Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΗμερίδα για τη στρατηγική, τον προγραμματισμό και την επικοινωνία των μουσείων
Πολιτισμός

Ημερίδα για τη στρατηγική, τον προγραμματισμό και την επικοινωνία των μουσείων

Πρόκειται για το τέταρτο σε συνέχεια συνέδριο που πραγματοποιείται πάνω σε θέματα μουσειακών πρακτικών.

Στις 4 Δεκεμβρίου, το Μουσείο Μπενάκη, η Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα και το Βρετανικό Συμβούλιο διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο “Το Μέλλον είναι Εδώ: Εξελίσσοντας τη Στρατηγική, τον Προγραμματισμό και την Επικοινωνία Μουσείων και Πολιτιστικών Οργανισμών”. Η ημερίδα διεξάγεται στο Μουσείο Μπενάκη – Κτήριο οδού Πειραιώς και ώρες 10:00 – 16:30.

Πρόκειται για το τέταρτο σε συνέχεια συνέδριο που πραγματοποιείται πάνω σε θέματα μουσειακών πρακτικών. Διοικητικά στελέχη, επιμελητές και καλλιτέχνες από την Ελλάδα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Βρετανία θα συζητήσουν για τον σχεδιασμό του μουσείου του μέλλοντος.

Μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα στεγάζονται συχνά σε επιβλητικά κτήρια που μοιάζουν ανέγγιχτα από οποιαδήποτε πίεση για αλλαγή. Στην πραγματικότητα όμως ισχύει το αντίθετο – τα μουσεία δημιουργήθηκαν μέσα από κοινωνικές και οικονομικές δυνάμεις, και υπόκεινται στις αλλαγές των δυνάμεων αυτών.

Μια από αυτές είναι η τεχνολογία. Πριν από λίγα χρόνια, όταν διοργανώθηκε η πρώτη από αυτές τις ημερίδες, η Tate και το Metropolitan διέθεταν πλήρεις ιστοσελίδες, αλλά η παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν περιορισμένη. Σήμερα και τα δυο ιδρύματα είναι ηγέτες στη διαδικτυακή επικοινωνία με το κοινό. Από την άλλη είναι και ο οικονομικός παράγοντας. Τα μουσεία κοστίζουν. Το Metropolitan και η Tate φιλοξενούν τις συλλογές τους σε πολλά διαφορετικά κτίρια και λειτουργούν με προϋπολογισμούς εκατομμυρίων ευρώ. Από πού προέρχονται τα χρήματα και τί καλύπτουν;
 
Ο στρατηγικός σχεδιασμός μπορεί να οδηγήσει τα πολιτιστικά ιδρύματα σε ευημερία. Πώς ένα μουσείο επανεξετάζει τον ρόλο του και τον κύριο προγραμματισμό του, και πώς ανανεώνει το κοινό του; Πώς μπορεί ένα μουσείο να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να προσελκύσει νέα κοινά χωρίς να παρεκκλίνει από το αρχικό του όραμα; Πώς αποφασίζουν οι άνθρωποι που διοικούν τα μουσεία τί αποτελεί ουσιαστική ανάπτυξη για τον οργανισμό τους;

Η Cynthia Round, αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ και Εξωτερικών Σχέσεων του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης, θα μιλήσει για το σχεδιασμό της νέας παγκόσμιας εταιρικής ταυτότητας του μουσείου και τη στρατηγική προγραμματισμού και επικοινωνίας. Πριν από το Μητροπολιτικό Μουσείο, η Round ήταν διευθύντρια μάρκετινγκ στον μεγαλύτερο μη-κερδοσκοπικό οργανισμό παγκοσμίως, το United Way Worldwide, που προσελκύει δωρεές ύψους 5 δισ. δολ. ετησίως σε 40 χώρες. Έχει επίσης προϋπηρεσία σε μεγάλες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, ενώ επισκέπτεται συχνά ως ομιλήτρια σε θέματα εταιρικής ταυτότητας και μάρκετινγκ μέσω κοινωνικών δικτύων τα πανεπιστήμια Yale, Columbia, Georgetown και New York University.

Η Susan Sellers, επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης, θα παρουσιάσει τους τρόπους με τους οποίους το design επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του μουσείου, το σχεδιασμό των εκθέσεων και την εμπειρία των επισκεπτών – φυσικών και διαδικτυακών. Η Sellers έχει μακρά προϋπηρεσία στο χώρο του design, τόσο στη δημιουργία έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού όσο και στο σχεδιασμό εκθέσεων και τη διαμόρφωση δημόσιων χώρων. Έχει συνεργαστεί με πολιτιστικούς οργανισμούς όπως το Μουσείο Guggenheim, το Brooklyn Museum, την Αμερικανική Ακαδημία της Ρώμης, το Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου Harvard, αλλά και με εταιρείες όπως η Prada, η Nike, και το μουσικό κανάλι MTV. Έχει διδάξει design σε πολλά ιδρύματα, ανάμεσά τους το Columbia Graduate School of Architecture, Planning and Preservation, και το Harvard Graduate School of Design.

Τέλος, ο Sam Thorne, καλλιτεχνικός διευθυντής του μουσείου Tate St. Ives, θα μιλήσει για την εξέλιξη της στρατηγικής του μουσείου και την προσπάθεια προσέλκυσης νέων κοινών και υποστηρικτών. Έχει ιδρύσει ένα ανεξάρτητο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για καλλιτέχνες στο Ανατολικό Λονδίνο. Έχει επίσης μακρά εμπειρία στη διοργάνωση διεθνών συνεδρίων και μουσικών εκδηλώσεων, όπως η σειρά συνεδρίων Frieze Talks στη Νέα Υόρκη (2013), καθώς και διαλέξεων στην Tate Modern και την γκαλερί Serpentine. Είναι επισκέπτης ομιλητής στο Royal College of Art του Λονδίνου.

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν στελέχη ελληνικών μουσείων και άλλων πολιτιστικών ιδρυμάτων. Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία σε ελληνικά και αγγλικά.

Στις 5 Δεκεμβρίου το συνέδριο θα παρουσιαστεί και στη Θεσσαλονίκη, στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης (10:00-17:00), σε συνεργασία με το Γενικό Προξενείο των ΗΠΑ, το Βρετανικό Συμβούλιο και την Κίνηση 5 Μουσείων. Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία σε ελληνικά και αγγλικά.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024