Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣυνεργασία Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Σερβίας για αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Σερβία
Τουριστική πολιτική

Συνεργασία Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Σερβίας για αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Σερβία

Συνάντηση εργασίας του αντιπεριφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου τζιτζικώστα με τον αντιπρόεδρο του Σερβικού Κοινοβουλίου Dusan Petrovic, στην οποία κυριάρχησε η ανάπτυξη ευρύτερης συνεργασίας των δύο πλευρών σε θέματα τουρισμού, με στόχο την περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Σερβία προς την Κεντρική Μακεδονία.

Συνάντηση εργασίας με τον αντιπρόεδρο του Σερβικού Κοινοβουλίου και πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη Σταθεροποίηση και τις Διεθνείς Σχέσεις της Δημοκρατίας της Σερβίας κ. Dusan Petrovic είχε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, συνοδευόμενος από τον αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Χαλκιδικής και αρμόδιο στον τομέα του τουρισμού κ. Γιάννη Γιώργο. Στη συνάντηση, η οποία διεξήχθη στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia 2014 στη Θεσσαλονίκη, παρόντες ήταν ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού κ. Αναστάσιος Λιάσκος και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος.

Στην ατζέντα της συζήτησης κυριάρχησε η ανάπτυξη ευρύτερης συνεργασίας των δύο πλευρών σε θέματα τουρισμού, με στόχο την περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τη Σερβία προς την Κεντρική Μακεδονία. “Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την τουριστική αγορά της Σερβίας είναι ιδιαίτερα θετικά, καθώς ο αριθμός των Σέρβων επισκεπτών που επιλέγουν την Κεντρική Μακεδονία ολοένα αυξάνεται. Προς αυτή την κατεύθυνση, στηρίζουμε και ενθαρρύνουμε δράσεις και πρωτοβουλίες που θα αναβαθμίσουν  την τουριστική εικόνα  της Περιφέρειάς μας στη γειτονική Σερβία και θα μας επιτρέψουν να διευρύνουμε τις συνεργασίες μας τόσο σε επίπεδο εμπορικών συναλλαγών όσο και σε επίπεδο πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Με συντονισμένα βήματα και συνεχή παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις, ενισχύουμε το τουριστικό προβάδισμα της Κεντρικής Μακεδονίας στη σερβική αγορά, ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους Σέρβους τουρίστες στην περιοχή μας  για όλες τις εποχές του χρόνου. Η Κεντρική Μακεδονία προσφέρει στους Σέρβους επισκέπτες ποικίλες ταξιδιωτικές εμπειρίες και προτάσεις σε θεματικές μορφές τουρισμού, όπως είναι ο πολιτιστικός, ο αγροτουρισμός ο γαστρονομικός και ο θρησκευτικός τουρισμός, με σημείο αναφοράς την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά του Αγίου Όρους”, υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε στον κ. Petrovic τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας στον τομέα του τουρισμού, ενώ συζήτησε μαζί του σχετικά με τις δυνατότητες σύναψης συνεργειών μεταξύ των δύο πλευρών σε επιχειρηματικές, επενδυτικές και πολιτιστικές ανταλλαγές.

Την ικανοποίησή του για την ενισχυμένη εικόνα της Κεντρικής Μακεδονίας στη σερβική τουριστική αγορά εξέφρασε ο κ. Γιώργος. “Η Κεντρική Μακεδονία κατέχει ήδη κορυφαία θέση στις προτιμήσεις των Σέρβων τουριστών και των επιχειρηματιών τουρισμού. Αυτή τη θέση επιδιώκουμε να τη διατηρήσουμε και να την ενισχύσουμε μέσα από κοινές πρωτοβουλίες σχετικά με την τουριστική επιχειρηματικότητα και τα παραδοσιακά προϊόντα, τις οποίες αναπτύσσουμε με αυτοδιοικητικούς και επαγγελματικούς φορείς από τη Σερβία”, τόνισε.

Από την πλευρά του, ο κ. Petrovic ευχαρίστησε τον κ. Τζιτζικώστα για την εποικοδομητική συνάντηση και τον προσκάλεσε να επισκεφθεί το Βελιγράδι ως επικεφαλής αποστολής που θα συγκροτηθεί από εκπροσώπους του επιχειρηματικού και τουριστικού κόσμου της Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο μελλοντικές συνεργασίες και συμπράξεις σε πεδία κοινού ενδιαφέροντος.

Ακόμη, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας παραβρέθηκε στην εκδήλωση με θέμα “Ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – Δημιουργώντας Τουριστική συνείδηση” που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού PHILOXENIA 2014 και του έργου “MEDROUTE – Mediterranean Route for Tourism and Culture”.

Κατά τη διάρκεια της  ομιλίας του ο κ. Τζιτζικώστας μίλησε για τις εξαιρετικές επιδόσεις της Ελλάδας στον τουρισμό τα τελευταία χρόνια. “Η κατακόρυφη αύξηση του τουριστικού ρεύματος είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που γίνεται από όλους τους φορείς όπως το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΣΕΤΕ, οι Ενώσεις Ξενοδόχων, οι Οργανισμοί Τουρισμού, οι Δήμοι και βεβαίως οι Περιφέρειες. Οι Περιφέρειες, ως νέος και σύγχρονος θεσμός, που αθροίζει δυνάμεις και υλοποιεί πολιτικές σε ενιαίο πλέον επίπεδο, έχουν τη δυνατότητα να αναδεικνύουν το σύνολο των τουριστικών πλεονεκτημάτων και των ιδιαίτερων στοιχείων κάθε τόπου. Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καλλιεργούμε αυτή τη δυνατότητα, γι αυτό και πετυχαίνουμε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Στόχος μας είναι να κεφαλαιοποιήσουμε τα θετικά αποτελέσματα για να δημιουργήσουμε και να καθιερώσουμε δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο” επεσήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε εκτενή αναφορά στις συγκεκριμένες δυνατότητες, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  και τις  υποδομές που διαθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα οποία την καθιστούν ικανή να υποστηρίξει με επιτυχία το μοντέλο του δωδεκάμηνου τουρισμού, καθώς διαθέτει “το πιο ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν σε ολόκληρη τη χώρα”.

