Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΣυγκρατημένα αισιόδοξοι οι Γερμανοί Tour Operators για το 2016
Τάσεις

Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Γερμανοί Tour Operators για το 2016

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στη Γερμανία είναι ως επί το πλείστον θετικοί σχετικά με τις προοπτικές για το 2016, παρά τις πολλές αβεβαιότητες μετά και την επίτευξη αποτελεσμάτων ρεκόρ το 2015. Η ζήτηση για προορισμούς στην ανατολική Μεσόγειο (Τουρκία, Ελλάδα) το 2016 είναι ασθενέστερη από ό,τι για τη δυτική Μεσόγειο (Ισπανία, Πορτογαλία).

Οι 56 Tour Operators που συμμετείχαν στο φετινό “φάκελο” έρευνας του fvw αύξησαν τα έσοδά τους κατά 4,2%, σε 21,2 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος που έληξε τον Οκτώβριο 2015, ενώ ο όγκος των πελατών τους αυξήθηκε κατά 2,2%, σε 32.700.000. Οι εν λόγω εταιρείες εκτιμάται ότι καλύπτουν περίπου το 80% της συνολικής αγοράς.

Η συνολική γερμανική αγορά οργανωμένων ταξιδιωτικών υπηρεσιών εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 3,8% σε 27,2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της DRV, με βάση τα στοιχεία από το fvw. Οι συνολικοί αριθμοί πελατών φτάνουν τα 44,9 εκατομμύρια, ελαφρά αύξηση από τα 44,2 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ο χαμηλότερος αυτός ρυθμός ανάπτυξης οφείλεται στην πολύ χαμηλή αύξηση (0,5%) που πραγματοποίησαν οι πολύ μικροί TOs λεωφορείων, σιδηροδρομικών υπηρεσιών και αυτοκινήτων αυτή τη χρονιά.

Οι βασικοί μοχλοί ανάπτυξης το 2015 ήταν για άλλη μια φορά οι διακοπές σε μακρινούς προορισμούς, με αύξηση 6,9% στις πωλήσεις, και οι κρουαζιέρες, με αύξηση 10,2% στα έσοδα. Αυτή η μεγαλύτερη αύξηση για ακριβότερες διακοπές με αποτέλεσμα μια διαφορετική συνολική σύνθεση του προϊόντος, εξηγεί επίσης γιατί τα έσοδα των T.O. αυξήθηκαν κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από ό,τι ο αριθμός των πελατών. Οι πωλήσεις των πακέτων διακοπών σε προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων – ο πυρήνας των δραστηριοτήτων για τους περισσότερους τουριστικούς πράκτορες – αυξήθηκαν περίπου 4% το 2015, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της DRV.

Ωστόσο, η κερδοφορία των γερμανικών Τ.Ο. μειώθηκε ελαφρά τη περασμένη χρονιά. Οι μισοί από τους 56 τουριστικούς πράκτορες εμφάνισαν βελτιωμένα κέρδη το 2015 σε σύγκριση με τα 2/3 των πρακτόρων του 2014, ενώ το 1/3 είχαν σταθερή κέρδη (18% το 2014), ενώ το υπόλοιπο 18% (συμπεριλαμβανομένης των TUI και Thomas Cook) είχαν χαμηλότερα κέρδη.

“Οι μεγάλοι Επτά” κυριαρχούν στην αγορά
Η γενική κατάταξη των επτά μεγαλύτερων T.O. στη Γερμανία δε μεταβλήθηκε σημαντικά. Η TUI (η οποία δε συμμετείχε στην έρευνα του “fvw”) διατηρεί σαφώς την ηγετική της θέση στην αγορά, με αύξηση εσόδων κατά 3,4%, σε εκτιμώμενα 4,5 δισ. ευρώ. Ο αριθμός των πελατών ήταν κατά 1% υψηλότερος, σε 6,3 εκατομμύρια. Εάν συμπεριληφθούν και οι ξεχωριστές “αδελφές” εταιρείες, TUI Cruises και Hapag-Lloyd Cruises, τότε τα συνολικά έσοδα από τα πακέτα διακοπών του ομίλου ανέρχονται σε 5,4 δισ. ευρώ.

