Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΕΕΕΚΕ: Πρόβλημα στην τουριστική ανάπτυξη η κατάσταση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας

ΕΕΕΚΕ: Πρόβλημα στην τουριστική ανάπτυξη η κατάσταση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) με ανακοίνωσή της κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον ελληνικό τουρισμό, εξαιτίας της άσχημης κατάστασης του σύστηματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας.

Ανάσχεση στην τουριστική ανάπτυξη και απώλεια εσόδων για τη χώρα θα είναι οι άμεσες επιπτώσεις του συνδυασμού τεχνολογικής υστέρησης και έλλειψης προσωπικού στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ).
Το βασικό ραντάρ, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Έκτοτε αναβαθμίστηκε μία φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται τα τοπικά ραντάρ που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των ραντάρ ανά 12 χρόνια, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις.
Το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.000 πτήσεις με 550 ελεγκτές. Δηλαδή, εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Με διαφορετική ανάγνωση, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφτασε τις 1232, δηλαδή αύξηση 112%.
Η επίσημη πρόβλεψη για την Ελλάδα μέχρι το 2022 είναι μια μέση ετήσια αύξηση της κίνησης στον εναέριο χώρο μας κατά 5%. Όμως με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης, διότι η ασφάλεια των πτήσεων προηγείται.
Η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες και οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού.

Πριν από 20 χρόνια, ύστερα από σκληρές κινητοποιήσεις επί ένα χρόνο των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η Πολιτεία τοποθέτησε συστήματα ραντάρ. Η πορεία δικαίωσε αυτές τις κινητοποιήσεις σύμφωνα με την ΕΕΕΚΕ, διότι δίχως αυτές, σήμερα η χώρα θα είχε τον μισό τουρισμό, πάντα σύμφωνα με την Ένωση. Τώρα, η Ένωση τονίζει ότι δε θέλει, δεν πρέπει και δε θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Όμως, η ανάγκη να αντικατασταθούν τα ραντάρ και να προσληφθούν νέοι ελεγκτές είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024