Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας θέτουν ζήτημα φύλαξης των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων
Αεροδρόμια

Εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας θέτουν ζήτημα φύλαξης των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας BRINKS, G4S και ICTS τονίζουν ότι για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος φύλαξης στα περιφερειακά αεροδρόμια σημειώνεται ότι 150 νέοι υπάλληλοι καλούνται να καλύψουν τα κενά που δημιουργούν α) η έξοδος από την απασχόληση 200 περίπου εργαζομένων (περίπου 10% επί του συνόλου) και β) οι αυξημένες απαιτήσεις λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης.

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας BRINKS, G4S και ICTS απέστειλαν επιστολή προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (με κοινοποίηση στο γραφείο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αλλά και τον ΔΑΑ “Ελ. Βενιζέλος”, με την οποία ζητείται άμεσα η επαναλειτουργία της Σχολής Πολιτικής Αεροπορίας για την εκπαίδευση προσωπικού αεροπορικής ασφάλειας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ελλιπής στελέχωση στα σημεία ελέγχου και φύλαξης μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Η επιστολή αναφέρει:

“Οι εταιρείες μας, BRINKS, G4S και ICTS παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας στους μεγαλύτερους δημόσιους φορείς και ιδιωτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα, απασχολώντας  συνολικά άνω των 5.000 εργαζομένων και εξυπηρετώντας το σύνολο σχεδόν των έργων αεροπορικής ασφαλείας της χώρας, με προσωπικό αεροπορικών υπηρεσιών ασφαλείας που υπερβαίνει τους 2.000 εργαζομένους, τόσο στους περιφερειακούς αερολιμένες που διοικεί η Υπηρεσία σας και στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ όσο και σε πλήθος αερομεταφορέων και μεταφορικών εταιρειών.     

Η παρούσα επικοινωνία έχει σκοπό να εκφράσει και εγγράφως το βαθύ προβληματισμό μας εξαιτίας της αδυναμίας της Υπηρεσίας σας να λειτουργήσει τη Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ), η οποία, ως γνωστόν, είναι ο μοναδικός φορέας εκπαίδευσης και πιστοποίησης του προσωπικού αεροπορικών υπηρεσιών ασφαλείας. Η ΣΠΟΑ έχει λειτουργήσει, όπως γνωρίζετε, εντός του 2014 μόνο 6 τμήματα των 25 ατόμων, γεγονός που έχει δημιουργήσει ήδη τεράστιο πρόβλημα, στη στελέχωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων των ανωτέρω αναφερομένων έργων.

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευθέντες 150 νέοι υπάλληλοι καλούνται να καλύψουν τα κενά που δημιουργούν (α) η έξοδος από την απασχόληση 200 περίπου εργαζομένων (ποσοστό περίπου 10% επί του συνόλου των 2.000 εργαζομένων) και (β) οι αυξημένες απαιτήσεις, λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης (+15%, σε σχέση με το 2013), που υπολογίζονται σε περίπου 150 πρόσθετες θέσεις. Συμπερασματικά ενώ οι ανάγκες ‘επιβάλλουν’ την εκπαίδευση τουλάχιστον 350 νέων υπαλλήλων, την οποία οι εταιρείες μας έχουν επανειλημμένως και εναγωνίως ζητήσει με έγγραφά τους από την Υπηρεσία σας, η ΣΠΟΑ τους τελευταίους 10 μήνες έχει εκπαιδεύσει μόλις 150, με αποτέλεσμα μόνο μέχρι σήμερα να υπάρχει έλλειψη 200 νέων υπαλλήλων.

Το πρόβλημα θα πολλαπλασιαστεί στο άμεσο μέλλον, δεδομένου ότι θα συνεχιστεί η έξοδος του προσωπικού και, σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις, το 2015 θα αυξηθεί περαιτέρω η τουριστική κίνηση στους αερολιμένες.

