Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΨήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων για τη μη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου των Χανίων
Αεροδρόμια

Ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων για τη μη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου των Χανίων

Το ΤΑΙΠΕΔ, με αφορμή τη στάση μελών του Συλλόγου Εργαζομένων της ΥΠΑ στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων, οι οποίοι εμπόδισαν τους υποψήφιους επενδυτές να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης, δήλωσε ότι είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στη διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων με την υπ’αριθμ.170 Απόφαση, που έλαβε κατά τη συνεδρίαση της 27ης/2/2014, εκφράζει την αντίθεση του στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα Χανίων. Σε ψήφισμα μάλιστα, που εκδόθηκε αναφέρεται χαρακτηριστικά:

“Το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων εκφράζει την έντονη αντίθεση του στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα Χανίων, καθώς μία τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικές συνέπειες στην προοπτική ανάπτυξης του τόπου μας.

Ειδικότερα:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων:  

1. Εκφράζει την έντονη αντίθεση του στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, καθώς κάτι τέτοιο θα έχει σοβαρές συνέπειες στην οικονομία του τόπου μας.

2. Αναφέρει ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω,καθώς δεν πρόκειται να εφαρμόσει μία ελκυστικότερη τιμολογιακή πολιτική, ενώ αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο.

3. Επισημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου θα επιφέρει σημαντική αύξηση των τελών χρήσης του, τα οποία θα μετακυληθούν από τις αεροπορικές εταιρείες στις τιμές των εισιτηρίων, γεγονός που θα έχει αρνητική επίδραση στην επιβατική και κατ’ επέκταση και στην τουριστική κίνηση της περιοχής.

4. Υπογραμμίζει ότι η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου θα έχει οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους και τα εργασιακά δικαιώματά τους και τάσσεται υπέρ της κινητοποίησης των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων.

5. Διερεύνηση δυνατότητας νομικής παρέμβασης για μπλοκάρισμα – αναβολή της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή αντίκειται στο άρθρο 30 (περί επιλεξιμότητας) του κανονισμού (Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) αριθμ. 1260/21-6-1999”.

Το ΤΑΙΠΕΔ για τα γεγονότα στο αεροδρόμιο των Χανίων

Το ΤΑΙΠΕΔ με αφορμή τη στάση μελών του Συλλόγου Εργαζομένων της ΥΠΑ στον Κρατικό Αερολιμένα Χανίων, οι οποίοι εμπόδισαν τους υποψήφιους επενδυτές να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης, δήλωσε τα ακόλουθα: “To ΤΑΙΠΕΔ είναι αποφασισμένο να προχωρήσει στη διαδικασία αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, που θα αναβαθμίσει τις υποδομές και τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Μέσα από την αξιοποίηση, θα ενισχυθεί καθοριστικά η τουριστική κίνηση των Χανίων και θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή. Το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να αξιοποιεί την περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου, με αποκλειστικό γνώμονα το όφελος των τοπικών κοινωνιών και της εθνικής οικονομίας”.

Κρίτων Αρσένης: Παράλογη και παράνομη η ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων

Την αντίθεσή του στην προγραμματιζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ πώληση του κερδοφόρου αεροδρομίου των Χανίων, εκφράζει ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής, κ. Κρίτων Αρσένης. Σε ερώτηση που κατέθεσε στον Επίτροπο Olli Rehn, ο κ. Αρσένης επισημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” θα στερήσει από το δημόσιο ταμείο κέρδη που υπερβαίνουν ετησίως τα 10 εκατ. ευρώ. Τονίζει επιπλέον ότι η κυβέρνηση θα χαρίσει στον ιδιώτη και νέο ιδιοκτήτη, ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που ξεπερνά τα 110 εκατ. ευρώ, παρέχοντάς του αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων  αεροδρομίων της χώρας, παραβιάζοντας τον ευρωπαϊκό Κανονισμό 1083/2006.

Με αφορμή την κατάθεση της ερώτησης ο κ. Αρσένης δήλωσε: “Η πώληση του αεροδρομίου Χανίων ‘Ιωάννης Δασκαλογιάννης’, είναι τόσο παράλογη όσο και παράνομη. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι κερδοφόρο, καθώς δεν απορροφά πόρους από τον κρατικό προϋπολογισμό, αντιθέτως συνεισφέρει ετησίως έσοδα που υπερβαίνουν τα 10 εκατ. ευρώ. Στο αεροδρόμιο γίνονται δημόσιες επενδύσεις, αξίας 110 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρωθούν μετά την προβλεπόμενη πώλησή του. Το ποσόν αυτό θα το καρπωθεί δωρεάν ο ιδιώτης. Ως γνωστόν η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τον Ανταγωνισμό απαγορεύει τη στήριξη δημόσιων ή ιδιωτικών εταιρειών που ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μερίδιο της ίδιας αγοράς. Τι σημαίνει αυτό για την περίπτωση του αεροδρομίου των Χανίων; Πολύ απλά, ότι αν ιδιωτικοποιηθεί ο αεροσταθμός των Χανίων, ο ιδιώτης δεν πρόκειται να κάνει επενδύσεις, ενώ την ίδια στιγμή τίθεται σε αμφισβήτηση το δικαίωμά του Δημοσίου να πραγματοποιήσει επενδύσεις στα υπόλοιπα αεροδρόμια του νησιού. Σημαίνει δηλαδή ότι οι υποδομές του νησιού θα κινδυνεύσουν να παγώσουν στην υφιστάμενη κατάστασή τους. Είναι άξιο απορίας πώς η κυβέρνηση επιλέγει να διακινδυνεύσει το μοναδικό δυνατό ‘χαρτί’ της οικονομίας μας, τον τουρισμό και συγκεκριμένα το μέλλον ενός από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, της Κρήτης. Το κάνει ενάντια στη βούληση και της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και των τοπικών ξενοδόχων και τουριστικών επιχειρηματιών. Αναρωτιέται κανείς αν για ακόμη μια φορά θα εμφανιστεί μόνο ένας μνηστήρας στη διαδικασία της πώλησης”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024