Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αεροπορικές εταιρείες

Κερδοφορία για την Air Serbia τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της

Θοδωρής Κουμέλης - 06 Μάρτιος 2015, 10:35

O πρώτος χρόνος ολοκληρώθηκε με καθαρό κέρδος 2.7 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν σε ποσοστό 87% σε 262 εκατ. ευρώ. Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 68%. Κατά τη διάρκεια του 2014, το δίκτυο απευθείας πτήσεων της Air Serbia επεκτάθηκε σε 40 προορισμούς σε 30 χώρες.


Η Air Serbia, ο εθνικός αερομεταφορέας της Σερβικής Δημοκρατίας, ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2014 – τον πρώτο χρόνο πλήρους λειτουργίας της εταιρείας. Παρουσιάζοντας καθαρό κέρδος 2,7 εκατ. ευρώ για το 2014, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν 87% σε 262 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα από το ξεκίνημα του εθνικού αερομεταφορέα.

Τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν την έντονη αύξηση που είχε η εταιρεία σε όγκο επιβατών και cargo, με σύνολο 2,3 εκατ. επιβάτες να χρησιμοποίησαν την εταιρεία το 2014, μια αύξηση ύψους 68% συγκριτικά με το 2013.

Ο κ. Dane Kondic, διευθύνων σύμβουλος της Air Serbia, δήλωσε: “Αυτά τα αποτελέσματα είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που υλοποιήσαμε τους στόχους μας, επιτυγχάνοντας δυναμική ανάπτυξη και τη δημιουργία του κορυφαίου περιφερειακού αερομεταφορέα όντας μια εμπορικά βιώσιμη και κερδοφόρα επιχείρηση, ενώ ταυτόχρονα μέλημα μας είναι να γίνουμε η κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Σερβίας.

Τα κέρδη που παρουσιάσαμε το 2014 είναι ένα καλό σημάδι για το μέλλον καθώς καθιστούν γερά θεμέλια για την μετέπειτα πορεία μας και είναι απόδειξη του τι μπορεί να επιτευχθεί όταν σωστές στρατηγικές και δομές διακυβέρνησης τίθενται σε εφαρμογή. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους μετόχους μας – την Κυβέρνηση της Σερβικής Δημοκρατίας και την αεροπορική εταιρεία Etihad Airways για την συνεχή στήριξη τους. Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας για τη συνεισφορά του και τη σκληρή δουλειά, με την συμβολή των οποίων πραγματοποιήθηκε η φετινή μας πορεία”.

Οι επιβάτες επίσης επωφελούνται από τη βελτίωση των υπηρεσιών, με τον μέσο όρο ακρίβειας αναχωρήσεων και αφίξεων πτήσεων στη βάση της εταιρείας, το Διεθνές Αεροδρόμιο Nikola Tesla του Βελιγραδίου, να φτάνει το 78%. Αυτό αντιπροσωπεύει μία βελτίωση της τάξης του 4%  επί των επιδόσεων από την προηγούμενη αεροπορική εταιρεία Jat Airways.

Επίσης, η ανάπτυξη της Air Serbia δημιούργησε ένα σημαντικό αριθμό νέων θέσεων εργασίας για τους Σέρβους πολίτες, με την εταιρεία να ενισχύει το εργατικό δυναμικό της με περισσότερες από 400 προσλήψεις μέσα στο 2014. Αυτήν τη στιγμή, περισσότερα από 1.900 άτομα εργάζονται στην Air Serbia, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εργάζονται στις θυγατρικές Air Serbia Catering και Air Serbia Υπηρεσίες Εδάφους.

Ο κ. James Hogan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Etihad Airways, δήλωσε: “Είμαστε ικανοποιημένοι με την πρόοδο της Air Serbia για την επίτευξη των στόχων της σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά. Η συνεχόμενη επιτυχία της εν μέσω προκλήσεων θα εξαρτηθεί όχι μόνο από τη συνεχή επένδυση στο εργατικό δυναμικό αλλά και στην εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και στη διαρκή αυστηρή χρηματοοικονομική πειθαρχία και εστίαση στα οικονομικά, στοιχεία τα οποία συνέβαλλαν στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της”.

Η Air Serbia δημοσίευσε τα τελικά ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της πρώην Jat Airways τον Μάιο του 2014, που συντάχθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της αεροπορικής εταιρείας σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ -IFRS), τα οποία ελέγχονται ανεξάρτητα από την KPMG. Για το 2013, η αεροπορική εταιρεία παρουσίασε έλλειμμα 73 εκατ. ευρώ.

Από το ξεκίνημα της Air Serbia στις 26 Οκτωβρίου 2013, η αεροπορική εταιρεία ανέλαβε ένα αριθμό πρωτοβουλιών για να εξυγιάνει τον εθνικό αερομεταφορέα και να τον μετατρέψει σε κερδοφόρο, σταθερή, αξιόπιστη και ισχυρή εταιρεία ώστε να εξυπηρετεί την Σερβία και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Η αεροπορική εταιρεία έκανε δυναμικό επαναλανσάρισμα στην αγορά με δέκα αεροσκάφη Airbus νέας γενιάς τα οποία προστέθηκαν στο στόλο της -οκτώ Α319 και δύο Α320-, παρέχοντας μεγαλύτερη αξιοπιστία και μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας.

Κατά τη διάρκεια του 2014, το δίκτυο απευθείας πτήσεων της Air Serbia επεκτάθηκε σε 40 προορισμούς σε 30 χώρες, με τελευταία την προσθήκη πτήσεων προς το Ζάγκρεμπ τον περασμένο Δεκέμβριο, αποκαθιστώντας τη σύνδεση μεταξύ Ζάγκρεμπ και Βελιγραδίου για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια. Η αεροπορική εταιρεία επίσης αύξησε τον αριθμό των προορισμών που εξυπηρετούνται με πτήσεις κοινού κώδικα σε 35. Σε συνδυασμό με την εισαγωγή ενός σύγχρονου και αξιόπιστου στόλου, η στρατηγική επέκτασης του δικτύου ήταν η κινητήριος δύναμη της ενίσχυσης του αριθμού επιβατών και του όγκου μεταφοράς φορτίου.

Ο κ. Kondic δήλωσε: “Ενώ τα αποτελέσματα του 2014 είναι ένα σίγουρο σημάδι ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο, το 2015 δεσμευόμαστε να βελτιώσουμε περαιτέρω την πορεία μας. Αυτό θα το πετύχουμε συνεχίζοντας την ανάπτυξη του δικτύου μας και οργανικά αλλά και μέσω της διεύρυνσης των συνεργασιών κοινού κώδικα. Ταυτόχρονα θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε προϊόντα και υπηρεσίες προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στον ταξιδιώτη τόσο εν πτήση όσο και στο έδαφος. Καθώς η Air Serbia εδραιώνει την ηγετική της θέση στην περιοχή ως κορυφαία περιφερειακή αεροπορική εταιρεία, διαδραματίζει ολοένα και περισσότερο ένα καίριο ρόλο στηρίζοντας την περαιτέρω ανάπτυξη της σερβικής οικονομίας, κυρίως στον τουρισμό και στο εμπόριο, δημιουργώντας ευκαιρίες απασχόλησης για τους Σέρβους στην ευρύτερη οικονομία”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top