Όπως επίσης καλώς γνωρίζετε και από τις επανειλημμένες σχετικές μας επικοινωνίες, η ελλιπής στελέχωση στα σημεία ελέγχου και φύλαξης των αεροδρομίων:
– δημιουργεί προβλήματα στην εξυπηρέτηση (ουρές, καθυστερήσεις, κλπ) των επιβατών (με αλγεινές επιπτώσεις στην ταξιδιωτική εμπειρία των τουριστών),
– ταλαιπωρεί σημαντικά το, περιορισμένο σε αριθμό, υπάρχον προσωπικό ασφαλείας, που πασχίζει να καλύψει το σύνολο των επιχειρησιακών απαιτήσεων, σε συνθήκες πίεσης και κούρασης και
– εγκυμονεί, έτσι, κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων και την οικονομική και πολιτική θέση της χώρας.

Επιπροσθέτως των ανωτέρω, σημαντικός αριθμός ατόμων παραμένουν στην ανεργία (και επιδοτούνται από το Ελληνικό Κράτος), τα οποία θα είχαν προσληφθεί και θα απασχολούντο ήδη. Επίσης απώλεια εσόδων υφίστανται τόσο το ελληνικό δημόσιο, καθώς δεν εισπράττει την αποζημίωση εκπαίδευσης ποσού 658€ που καταβάλει κάθε εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για κάθε άτομο που εκπαιδεύεται από την ΥΠΑ, όσο και  οι εταιρίες μας, αφού λόγω έλλειψης προσωπικού δεν μπορούμε να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες και αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό του κύκλου εργασιών μας”.

Και η επιστολή των εταιρειών καταλήγει: “Γνωρίζουμε τα θέματα που εμποδίζουν τη λειτουργία της ΣΠΟΑ και τιθέμεθα στη διάθεσή σας να συνδράμουμε, όπως μπορούμε, ωστόσο η κατάσταση έχει φθάσει στο ‘μη περαιτέρω’ και απαιτούνται οι εκ μέρους σας ενέργειες, ώστε να λειτουργήσει άμεσα η ΣΠΟΑ,  τουλάχιστον με τρεις σειρές εκπαίδευσης εντός του 2014 και άλλες τρεις εντός του πρώτου διμήνου του 2015, για την μερική κάλυψη των σημερινών αναγκών.

Είναι βέβαιο ότι αποσπασματικά μέτρα είναι αδύνατον να καλύψουν τις διογκούμενες ανάγκες εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να επανέλθει σε ισχύ η ρύθμιση του Παραρτήματος 4 Κεφάλαιο Θ ΕΚΑΠΑ 2001 (ΦΕΚ Β 38/2001), που προέβλεπε τη δυνατότητα σε όσες εταιρείες επιθυμούσαν, κατόπιν πιστοποίησής τους από την ΥΠΑ, να εκπαιδεύουν οι ίδιες το προσωπικό τους. Εξάλλου, όπως προβλέπεται στον Κανονισμό 185/2010 της Επιτροπής της ΕΕ (και προβλεπόταν ρητά και στον ΕΚΑΠΑ 2001), η Πιστοποίηση των ελεγκτών ασφαλείας θα διενεργείται σε κάθε περίπτωση από την ΥΠΑ (βλ. Κεφάλαιο Ι του ΕΚΑΠΑ του 2001, σελ. 497). Η ρύθμιση του πρώτου ΕΚΑΠΑ (2001) συνάδει πλήρως με την ευρωπαϊκή πρακτική (π.χ. Αγγλία, Γαλλία και πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε.), αποσυμφορεί την ΣΠΟΑ και δίνει χρόνο στους επιθεωρητές της Δ/15 να αφιερωθούν στα καθήκοντά τους, που είναι η τήρηση και συνεχής βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των αεροδρομίων μας. Τέλος, δημιουργεί συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού για τη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας και βέλτιστης λειτουργίας των εταιρειών ασφαλείας στον κλάδο της ασφάλειας αερομεταφορών.

Επιθυμούμε να καταστήσουμε σαφές ότι βρισκόμαστε στη ‘δωδεκάτη ώρα’ και ότι οι εταιρείες μας έχουν εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες τους, ως προς την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών στα αεροδρόμια της χώρας.

Σας καλούμε όπως προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες τόσο προς αντιμετώπιση του υφιστάμενου προβλήματος όσο και προς αποφυγήν όλων των προαναφερθέντων κινδύνων και ως μοναδική Αρμόδια Αρχή προς τούτο παρακαλούμε όπως δρομολογήσετε άμεσα τη λειτουργία της ΣΠΟΑ εντός του 2014″.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024