Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΑναπτυξιακός Νόμος και ο νέος κανονισμός 651/2014 της Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις
Νομοθεσία

Αναπτυξιακός Νόμος και ο νέος κανονισμός 651/2014 της Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις

Διατήρηση της σημερινής μορφής του Επενδυτικού Νόμου και προσπάθεια διατήρησης καθεστώτος ενίσχυσης μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων ζητά το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος από την ηγεσία των Υπουργείων Ανάπτυξης και Τουρισμού.

Σε επιστολή του προς τους υπουργούς Ανάπτυξης κ. Νίκο Δένδια και Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη, η ηγεσία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) προτείνει τη διατήρηση της μορφής του Νομικού Πλαισίου του Επενδυτικού Νόμου και για την αξιοποίηση και απορρόφηση των ταμειακών υπολοίπων και διαθεσίμων.

Ακολουθεί η επιστολή:

“Αξιότιμοι κύριοι υπουργοί,

Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με τον Ν.4242/2014 έληξε την 5/03/2014 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων υπαγωγής στο πλαίσιο του Επενδυτικού Νόμου. Έως την 30-6-2014 ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης του συνόλου των επενδυτικών σχεδίων της Α’ Περιόδου 2014 και εντός του προσεχούς διαστήματος πιστεύουμε ότι ολοκληρώνεται και η έκδοση του συνόλου των αποφάσεων υπαγωγής.

Με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, δεν υπάρχει δυνατότητα υποβολής αιτήματος υπαγωγής για κάποιο νέο επενδυτικό σχέδιο στα πλαίσια του Επενδυτικού Νόμου από την 5-3-2014 και εντεύθεν. Το Υπουργείο Ανάπτυξης βρίσκεται στην διαδικασία σύνταξης του Νέου Επενδυτικού πλαισίου-νόμου και σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες και διαρροές, ο νέος νόμος θα κινείται σε διαφορετικούς άξονες σε σχέση με τους προηγούμενους Αναπτυξιακούς νόμους.

Συγχρόνως η πρόσφατη δημοσίευση του νέου κανονισμού 651/2014 της Επιτροπής για το καθεστώς κρατικών ενισχύσεων στην Ε.Ε. έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στην τουριστική επιχειρηματική κοινότητα, γιατί αλλάζει ριζικά το πλαίσιο των ενισχύσεων για τουριστικές επενδύσεις στη χώρα μας, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, στη βάση του οποίου στηρίχθηκε σε σημαντικό βαθμό η μέχρι σήμερα ανάπτυξη της Ελληνικής ξενοδοχειακής υποδομής. Η αλλαγή του ενισχυτικού πλαισίου των επενδύσεων, ιδιαιτέρως αυτών που αφορούν τον εκσυγχρονισμό και ο προδιαγραφόμενος, βάσει των νέων αλλαγών, αποκλεισμός από τα κίνητρα του νόμου των μεγάλων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε μια συγκυρία που απαιτούνται επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τη βιωσιμότητά μας, αλλά και εκείνες που θα επεκτείνουν και θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, ενέχει τον κίνδυνο να πλήξει σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη και λειτουργία της χώρας μας.

Ειδικότερα, ο νέος Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός αριθ. 651/2014, οι “Κατευθυντήριες γραμμές για τις ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα 2014-2020”, καθώς και ο “Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων”, που αποτελούν το νομικό υπόβαθρο για τη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων και για τη λειτουργία, εν προκειμένω, του Επενδυτικού Νόμου, έχουν τεθεί πλέον εν ισχύ.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που εισάγουν οι παραπάνω κανονισμοί και πλαίσιο, προκύπτουν σημαντικές αλλαγές στις δυνατότητες ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων. Τα βασικά σημεία στα οποία θα πρεπει να εναρμονιστεί ο νέος αναπτυξιακός νόμος είναι:

1. Εξαίρεση μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων από τη δυνατότητα ενίσχυσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.3 του ΓΑΚ προκύπτει ότι οι δραστηριοποιούμενες στην Κρήτη, Ν. Αιγαίο, Ιόνια Νησιά, Στερεά Ελλάδα, Αττική και Δυτική Μακεδονία μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, δεν μπορούν να λάβουν οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση.

