ως εισηγητής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, χαρακτήρισε απολύτως ικανοποιητικό συμβιβασμό το αποτέλεσμα που επετεύχθη μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο που ικανοποιεί πλήρως τις βασικές προτεραιότητες του Ε. Κοινοβουλίου, λαμβάνει υπόψη τις ευαισθησίες όλων των πλευρών χωρίς να αφίσταται των προνοιών της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (Maritime Labour Convention-MLC).

“Η ασφάλεια στη θάλασσα αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα και αδιαπραγμάτευτο όρο. Και ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ασφάλειας στη θάλασσα είναι ο αποτελεσματικός έλεγχος των πλοίων από το κράτος λιμένα (Port State Control)“.

Το κείμενο που εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του ΕΚ διασφαλίζει μεταξύ άλλων: α) την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτικών και β) ισότιμους όρους ανταγωνισμού υπέρ των χωρών και των πλοιοκτητών που έχουν αναλάβει τη δέσμευση να προσφέρουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στους ναυτικούς, προστατεύοντάς τους έτσι από τον αθέμιτο ανταγωνισμό πλοίων με περιορισμένο επίπεδο ασφαλείας.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024