Στη δεύτερη θέση, η Thomas Cook (επίσης μία εταιρεία που δε συμπεριλαμβάνεται στον “φάκελο”) αύξησε τα έσδοά της από τη Γερμανία κατά 2,4%, σε περίπου 3,5 δισ. ευρώ. Αυτό οφείλεται σε πωλήσεις αποκλειστικά αεροπορικών θέσεων της Condor, με αύξηση περίπου στα 630 εκατ. ευρώ, ενώ οι Γερμανοί Τ.Ο. της Thomas Cook είχε μια ελαφρά πτώση κατά 0,4% στα έσοδά τους. Ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε οριακά, κατά 0,7%, στα 6,1 εκατ.

Η DER Touristik, η οποία είναι μεγαλύτερη από ό,τι η Thomas Cook, όσον αφορά στα έσοδα από τους Tour Operators, παρουσίασε μόνο οριακή αύξηση, κατά 0,7%, σε 3,2 δισ. ευρώ το 2015, ενώ ο αριθμός των πελατών παρέμεινε στάσιμος, στα 6,4 εκατομμύρια. Η ξεχωριστή μονάδ πακέτων διακοπών με έδρα τη Φρανκφούρτη είχε αύξηση εσόδων, χάρη στην ανάπτυξη των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, ενώ εκείνη με έδρα την Κολωνία, είδε μια πτώση στα έσοδά της, αν και ο αριθμός των πελατών της αυξήθηκε.

Στην τέταρτη θέση, η FTI, με 3,8 εκατ. πελάτες, είχε αύξηση μόνο κατά 2,4%, σε 2,15δισ. ευρώ το 2015 (συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών της σε Αυστρία και Ελβετία), μετά από αρκετά χρόνια ισχυρής ανάπτυξης. Η Alltours παρουσίασε αύξηση κατά 2,2%, στα 1,5 δισ. ευρώ και με 1.870.000 πελάτες αντίστοιχα.

Τα έσοδα της Aida Cruises σημείωσαν μόνο μικρή αύξηση, σε 1,3 δισ. ευρώ, που οφείλεται στην καθυστερημένη έναρξη της νέας ναυαρχίδας του στόλου της, “Aida Prima”. Η Schauinsland-Reisen συνέχισε να αναπτύσσεται με διψήφια ποσοστά, με 13% αύξηση των εσόδων της σε 1,1 δισ. ευρώ και τον αριθμός των πελατών της υψηλότερο κατά σχεδόν 10%, σε 1,4 εκατομμύρια.

Όσον αφορά στα μερίδια αγοράς, η TUI Γερμανίας (συμπεριλαμβανομένης των θυγατρικών της σημάτων) κατέχει μερίδιο 16,5% της ύψους 27,2 δισ. ευρώ αγοράς, ενώ η TUI Cruises/Hapag-Lloyd Cruises κατέχει 3,3%. Η Thomas Cook έχει μερίδιο αγοράς 12,9% ακολουθούμενη από την DER Touristik (11,4%), τη FTI (7,9%) την Alltours (5,5%), την Aida Cruises (5%) και την Schauinsland (4%). Αυτές οι κορυφαίοι επτά T.O. αντιπροσωπεύουν περίπου τα 2/3 της συνολικής γερμανικής αγοράς.

Θετικές προοπτικές
Κοιτώντας στο μέλλον, οι περισσότεροι Tour Operators που συμμετείχαν στην έρευνα του fvw αναμένουν αύξηση των εσόδων τους το 2016, κατά κανόνα έως και 5%. Ωστόσο, είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί στις προβλέψεις τους για το επόμενο έτος, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι και, γενικά, την αβέβαιη πολιτική κατάσταση σε πολλά μέρη του κόσμου.

Όσον αφορά στις κρατήσεις για το 2015-16, μέχρι στιγμής η ζήτηση είναι πολύ ασθενέστερη για προορισμούς στην ανατολική Μεσόγειο, όπως είναι η Τουρκία και η Ελλάδα από ό,τι για τη δυτική Μεσόγειο (Ισπανία και Πορτογαλία). Οι διακοπές σε μακρινούς προορισμούς και οι κρουαζιέρες συνεχίζουν να παρουσιάζουν υψηλές κρατήσεις.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024