Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΈρχεται το τέλος της γραμμής παραγωγής για το Airbus A380;
Αερομεταφορές

Έρχεται το τέλος της γραμμής παραγωγής για το Airbus A380;

Οι σκεπτικιστές είχαν προβλέψει εδώ και χρόνια ότι το διώροφο αεροσκάφος Airbus A380 δε θα ήταν ποτέ κερδοφόρο για την Airbus. Τώρα η κατασκευάστρια ίσως να αναγνωρίζει πλέον ότι είχαν δίκιο.

Ο οικονομικός διευθυντής της Airbus Harald Wilhelm, μιλώντας στις 10 Δεκεμβρίου σε επενδυτές στο Λονδίνο, δήλωσε ότι η Airbus μπορεί να χρειαστεί να διακόψει την παραγωγή του Α380 μέχρι το 2018, αν δεν επενδύσει σε βελτιώσεις, προκειμένου να καταστεί το αεροπλάνο περισσότερο ελκυστικό για τους πελάτες, όπως αναφέρει το “Bloomberg News”.

Άλλα στελέχη της Airbus προσπάθησαν να υποβαθμίσουν αυτές τις παρατηρήσεις, λέγοντας ότι το πρόγραμμα ήταν σε καλό δρόμο και ότι η ζήτηση για το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο θα αυξηθεί. “Το A380 θα κυριαρχήσει στην αγορά τα επόμενα χρόνια,” είπε ο επικεφαλής πωλήσεων της Airbus, John Leahy, στους επενδυτές στη συνάντηση του Λονδίνου.

Η Airbus υποστηρίζει ότι οι γραμμές παραγωγής για το Α380 είναι σχεδόν πλήρεις για τα επόμενα τρία χρόνια και ο Harald Wilhelm ισχυρίζεται ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να “σπάσει” ακόμη και κατά τη διάρκεια των ετών 2015, 2016, και 2017. Είπε επίσης ότι η μέλλουσα κατάσταση δε θα κρατήσει μέχρι το 2018, εκτός αν αναπτυχθούν από την εταιρεία νέοι κινητήρες για την προσελκύση πελατών.

Ο Yan Derocles, αναλυτής της Oddo Securities στο Παρίσι, εκτιμά ότι η αναβάθμιση του κινητήρα του Α380 θα κοστίσει 2 δισ. ευρώ. Επειδή μια τέτοια αναβάθμιση θα διαρκέσει περίπου τέσσερα χρόνια, “η Airbus θα είναι υποχρεωμένη να λάβει μια απόφαση με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μέσα στο 2015”.

Το A380 άρχισε να προκαλεί “πονοκεφάλους” στην Airbus πολύ προτού ήδη τεθεί σε υπηρεσία το 2006. Υπέφερε από μεγάλες καθυστερήσεις στην παραγωγή, και το κόστος ανάπτυξης έφθασε τα 25 δισ δολ., περισσότερο από το διπλάσιο των αρχικών εκτιμήσεων.

Οι πωλήσεις ήταν υποτονικές, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα μικρότερα αεροπλάνα είναι πιο έξυπνη επένδυση, δεδομένου ότι μόνο ένας περιορισμένος αριθμός δρομολογίων είναι κατάλληλος για ένα αεροσκάφος που μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 500 επιβάτες. “Είναι ένα εξαιρετικό αεροπλάνο, αλλά λειτουργεί μόνο για τους σωστούς προορισμούς”, λέει ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος της Air France, η οποία θέλει να ακυρώσει τα δύο τελευταία από τα 12 αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου που έχει παραγγείλει.

Καμία αεροπορική εταιρεία δεν έχει παραγγείλει φέτος Α380 και τον περασμένο Ιούλιο, ο ιαπωνικός αερομεταφορέας Skymark Airlines ακύρωσε και τα 6 αεροπλάνα που είχε παραγγείλει.

Παράλληλα, κάθε πρόταση ότι η παραγωγή του αεροπλάνου θα μπορούσε να διακοπεί είναι βέβαιο ότι θα ενοχλήσει τις αεροπορικές εταιρείες-αγοραστές – ειδικά την Emirates Airlines, τον μεγαλύτερο πελάτη του Α380 με 140 αεροσκάφη σε παραγγελία. Ο πρόεδρος της Emirates Tim Clark δήλωσε στο Reuters ότι είχε διαμαρτυρηθεί στην Airbus, όταν άκουσε τα σχόλια του Harald Wilhelm. “Εκνευρίζομαι αρκετά όταν έχουμε τόσα πολλά να διακυβεύονται”, δήλωσε.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024