Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑύξηση λειτουργικών κερδών για τον Όμιλο Lufthansa το α’ εξάμηνο του 2014
Αεροπορικές εταιρείες

Αύξηση λειτουργικών κερδών για τον Όμιλο Lufthansa το α’ εξάμηνο του 2014

Η βελτιωμένη διάρθρωση των δαπανών και οι χαμηλότερες αποσβέσεις συντελούν στην αύξηση των λειτουργικών κερδών κατά 41 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 114 εκατ. Ο Όμιλος Lufthansa αποφασίζει την επιβράδυνση της αύξησης της χωρητικότητας για τη χειμερινή περίοδο και τη συνέχιση της επιθετικής πολιτικής.

Για το α’ εξάμηνο του 2014, η Deutsche Lufthansa AG ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 114 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 41 εκατ. ευρώ, έναντι των 73 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Τα έσοδα ανήλθαν σε 14,2 δισ. ευρώ, ελάχιστα μειωμένα κατά μόλις 2,1%.

Προσαρμόζοντας τις έκτακτες δαπάνες ύψους περίπου 105 εκατ. ευρώ που αφορούν σε ενέργειες όπως η επιτάχυνση της τοποθέτησης των καινούριων καθισμάτων Lufthansa Business Class και οι παροχές που σχετίζονται με το πρόγραμμα Score– τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 219 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 75 εκατ. ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η βελτίωση του αποτελέσματος οφείλεται κυρίως στο θετικό αντίκτυπο της νέας μεθόδου απόσβεσης  των αεροσκαφών και εφεδρικών κινητήρων, που υιοθετήθηκε στις αρχές του έτους καθώς και στη βελτίωση της διάρθρωσης των δαπανών στον τομέα επιβατικής κίνησης. Τα καθαρά κέρδη του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε -79 εκατ. ευρώ, βελτίωση κατά 124 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

“Παρά τις ασυνήθιστα αντίξοες εξελίξεις του δεύτερου τριμήνου, οι οικονομικοί μας στόχοι για το 2014 επιβεβαιώνονται. Τα αποτελέσματα του εξαμήνου διαμορφώθηκαν από μια σειρά έκτακτων περιστατικών, όπως ήταν οι απεργίες και οι υποτιμήσεις νομισμάτων. Παράλληλα, παρουσιάσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων, βασισμένο στην ποιότητα, την ανάπτυξη και την καινοτομία, το οποίο θα τηρήσουμε με μεγάλη αποφασιστικότητα. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργούμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της μελλοντικής βιωσιμότητας του Ομίλου Lufthansa” δήλωσε η κα Simone Menne, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και οικονομική διευθύντρια της Deutsche Lufthansa AG,, συμπληρώνοντας ότι οι “στόχοι που έχουν ήδη ανακοινωθεί, περιλαμβάνουν αύξηση της συμβολής των συνολικών εσόδων από νέες επιχειρήσεις, νέες πλατφόρμες και τομείς επιχειρήσεων του Ομίλου, από 30% σε 40% έως το 2020”.

Τα θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν από τη βελτίωση της διάρθρωσης των δαπανών και την τροποποίηση του καθεστώτος απόσβεσης των αεροσκαφών, αντισταθμίστηκαν από παράγοντες που συνέβαλλαν σε χαμηλότερα λειτουργικά κέρδη, ιδίως κατά την περίοδο του β’ τριμήνου. Η πλεονάζουσα διαθεσιμότητα, ειδικά στα δρομολόγια Βορείου και Νοτίου Αμερικής, Ευρώπης και πιο πρόσφατα, Ασίας- Ειρηνικού, προέτρεψαν σε μειώσεις τιμών τόσο στη μεταφορά επιβατών όσο και στις εμπορευμάτων. Παράλληλα, η απεργία του συνδικάτου των πιλότων Vereinigung Cockpit (VC) κόστισε στη Lufthansa 60 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες απομείωσης που προέκυψαν από την πρόσφατη υποτίμηση του εθνικού νομίσματος της Βενεζουέλας είχαν ως αποτέλεσμα την απώλεια επιπλέον 61 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος έχει ήδη ανταποκριθεί στην πτώση των εσόδων από τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, μειώνοντας την προγραμματισμένη αύξηση χωρητικότητας ανά διαθέσιμo seat-kilometre από 5% σε 3%.

