Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΣωρεία παρατυπιών στο θαλάσσιο παιχνίδι που στοίχισε τη ζωή στον 10χρονο στη Μύκονο
Θαλάσσιος τουρισμός

Σωρεία παρατυπιών στο θαλάσσιο παιχνίδι που στοίχισε τη ζωή στον 10χρονο στη Μύκονο

Για τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 gt, ο Ν. 4256/2014 προβλέπει υποχρέωση των πλοιοκτητών να συνάπτουν ασφάλιση αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο με ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης ανά συμβάν ποσό, το οποίο καθορίζεται σε τουλάχιστον 500.000 ευρώ.

Σωρεία παραλείψεων που στοίχισαν τη Δευτέρα τη ζωή σε ένα 10χρονο αγόρι κατά τη διάρκεια παιχνιδιού με θαλάσσια έλκηθρα στη Μύκονο καταδεικνύει αναφορά του λιμεναρχείου της Μυκόνου. Σύμφωνα με την αναφορά του λιμεναρχείου, στο ταχύπλοο που τραβούσε το θαλάσσιο έλκηθρο στο οποίο επέβαινε ο 10χρονος δεν υπήρχε δεύτερος άνθρωπος όπως προβλέπεται από το νόμο.

Επίσης, το ταχύπλοο, το οποίο χειριζόταν 22χρονος, έσερνε δυο φουσκωτό θαλάσσια παιχνίδια, και όχι ένα όπως προβλέπεται.

Σημειώνεται ακόμη ότι απαγορεύεται η χρήση φουσκωτού θαλάσσιου παιχνιδιού με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ενώ την ώρα του τραγικού δυστυχήματος στη θαλάσσια περιοχή Καλό Λιβάδι Μυκόνου έπνεαν άνεμοι 5 μποφόρ. Σημειώνεται ακόμη ότι απαγορεύεται η επιβίβαση ανήλικων σε φουσκωτό παιχνίδι χωρίς συγκατάθεση ενηλίκου.

Το μεσημέρι της Τρίτης ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης θαλάσσιων παιχνιδιών και ο χειριστής του ταχύπλοου που είχαν συλληφθεί για τη τραγωδία αφέθηκαν ελεύθεροι με προφορική εντολή του εισαγγελέα Σύρου.

Διευκρινήσεις από την ΕΑΕΕ για την ασφάλιση σκαφών
Όπως αναφέρει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος σε εγκύκλιό της και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προχώρησε στην τροποποίηση των διατάξεων του νόμου 4256/2014 (ΦΕΚ Α΄ 92 /14.4.2014) με τίτλο “Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις”, σχετικά με την ασφάλιση των σκαφών αναψυχής και τα όρια κάλυψης. Αποσαφηνίζεται ότι τα μικρά  σκάφη, έως και επτά μέτρων, τα οποία δεν είναι ταχύπλοα, δεν έχουν υποχρέωση ασφάλισης. Υποχρέωση ασφάλισης σύμφωνα με το Ν. 4256/2014 έχουν όλα τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ανεξαρτήτως μεγέθους.

Σύμφωνα με το InsuranceWorld, με την παρέμβαση του υπουργείου αποσαφηνίζεται επίσης ότι, για τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ολική χωρητικότητα μικρότερη των 300 gt, ο Ν. 4256/2014 προβλέπει υποχρέωση των πλοιοκτητών να συνάπτουν ασφάλιση αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο με ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης ανά συμβάν ποσό, το οποίο καθορίζεται σε τουλάχιστον 500.000 ευρώ.

Στην εγκύκλιό της η Ένωση επικαλείται επίσης προφορικές επισημάνσεις υψηλόβαθμου παράγοντα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο οποίος ερμηνεύοντας τη νέα διάταξη, αναφέρει ότι στις περιπτώσεις των εν λόγω σκαφών αναψυχής, το ελάχιστο υποχρεωτικό όριο ασφάλισης ανά συμβάν αποσυνδέεται πλέον σαφώς από το πρωτόκολλο των επιβαινόντων και τη μεταφορική ικανότητα του εκάστοτε πλοίου, ο δε πλοιοκτήτης θεωρείται σύννομος όταν διαθέτει ως ελάχιστο όριο κάλυψης ανά συμβάν το ποσό τουλάχιστον των 500.000 ευρώ.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024