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε διεξοδικά στον πολιτιστικό και φυσικό πλούτο της Κεντρικής Μακεδονίας, όπως το Άγιο Όρος, ο Όλυμπος, το Καϊμάκτσαλαν, οι παραλίες της Χαλκιδικής και της Πιερίας, ξεχωριστά ορεινά και πεδινά τοπία για περιηγήσεις και αγροτουρισμό, καθώς και σε σημαντικά ιστορικά μνημεία όπως η Βεργίνα και η Αμφίπολη. “Πρώτη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πίστεψε στην αξία του αρχαιολογικού ευρήματος της Αμφίπολης και με τη χρηματοδότηση που παρείχαμε ξεκίνησαν οι ανασκαφικές εργασίες. Έτσι και σήμερα, πρώτοι και πάλι, έχουμε ήδη συστήσει ομάδα εργασίας με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, που ασχολούνται με την εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη των υποδομών και την οργανωμένη προβολή της Αμφίπολης”, σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

“Η Κεντρική Μακεδονία μπορεί να παρέχει στους επισκέπτες της, υπηρεσίες για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Επενδύουμε στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τις αναδεικνύουμε και τις προβάλλουμε καθώς θέλουμε ακόμα περισσότερους επισκέπτες. Για να έχουμε ακόμα περισσότερα έσοδα, για να μεγαλώσει η οικονομία μας, για να δημιουργηθούν νέες, σταθερές θέσεις εργασίας, για να υπάρξει πρόοδος και προοπτική για τον τόπο και τους συμπολίτες μας”, υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας ενώ παρουσίασε τους τρείς άξονες τουριστικής ανάπτυξης στους οποίους επενδύει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020.

“Ένα από τα πρώτα προγράμματα που θα υλοποιήσουμε στο ΣΕΣ 2014-2020 είναι αυτό του τουρισμού επενδύοντας σε τρεις άξονες: Πρώτον, στην προβολή και συμμετοχή, με προσεγμένη παρουσίαση της Περιφέρειας στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και στην αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ. Δεύτερον, στην ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που οι επτά Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μπορούν να υποστηρίξουν. Ήδη έχουμε δρομολογήσει δράσεις για την αύξηση των επισκεπτών από το μαθητικό τουρισμό αναπτύσσοντας συνέργειες με Περιφέρειες της χώρας αλλά και του εξωτερικού, όπως το Μιλάνο. Με στοχευμένες δράσεις κάνουμε γνωστή την Κεντρική Μακεδονία διεθνώς και επιδιώκουμε να προσελκύσουμε περισσότερες μαθητικές εκδρομές στην περιοχή μας. Επίσης, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της συνεργασίας μας, κατ’αρχήν με την Περιφέρεια Κρήτης, έτσι ώστε να υπάρξει ένα αμφίδρομο κύμα εσωτερικού τουρισμού μεταξύ των δύο Περιφερειών. Τρίτον, στο νέο πρόγραμμα Τουρισμού, επενδύουμε στην καλλιέργεια σχέσεων με τουριστικά γραφεία και ομίλους που δραστηριοποιούνται στην επένδυση και την κατασκευή τουριστικών υποδομών καθώς και στην καλλιέργεια σχέσεων με δημοσιογράφους επεκτείνοντας τον επιτυχημένο θεσμό των ‘fam trips’. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε τη θετική προβολή στις χώρες προέλευσης των φιλοξενούμενων δημοσιογράφων, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουμε την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προβολής μας μέσα από το διαδίκτυο και τα social media. Παράλληλα, ως Περιφέρεια επιδιώκουμε συνέργειες με αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού με στόχο την αύξηση των πτήσεων προς Θεσσαλονίκη ολόκληρο το χρόνο”, τόνισε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

“Η τουριστική αγορά είναι μια ζωντανή, ραγδαίως εξελισσόμενη αγορά. Αυτό σημαίνει ότι ο τρόπος προσέγγισης των επισκεπτών και των τουριστών πρέπει να ανανεώνεται, να εκσυγχρονίζεται και να εξειδικεύεται διαρκώς. Φροντίζουμε έγκαιρα ώστε η Κεντρική Μακεδονία όχι απλώς να μην υπολείπεται, αλλά να βρίσκεται σταθερά μπροστά από τα νέα δεδομένα” κατέληξε.

Η εκδήλωση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο δράσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έχουν ως βασικό στόχο την προώθηση του θεματικού τουρισμού και γενικότερα εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Την εκδήλωση χαιρέτισε ο γενικός γραμματέας Τουρισμού Αναστάσιος Λιάσκος, ο οποίος εκπροσώπησε την Υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, που απουσίαζε, όπως και ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης κ. Γιώργος Ορφανός, στην Αθήνα λόγω έκτακτης ονομαστικής πληροφορίας στη Βουλή. Χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Π.Κ.Μ. κ. Γιάννης Γιώργος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης και ο αντιπρόεδρος του Σερβικού Κοινοβουλίου Dusan Petrovic. Ως ομιλητές συμμετείχαν ακόμη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, ο αερολιμενάρχης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης “Μακεδονία “κ. Αχιλλέας Τοπούζας, η διευθύντρια Έρευνας Αγοράς και Διαφήμισης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) κα Αγγελική Βαρελά και ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024