Το λειτουργικό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου στον κλάδο επιβατικής κίνησης  ανήλθε σε -96 εκα. ευρώ, μειωμένο κατά 32 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Οι εταιρείες Lufthansa και Germanwings κατέγραψαν λειτουργικά αποτελέσματα -146 εκατομμύρια Ευρώ (μειωμένο κατά 55 εκατ. ευρώ), ενώ η Austrian Airlines ανακοίνωσε λειτουργικά αποτελέσματα ύψους -44 εκατ. ευρώ (μειωμένα κατά 9 εκατ. ευρώ). Η Swiss παρήγαγε λειτουργικά κέρδη 92 εκατ. ευρώ, βελτιωμένα κατά 29 εκατ. ευρώ συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Το α΄εξάμηνο, η Lufthansa Technik κατέγραψε λειτουργικά κέρδη 206 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά μόλις 13 εκατ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ, η  LSG SkyChefs  ως επί το πλείστον διατήρησε τα περυσινά αποτελέσματα της ίδιας περιόδου, σημειώνοντας λειτουργικά κέρδη ύψους 18 εκατ. ευρώ. Τέλος, αύξηση λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά 6 εκατ. ευρώ σημείωσε ο τομέας υπηρεσιών IT, καταγράφοντας λειτουργικά αποτελέσματα ύψους 11 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος Lufthansa σκοπεύει να αυξήσει το μερίδιο των συνολικών εσόδων από όλους τους τομείς επιχειρήσεών της, τις νέες επιχειρήσεις και τις νέες πλατφόρμες (συμπεριλαμβανομένης της νέας πλατφόρμας χαμηλού κόστους με την ονομασία Wings, για αεροπορικές υπηρεσίες point-to-point εκτός των κεντρικών κόμβων του Ομίλου) από το 30% που ισχύει επί του παρόντος σε 40%. Αυτός ο στόχος συγκαταλέγεται σε μια ευρύτερη σειρά μέτρων και κινήτρων με άξονα την ποιότητα και την καινοτομία, μέσω των οποίων ο Όμιλος στοχεύει σε ακόμη πιο ουσιαστική συμμετοχή στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των αερομεταφορών.

Βραχυπρόθεσμα, ο Όμιλος Lufthansa εκτιμά ότι θα διατηρηθεί η αδυναμία της αγοράς και το β’ εξάμηνο, παρόλο που με την ήδη εφαρμοζόμενη μείωση της δυναμικότητας η κατάσταση διαφαίνεται καλύτερη συγκριτικά με το α’ εξάμηνο. Για το 2014 ο Όμιλος διατηρεί την αισιοδοξία του για λειτουργικά κέρδη ύψους περίπου 1 δισε. ευρώ, ή 1,3 δισ. ευρώ εξαιρουμένων των έκτακτων στοιχείων, ενώ για το 2015, προσβλέπει σε λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. ευρώ περίπου.

Το α’ εξάμηνο του 2014 σε αριθμούς

Για τους πρώτους έξι μήνες του 2014, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 14,2 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,1% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Πτώση 2,4% σημειώθηκε και στα συνολικά λειτουργικά έσοδα, που ανήλθαν σε 15,2 δισ. ευρώ. Σημαντικότερη μείωση σε ποσοστό 3,7% κατέγραψαν οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες εξαμήνου, που ανήλθαν σε 15 δισ. ευρώ. Οι δαπάνες καυσίμων της περιόδου μειώθηκαν κατά 260 εκατ. ευρώ, μεταφραζόμενο σε ποσοστό 7,4%, αγγίζοντας τα 3,2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό συμπεριλαμβάνει απώλειες ύψους 23 εκατ. ευρώ για αντιστάθμιση κινδύνου από διακυμάνσεις στις τιμές καυσίμων (fuel hedging). Τα τέλη και οι χρεώσεις σημείωσαν αύξηση 0,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το α’ εξάμηνο του 2014 ο Όμιλος Lufthansa κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 114 εκατ. ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα περιόδου ανήλθε σε -79 εκατ. ευρώ, βελτιωμένο κατά 124 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το α’  εξάμηνο του 2013. Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν από -0,44 ευρώ το 2013 σε -0,17 ευρώ το 2014.

Το α’ εξάμηνο του 2014, ο Όμιλος Lufthansa αύξησε τις επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό και τη συντήρηση του στόλου των αεροσκαφών, σε 1,3 δισ. ευρώ. Συνολικά, ο Όμιλος επένδυσε 1,6 δισ. ευρώ, 196 εκατ. ευρώ περισσότερα από το α’ εξάμηνο του 2013. Η λειτουργική ταμειακή ροή (cash flow) ανήλθε σε 1,7 δισ. ευρώ, ενώ η ελεύθερη ταμειακή ροή (η ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες μείον τις καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες), σε 546 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος μείωσε τις καθαρές οφειλές κατά 81 εκατ. ευρώ, στα 1,6 δισ. ευρώ. Η αναλογία ιδίων κεφαλαίων προς τα συνολικά κεφάλαια του Ομίλου ανήλθε σε 16,6%, μειωμένη κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες από τα τέλη του 2013.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024