Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΠρος κανόνι ‘πλέει’ η ΝΕΛ με ακάλυπτα τα πληρώματα και αδιάθετα τα δρομολόγια της
Ακτοπλοΐα

Προς κανόνι ‘πλέει’ η ΝΕΛ με ακάλυπτα τα πληρώματα και αδιάθετα τα δρομολόγια της

Τα προβλήματα με την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου απογειώνονται, με δημοσιεύματα να αναφέρουν κίνδυνο για ‘κανόνι’, τα πληρώματα εγκλωβισμένα, και τα δρομολόγια αδιάθετα, καταμεσής καλοκαιριού.

Σε καθεστώς προστασίας τέθηκαν με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Θ. Δρίτσα, τα πληρώματα πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων.
 
Η σχετική απόφαση έχει αναρτηθεί στη «Διαύγεια» από το μεσημέρι της προηγούμενης Παρασκευής και πρόκειται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «European Εxpress», «Tαξιάρχης», «Aqua Jewel», «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος».
 
Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται η έντονη, όπως είναι φυσικό, ανησυχία μεταξύ των προμηθευτών και πιστωτών της εταιρίας μετά τη διαφαινόμενη δυστοκία στη διαδικασία αύξησης κεφαλαίου αλλά και την παραίτηση του μέχρι τώρα επικεφαλής της ΝΕΛ. Το ίδιο προκαλεί και η δήλωση του βασικού μετόχου πως αδυνατεί να καλύψει την αύξηση κεφαλαίου των 25 εκατ. σε ποσοστό 90% περίπου που του αναλογεί. Σύμφωνα με δημοσιεύματα ήδη υπάρχουν διαρροές που μιλούν ακόμα και για ενδεχόμενο για “κανόνι“, στάση δηλαδή πληρωμών ύψους 86 εκατ. ευρώ όσο δηλαδή είναι και οι συνολικές της υποχρεώσεις. Εξ αυτών οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις είναι 30,545 εκατ. ευρώ, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 1,575 εκατ. ευρώ, οι υπόλοιπες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι 39,77 εκατ. ευρώ και άλλα 14,78 εκατ. ευρώ είναι οι υπόλοιπες μακροπρόθεσμες.
 
Το δράμα όμως εξελίσεται με τα πληρώματα τα οποία ήδη είχαν ζητήσει από την περασμένη εβδομάδα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, αφορά τους 38 ναυτικούς του «Μυτιλήνη» στη Σάμο, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να παραμένουν σ’ αυτό μέχρι την εκκαθάριση του ναυτολογίου, καθώς έως τότε φέρουν ακέραια την ευθύνη για την ασφάλεια του πλοίου. 
 
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη το Υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί σχετική τροπολογία για την απλήρωτη ναυτική εργασία, που θα ενταχθεί σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο και θα διασφαλίζει άμεσα των δικαιώματα των ναυτικών, ενώ θα καταβληθεί νομική προσπάθεια, ώστε τα χρήματα από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας που δεν εκπληρώνει τις νόμιμες υποχρεώσεις της, να μην πηγαίνουν άμεσα υπέρ του ελληνικού Δημοσίου, αλλά να εξοφλούνται πρώτα οι οφειλές των απλήρωτων δεδουλευμένων στους ναυτικούς, με κατάθεση των χρημάτων στον Οίκο Ναύτου.
 
Για τα δρομολόγια της ΝΕΛ δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, και σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα αυτό το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου πιθανότατα να προχωρήσει σε αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης με αλλαγή των όρων και των προϋποθέσεων.
 
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024