Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςPay-to-fly, το σύστημα που υποχρεώνει πιλότους να… πληρώσουν για να πετάξουν
Αερομεταφορές

Pay-to-fly, το σύστημα που υποχρεώνει πιλότους να… πληρώσουν για να πετάξουν

Οι P2F πρακτικές αποθαρρύνουν τους νέους, άνδρες και γυναίκες, να ασχοληθούν με το επάγγελμα, ή από τη στιγμή που περάτωσαν την αρχική εκπαίδευση τους, τους ωθεί σε οικονομική εκμετάλλευση, κάνοντάς τους να πληρώνουν 30-50.000 ευρώ για μία P2F σύμβαση, στο ήδη υψηλό κόστος της αρχικής τους κατάρτισης.

Όταν οι νέοι πιλότοι χρειάζεται να πληρώσουν μια αεροπορική εταιρεία για τις πτήσεις των αεροσκαφών κάτι δεν πάει καθόλου καλά στις αερομεταφορές… Αυτός είναι ο λόγος που ο σύνδεσμος European Cockpit Association (ECA) καταγγέλλει έντονα το απαράδεκτο αυτο -αλλά ταχέως αναπτυσσόμενο- φαινόμενο, που ασκείται από τις αεροπορικές εταιρείες και ενδιάμεσα πρακτορεία στην Ευρώπη, και καλεί τους φορείς λήψης αποφάσεων της ΕΕ για την απαγόρευση αυτών των “Pay-to-fly” (P2F) συστημάτων. Τα συστήματα αυτά – που ονομάζονται επίσης “αυτοχρηματοδοτούμενη κατάρτιση” – απαιτούν πρόσφατα εκπαιδευμένους πιλότους να αγοράζουν πακέτο ωρών πτήσης για να αποκτήσουν την εμπειρία της πτήσης. Συνήθως, αυτές οι ώρες πτήσης είναι μέρος της “ικανότητας τύπου αεροσκάφους” (type rating), ενός προτύπου εκπαιδευτικού σεμιναρίου σε συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, που αποτελεί μέρος της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του κάθε πιλότου.

“Οι αεροπορικές εταιρείες εφευρίσκουν διαρκώς νέα μοντέλα για να αποκτούν φθηνότερο εργατικό δυναμικό, όπως η μίσθωση αυτοαπασχολουμένων ή ψευδοαπασχολουμένων πιλότων, πιλότων με συμβάσεις προσωρινής απασχόλησης, ή με συμβάσεις μηδενικών ωρών“, λέει ο πρόεδρος του ECA Dirk Polloczek. “Αλλά τα P2F συστήματα οδηγούν τις απαράδεκτες πρακτικές σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο: η απασχόληση των νέων πιλότων δεν είναι πλέον μία επένδυση από την αεροπορική εταιρεία στο προσωπικό της, αλλά μια απλή πηγή εσόδων. Είναι κατάχρηση και εκμετάλλευση των νέων, υποαπασχολούμενων πιλότων, που προσπαθούν απεγνωσμένα να βρουν μια θέση εργασίας”.

“Αυτός είναι ο λόγος που νέοι πιλότοι είπαν ‘φτάνει πια’ και ξεκίνησαν μια προσπάθεια διακοπής των P2F συστημάτων”, συνεχίζει ο Dirk Polloczek. “Ολόκληρη η ευρωπαϊκή κοινότητα των πιλότων στέκεται σθεναρά στο πλάι τους, και καλεί τους Ευρωπαίους ιθύνοντες και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Αεροπορικής Ασφάλειας (European Aviation Safety Agency – EASA) να λάβουν αποφασιστικά και αποτελεσματικά μέτρα για την απαγόρευση των P2F συστημάτων και να σταματήσουν αυτήν την καταχρηση”.

“Οι P2F πρακτικές αποθαρρύνουν τους νέους, άνδρες και γυναίκες, να ασχοληθούν με το επάγγελμα, ή από τη στιγμή που περάτωσαν την αρχική εκπαίδευση τους, τους ωθεί σε οικονομική εκμετάλλευση, κάνοντάς τους να πληρώνουν 30-50.000 ευρώ για μία P2F σύμβαση, στο ήδη υψηλό κόστος της αρχικής τους κατάρτισης” λέει ο Philip von Schoppenthau, γενικός γραμματέας της ECA. “Επιπλέον, το P2F σύστημα παρέχει ένα στρεβλό κίνητρο για έναν πιλότο να πετάξει με οποιοδήποτε κόστος. Λίγοι θα το παραδεχτούν, αλλά όταν έχεις καταβάλλει μέχρι και 50.000 ευρώ για να πιλοτάρεις το αεροπλάνο, θα σκεφτείς δύο φορές πριν αποφασίσεις να μην πετάξεις σήμερα επειδή αισθάνεσαι άρρωστος ή κουρασμένος. Όπως και κάθε άλλος πιλότος, οι νέοι πιλότοι πρέπει να επικεντρωθούν στο καθήκον και να έχουν ως προτεραιότητά τους την ασφάλεια, αντί να χρειάζεται να ανησυχούν για τις οικονομικές και επαγγελματικές συνέπειες της λήψης αποφάσεων που αφορούν στην ασφάλεια”.

Με λίγες μόνο προσφερόμενες θέσεις εργασίας, οι πιλότοι που δεν έχουν μεγάλη εμπειρία πτήσης (συνήθως κάτω από 1.500 ώρες) έχουν εμπλακεί σε μια παράδοξη κατάσταση αντικρουόμενων κανονισμών (catch 22): οι ανεπαρκείς ώρες πτήσης τους, για να καλύψουν μια θέση εργασίας, σημαίνει ότι δεν έχουν καμία πιθανότητα να καλύψουν τελικά μία θέση, και χωρίς δουλειά, δεν υπάρχει τρόπος να αποκτήσουν την απαιτούμενη εμπειρία για να προσληφθούν. Τα συστήματα P2F εκμεταλλεύονται και επιδεινώνουν αυτήν την κατάσταση, εξαναγκάζοντας τους πιλότους να πληρώνουν κυριολεκτικά την αεροπορική εταιρεία για να εργαστούν και να πετάξουν για αυτήν σε τακτικές, κερδοφόρες πτήσεις. Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι εκτός από το χρέος ύψους 70.000-130.000 ευρώ στην τράπεζα στην αρχή της καριέρας τους, συνήθως δεν έχουν καμία απολύτως προοπτική ότι η εταιρεία θα τους προσλάβει μετά το πέρας της P2F σύμβασής τους.

Σε πρόσφατη έρευνα με τίτλο “Άτυπες μορφές απασχόλησης στον τομέα των αερομεταφορών”, που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης (Βέλγιο), οι ερευνητές αναφέρουν τα συστήματα P2F ως μία από τις πιο ακραίες μορφές εκμετάλλευσης της απασχόλησης των πιλότων και προτείνουν την απαγόρευσηή τους. Τα συστήματα P2F έρχονται να προστεθούν ως μια νέα τάση, στην ψευδοαυτοαπασχόληση των πιλότων, την προσωρινή εργασία και τις συμβάσεις μηδενικών ωρών, όπου οι πιλότοι πληρώνονται ανά ώρα πτήσης.

“Atypical Employment in Aviation” Study and Conference

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024