Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕυρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: 'Πεταμένα λεφτά' σε πολλά ευρωπαϊκά, άχρηστα αεροδρόμια
Επενδύσεις

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: 'Πεταμένα λεφτά' σε πολλά ευρωπαϊκά, άχρηστα αεροδρόμια

Τραγικά λάθη στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των επενδύσεων σε αυτά εμφανίζουν τα αεροδρόμια της ΕΕ. Έκθεση ελεγκτών του ECA αναφέρει -για την Ελλάδα- το παράδειγμα του αεροδρομίου της Καστοριάς, που έκανε επέκταση του αεροδιαδρόμου του, αξίας 16,5 εκατ. ευρώ (5,6 εκατ. από ευρωπαϊκούς πόρους), ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί από τους τύπους αεροσκαφών για τους οποίους επεκτάθηκε με σκοπό να τους εξυπηρετεί!

Έκθεση ελεγκτών του European Court of Auditors (ECA) αποκαλύπτει ότι χρηματοδοτούμενες επενδύσεις από την ΕΕ σε αεροδρόμια της Ένωσης δεν έχουν αποδόσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα και έχουν παράξει φτωχό ‘value for money’.

Λόγω ελλιπούς οργάνωσης και προβλέψεων, αναφέρουν οι Ευρωπαίοι ελεγκτές, κάποια από τα χρηματοδοτημένα αεροδρόμια βρίσκονται πολύ κοντά το ένα με το άλλο, ενώ κάποια από τα κατασκευασμένα έργα (π.χ. αεροδιάδρομοι)  ήταν υπερβολικά μεγάλα για τον αριθμό των αεροσκαφών και των επιβατών για τα συγκεριμένα αεροδρόμια.

“Ανακαλύψαμε ότι κάποια αεροδρόμια δεν είναι προσοδοφόρα μακροπρόθεσμα, κάποια υποχρησιμοποιούνται και κάποια δεν έχουν χρησιμοποιηθεί καθόλου” σχολίασε ο George Pufan, μέλος του ECA. “Η ευρωπαϊκή επιβατική κίνηση αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2030. Αν η Ευρώπη πρέπει να ανταπεξέλθει σε αυτή την επιπλέον ζήτηση, τόσο η Ευρωπαϊκή ΕπΙτροπή όσο και τα κράτη-μέλη πρέεπι να βελτιώσουν τον τρόπο που επενδύουν στα αεροδρόμιά μας, χρηματοδοτώντας μόνο όσα είναι προσοδοφόρα και όσα χρήζουν πραγματικά επενδύσεων”, συνέχισε.

Οι ελεγκτές εξέτασαν επενδυτικά πλάνα σε 20 αεροδρόμια σε Εσθονία, Ελλάδα, Ιταλία, Ιταλία, Πολωνία και Ισπανία, για τα οποία ελήφθησαν πάνω από 600 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια το χρονικό διάστημα 2000-2013. Οι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι μόνο τα μισά από τα αεροδρόμια αυτά χρειάζονταν επενδύσεις χρηματοδοτημένες από την ΕΕ και ότι οι υποδομές που χρηματοδοτήθηκαν συχνά υπολειτουργούσαν – μάλιστα δε, περίπου 38 εκατ. ευρώ δεν επενδήθηκαν καθόλου. Μόνο τα μισά από τα αεροδρόμια αύξησαν τη επιβατική τους κίνηση. Επιπρόσθετα, στα περισσότερα από αυτά βρέθηκαν ελάχιστα στοιχεία που καταδεικνύουν βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών ή των κοινονικο-οικονομικών πλεονεκτημάτων, όποως η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Για την Ελλάδα δίνεται το παράδειγμα του αεροδρομίου της Καστοριάς. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο πραγματοποίησε επέκταση του αεροδιαδρόμου του, αξίας 16,5 εκατ. ευρώ (5,6 εκατ. από ευρωπαϊκούς πόρους), ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί από τους τύπους αεροσκαφών για τους οποίους επεκτάθηκε με σκοπό να τους εξυπηρετεί. “Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί αποτελεσματική χρήση δημόσιων πόρων”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου το συγκεκριμένο αεροδρόμιο είχε 25.000 επιβάτες, μέγεθος που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 10 επιβάτες την ημέρα. Σύμφωνα με ελεγκτή του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ζημία των 275 ευρώ ανά επιβάτη κρίνεται ιδιαίτερα σκανδαλώδης, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του ότι το μεγάλο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης βρίσκεται μόλις δύο ώρες μακριά με το αυτοκίνητο.

EU Funded Airport infrastructures: poor value for money

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024