Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΝομοθεσίαΟ Συνήγορος του Πολίτη ζητά ρύθμιση της κυκλοφορίας των τουριστικών τρένων
Νομοθεσία

Ο Συνήγορος του Πολίτη ζητά ρύθμιση της κυκλοφορίας των τουριστικών τρένων

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει συγκεκριμένες περιπτώσεις διέλευσης οχημάτων από πεζόδρομους, στις οποίες δεν εμπίπτουν τα τουριστικά τρένα.

Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού προσέφυγε στον Συνήγορο του Πολίτη καταγγέλλοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κυκλοφορία των τουριστικών τρένων που λειτουργούν στην Πλάκα, και κατά ένα μέρος διέρχονται από θεσμοθετημένους πεζόδρομους. Η νομοθεσία προβλέπει ότι η έγκριση διαδρομής που περιλαμβάνει διέλευση από πεζόδρομο αντίκειται, τόσο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όσο και στον κανονισμό των συγκεκριμένων πεζοδρόμων.

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, η αρμόδια υπηρεσία ανακάλεσε τις άδειες και ζήτησε από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των τρένων να προτείνουν νέες διαδρομές. Η Αρχή επισήμανε ότι το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι οι υπηρεσίες που δίνουν τις άδειες αγνοούν τις διατάξεις που ισχύουν παράλληλα. Για να επιλυθεί το πρόβλημα θα πρέπει να τροποποιηθεί το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και κυρίως να μην περιορίζεται στη χορήγηση της βεβαίωσης βατότητας. Ή η βεβαίωση βατότητας να συμπεριλαμβάνει και άλλες παραμέτρους που σχετίζονται με την έγκριση της διαδρομής.

Από την άλλη μεριά, ο κ. Παναγιώτης Παντελάκος από την ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ, δήλωσε στο traveldailynews.gr ότι υπάρχει έγγραφο του Υπουργείου Τουρισμού, από τις 8 Απριλίου, που ανακαλεί οποιαδήποτε απόφαση ανάκλησης των αδειών των τουριστικών τρένων. Συγκεκριμένα, υπάρχει έγγραφο με αριθμό πρωτ. 1262/08-04-2015 της Γενικής Γραμματείας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης (Τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων), σύμφωνα με το οποίο έχουν ανακληθεί οριστικώς τα με αριθμούς 5416/6-10-2014 και 669/9-3-2015 έγγραφα της ΠΥΤ Αττικής και συνεπώς διατηρείται σε ισχύ ως είχε η υπ’ αριθμ. πρωτ. 3073/2-5-2013 έγκριση ειδικής διαδρομής της εταιρείας ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, καθώς και τα προβλήματα που αναδείχθηκαν από τον χειρισμό παρόμοιων αναφορών, ο Συνήγορος του Πολίτη πρότεινε να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω, εφόσον γίνει τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου:

  • Πέραν των πεζόδρομων, που ρητά εξαιρούνται από τον ΚΟΚ, θα πρέπει να εξετάζονται περιπτώσεις, όπως π.χ. ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, στις οποίες μπορεί η κυκλοφορία των τρένων να δημιουργήσει πρόβλημα.
  • Σε περιπτώσεις που το τουριστικό τρένο διέρχεται από περιοχές εκτός σχεδίου -και ιδίως όταν διέρχεται από κύριο δημοτικό ή επαρχιακό δίκτυο- θα πρέπει να εξετάζεται εάν παρακωλύεται η κίνηση των άλλων οχημάτων,
  • εξαιτίας του χαμηλού ανωτάτου ορίου ταχύτητας με το οποίο επιτρέπεται να κινείται. Αρμόδιες υπηρεσίες για να εκφράσουν άποψη θα πρέπει να είναι οι οικείες διευθύνσεις της Τροχαίας ή κατά περίπτωση των υπηρεσιών που εκπονούν ή εγκρίνουν κυκλοφοριακές μελέτες. Εφόσον έχει τεθεί ελάχιστο όριο ταχύτητας στον συγκεκριμένο άξονα που είναι μεγαλύτερο των 25 χλμ/ώρα, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η κίνηση του τρένου στον συγκεκριμένο δρόμο.
  • Επίσης, θα πρέπει να εξετάζεται εάν το τρένο διέρχεται (ιδίως στο υπεραστικό δίκτυο) από οδούς με μεγάλη κλίση (και σε συνδυασμό με το μήκος της κλίσης αυτής), καθώς ενδέχεται να μειώνεται και άλλο η ταχύτητά του, με κίνδυνο παρακώλυσης της κυκλοφορίας.
  • Εάν υπάρχουν αιτήσεις από πολλές εταιρείες για τις ίδιες διαδρομές ή για διέλευση των δρομολογίων από πολλές κοινές οδούς, θα πρέπει να τεθούν κανόνες εκ περιτροπής κυκλοφορίας, εφόσον υπάρχει φόρτος κυκλοφορίας στους συγκεκριμένους δρόμους λόγω μεγάλης επιβάρυνσης ή στενότητας.

ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΙΔ.ΔΙΑΔΡ.8-4-15

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024