Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑντιδράσεις των κομμάτων για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport
Επενδύσεις

Αντιδράσεις των κομμάτων για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport

Καλή εξέλιξη θεωρεί η ΝΔ την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport. ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή μιλούν για ξεπούλημα, το ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τον πρωθυπουργό για παραπλάνηση και 'κυβίστηση', ενώ Το Ποτάμι θεωρεί ότι η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων έγινε έστω και καθυστερημένα, δίχως όμως καμία προσπάθεια βελτίωσης των όρων.

Ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ηρακλείου, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, αναφορικά με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία είναι αναμφίβολα μια καλή εξέλιξη.

Η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.

Η συγκεκριμένη σύμβαση αξιοποίησης υπολογίζεται ότι θα αποφέρει άμεσα έσοδα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα, με δέσμευση για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ την τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ την 40ετία. Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

Ωστόσο, αυτή την επικερδή συμφωνία που είχε επικρίνει μετά βδελυγμίας ως ‘ξεπούλημα’ ο ΣΥΡΙΖΑ, υπογράφει σήμερα η Κυβέρνηση.

Η πολύμηνη καθυστέρηση, με ευθύνη του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας”.

“Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ολοκληρώνει την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική εταιρεία Fraport για 40 χρόνια. Αυτή η εξέλιξη θα κάνει πανάκριβες και απαγορευτικές, για το λαό, τις αεροπορικές μεταφορές και θα οδηγήσει στην επιδείνωση της θέσης των εργαζομένων σ’αυτές”, αναφέρει το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ. “Επίσης η εκποίηση αυτή αφ’ενός μεν εξυπηρετεί τα προαπαιτούμενα των δανειακών συμβάσεων και των μνημονίων και αφ ετέρου υλοποιεί την ευρωενωσιακή πολιτική για απελευθέρωση των αερομεταφορών. Και απ’ αυτή την εξέλιξη αναδεικνύεται ότι η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών είναι ασύμβατη με τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και την πολιτική της ΕΕ και γι’αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί απ’το λαό”.

“Δέσμια των ιδεοληψιών της και των ανεφάρμοστων προεκλογικών της υποσχέσεων η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ύστερα από επτά μήνες προχώρησε στην πρώτη της αποκρατικοποίηση. Το έκανε μάλιστα παραμονές Δεκαπενταύγουστου και μια μέρα πριν από την ψήφιση στη Βουλή του 3ου Μνημονίου του κ. Τσίπρα. Το τίμημα της παραχώρησης δεν άλλαξε, όπως και κανένας όρος του διαγωνισμού” σημειώνει Το Ποτάμι.

Στη σχετική ανακοίνωσή του, Tο Ποτάμι τονίζει ακόμη: “Υποστήριξε σθεναρά την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, δεδομένης της ανάγκης άμεσων επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό τους ώστε να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο ελληνικός τουρισμός. Παράλληλα το Ποτάμι είχε μιλήσει για βελτιώσεις σε επιμέρους όρους της συμφωνίας, τονίζοντας κυρίως την αναγκαιότητα για:

  • αύξηση σε επενδύσεις σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια – και όχι μόνο στα ‘φιλέτα’
  • τη διασφάλιση του καταναλωτή και την συγκράτηση των τιμών συνεχίζει.

Τίποτα από αυτά δεν έγινε. Η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων έγινε έστω και καθυστερημένα, δίχως όμως να γίνει καμία προσπάθεια βελτίωσης των όρων. Από τη ‘σκληρή διαπραγμάτευση’ φθάσαμε στο ‘καμία διαπραγμάτευση’“.

Η Χρυσή Αυγή δήλωσε για τη σύμβαση: “Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξεπουλάει αεροδρόμια, λιμένες, υδρογονάνθρακες, δηλαδή την εθνική μας περιουσία και τον πλούτο της Ελλάδος, με δεκανίκια τα μνημονιακά κόμματα ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Ποτάμι, με μοναδική εστία εθνικής αντίστασης την Χρυσή Αυγή”.

Για παραπλάνηση και “κυβίστηση”, σε σχέση με την προεκλογική του ρητορική, κατηγορεί τον πρωθυπουργό ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ κ. Παύλος Χρηστίδης, μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. “Άλλη μια παραπλάνηση, άλλη μια κυβίστηση του κ. Τσίπρα. Η κυβέρνηση ολοκλήρωσε σήμερα με την υπογραφή τεσσάρων υπουργών της την σύμβαση παραχώρησης για την ιδιωτικοποίηση 14 Περιφερειακών αεροδρομίων. Ο ελληνικός λαός θυμάται βέβαια τις ηρωικές κορώνες του ίδιου του κ. Τσίπρα πριν και μετά τις εκλογές. Άλλη μια κυβίστηση του πρωθυπουργού και του Σύριζα”.

Πάντως, η κοινοπρακτική εταιρεία ζητά να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση των αεροδρομίων. Με δηλώσεις εκπροσώπου της, η Fraport χαρακτηρίζει την απόφαση της υπογραφής της παραχώρησης από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) “βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ”, και διευκρινίζει πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024