2. Σύμφωνα με την νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα για την ενίσχυση επενδυτικών σχεδίων μεγάλων επιχειρήσεων τα οποίες θα πραγματοποιηθούν στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου.

Εδώ θέλουμε να επισημάνουμε ότι οι αποκλειόμενες από τις ενισχύσεις περιφέρειες αποτελούν τις ναυαρχίδες του Ελληνικού τουρισμού, καθόσον αυτές υποδέχονται κάθε χρόνο τους 2 από τους 3 επισκέπτες της χώρας μας. (65,8%)

3. Μειωμένα ποσοστά ενίσχυσης
Σύμφωνα με τον Εγκεκριμένο Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, τα ποσοστά ενίσχυσης για τις μεγάλες επιχειρήσεις και για επενδυτικά σχέδια τα οποία είναι επιλέξιμα στις αντίστοιχες περιφέρειες, διαμορφώνονται ως εξής:

Τα νέα ποσοστά ενίσχυσης παρουσιάζονται που θεσπίστηκαν είναι μειωμένα σχέση με τον προηγούμενο επενδυτικό νόμο εξαιτίας του νέου καθεστώτος σύμφωνα με το οποίο τα ποσοστά ενίσχυσης για τις Μεγάλες επιχειρήσεις κυμαίνονται από 10% έως 25% ενώ κατά την εφαρμογή του προηγούμενου Επενδυτικού Νόμου ανέρχονταν έως 40%. Για τις “μικρές και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις”, τα ποσοστά δύναται να αυξηθούν κατά περίπτωση έως 10% για τις “μεσαίες” και έως 20% για τις “μικρές επιχειρήσεις”.

Με βάσει τα παραπάνω δεδομένα, στα πλαίσια της θεσμοθέτησης του νέου Επενδυτικού Νόμου από το Υπουργείο σας, επιθυμούμε να σας υποβάλλουμε τις παρακάτω προτάσεις:

1. Διατήρηση της σημερινής μορφής του Επενδυτικού Νόμου.
Ο αριθμός των αιτημάτων υπαγωγής και ο συνολικός προϋπολογισμός αυτών κατά την πρόσφατη περίοδο υποβολών επενδυτικών σχεδίων (Α’ 2014) αποτελεί σημαντική της σημαντικότητας και προτεραιότητας που δείχνουν οι επενδυτές στον τομέα του τουρισμού. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, το 70% των συνολικών αιτημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, προϋπολογισμού πλέον του 1,5 δισ. ευρώ αφορά επενδυτικά σχέδια για ίδρυση, εκσυγχρονισμό, επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων αλλά και ειδικές μορφές τουρισμού.

Προτείνουμε τη διατήρηση της μορφής του Νομικού Πλαισίου του Επενδυτικού Νόμου και για την αξιοποίηση και απορρόφηση των ταμειακών υπολοίπων και διαθεσίμων. Η οποιαδήποτε αλλαγή θα απαιτήσει την ανάγκη υπογραφής σημαντικού αριθμού Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την προκήρυξη επιμέρους τομεακών καθεστώτων ενίσχυσης, σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία θα καθορίσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, γεγονός που από προηγούμενη εμπειρία μας, γνωρίζουμε ότι απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα για την οριστικοποίηση και εφαρμογή.

2. Προσπάθεια διατήρησης καθεστώτος ενίσχυσης μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων.
Από στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως οι νέες θέσεις εργασίας τις οποίες δεσμεύονται ότι θα δημιουργήσουν οι Μεγάλες Τουριστικές Επιχειρήσεις ανέρχονται περίπου σε 1.200 άτομα.

Επίσης, αποτελεί Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης του Τουριστικού Προϊόντος στη χώρα μας, η ανάπτυξη τουριστικών μονάδων οι οποίες θα δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε συνδυασμό με ειδικές μορφές τουριστικού προϊόντος. Οι μονάδες αυτές αποτελούν ισχυρό εργαλείο μόχλευσης της τουριστικής ζήτησης, η οποία ακολούθως συμβάλλει ουσιαστικά και καθοριστικά στην τουριστική ανάπτυξη και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Επιπλέον η λειτουργία νέων μονάδων 5 και 4 αστέρων και ο εκσυγχρονισμός και ποιοτική αναβάθμισης υπαρχόντων, λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην παραγωγή ακαθάριστης και καθαρής προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024