Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τουριστικές υπηρεσίες

Καταγγελίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ. για τουριστικές υπηρεσίες

Θοδωρής Κουμέλης - 23 Αύγουστος 2013, 09:36

Από την 1η Ιουλίου 2013 έως και τις 15 Αυγούστου, το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 72 καταγγελίες - παράπονα καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, από την 1η Ιουλίου 2013, έως και το Δεκαπενταύγουστο, δέχθηκε 72 καταγγελίες - παράπονα των καταναλωτών, που αφορούσαν τις τουριστικές υπηρεσίες. Σε σχέση με πέρυσι, παρουσιάστηκε αύξηση των παραπόνων.

Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (24 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:

1. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 50%, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%.
2. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
3. Ιδιοκτήτης καταλύματος αρνήθηκε να επιστρέψει το μέρος της προκαταβολής του 50% που πήρε σε καταναλωτή (συνολικά 21 ημέρες, έμεινε τις 3) ο οποίος αναγκάστηκε να φύγει, λόγω εξαιρετικά άσχημων συνθηκών υγιεινής.
4. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων ζήτησαν να προπληρωθούν, με την άφιξη του καταναλωτή, όλο το ποσό, που αντιστοιχούσε, σε όλη τη διαμονή.
5. Ξενοδοχείο, δεν επέστρεψε την προκαταβολή, ενώ υπήρχε αποδεδειγμένη αδυναμία μετακίνησης, λόγω υγείας.
6. Σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο στη Ζάκυνθο,  οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν ανύπαρκτες, υπήρχαν βρώμικες πετσέτες και σεντόνια, γλίτσα στην μπανιέρα, ούρα στην λεκάνη της τουαλέτας. Παντελής η απουσία του ιδιοκτήτη.
7. Κατάλυμα για το οποίο έγινε κράτηση μέσω Internet δεν ανταποκρινόταν  στην πραγματικότητα. Δόθηκαν επιπλέον χρήματα για να έχουν το συμφωνημένο δωμάτιο.
8. Ξενοδόχος στην Σαντορίνη, επικαλούμενος ζημία σε υδραυλικές εγκαταστάσεις, έστειλε καταναλωτές, από την πρώτη ημέρα, σε άλλο ξενοδοχείο, χαμηλότερης κατηγορίας από αυτό που πλήρωσαν.

Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (14 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Αναστολή δρομολογίων μεγάλης αεροπορικής εταιρίας, με ήδη, εκδοθέντα εισιτήρια.
2. Καθυστερήσεις στην αναχώρηση των πτήσεων,
3. Αυθαίρετη αλλαγή ώρας στις πτήσεις χωρίς καμία ενημέρωση.

Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (12 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης.
2. Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής των καταναλωτών, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας,
3. Αρνηση εφαρμογής όρων τουριστικού πακέτου, σε θέμα προορισμού.
4. Αλλαγή ξενοδοχείου, τελευταία στιγμή, με χαμηλότερη κατηγορία.

Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ακτοπλοΐα (10 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Χρέωση πιστωτικής μέσω site, για εισιτήριο, χωρίς τελικά να υπάρξει κράτηση.
2. Πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου αλλά και άφιξης στο λιμάνι, έως και 20 ώρες (π.χ Καβάλα –Λήμνο).

Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ενοικίαση αυτοκινήτων (4 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Αποδοχή ενοικίασης από εταιρεία στην Κρήτη, μόνο με πιστωτική κάρτα.
2. Εσκεμμένη δημιουργία εντύπωσης μέσω τίτλου διαφήμισης, από εταιρεία, ότι σε περίπτωση ατυχήματος, υπάρχει πλήρη ασφάλεια κάλυψης, ενώ δεν καλύπτει ζημίες τις οποίες η εταιρεία “βαφτίζει” μικροζημιές.

Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για τα camping (2 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Παντελής έλλειψη έκδοσης απόδειξης σε κάμπιγκ στην Κατερίνη
2. Υπάρξη τρωκτικών στους χώρους διαμονής.

Οι υπόλοιπες 6 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (πάρκιγκ σε οργανωμένο χώρο, ξαπλώστρες, νερά, κ.λπ.), παραπλανητικό κατάλογο σε ταβέρνα στην Χαλκιδική με άλλες τιμές για τους έλληνες και άλλες για τους τουρίστες.

Όσες καταγγελίες κατατέθηκαν, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., από μέλη της οργάνωσης, έχουν είτε επιλυθεί, είτε βρίσκονται, σε διαδικασία επίλυσης. Όσα ερωτήματα δέχθηε και από τα μέλη και από μη μέλη, απαντήθηκαν όλα.

“Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη ‘βιομηχανία’, από τη χώρα μας”, αναφέρει το ΚΕ.Π.ΚΑ. “Φέτος, ο τουρισμός παρουσίασε αύξηση. Όμως, αυτή η βελτίωση είναι εύθραυστη και αρκούν κάποιοι κακοί επαγγελματίες, για να αμαυρώσουν την εικόνα. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες ‘κουτόφραγκους’, να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε δύο μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους ‘cowboys’ του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top