Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Κύπρος

Αύξηση 9% στις αφίξεις, αλλά μόνο 3% αύξηση στα έσοδα για την Κύπρο το 2015

Βίκυ Καραντζαβέλου - 03 Φεβρουάριος 2016, 12:57

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ τόνισε κατά το 38ο Ετήσιο Ξενοδοχειακό Συνέδριο του Συνδέσμου ότι το ευρύτερο περιβάλλον είναι θετικό, αλλά και με πολλές προκλήσεις. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, τη διακύμανση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τη συνεχιζόμενη πτώση της τιμής του πετρελαίου, την τρομοκρατία και, κυρίως, το πως η Κύπρος θα λειτουργήσει ως κράτος και ως κοινωνία χωρίς την επίβλεψη της Τρόικα.


Ως προϋπόθεση επιτυχίας των όποιων προσπαθειών για περαιτέρω ανάπτυξη της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας, έθεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ κ. Χάρης Λοϊζίδης, τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων που θα καταστήσουν την οικονομία και τη χώρα πιο ανταγωνιστική και το περιβάλλον λιγότερο γραφειοκρατικό και περισσότερο φιλικό και εξυπηρετικό, προς τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους ξένους επενδυτές.

Από το βήμα του 38ου Ξενοδοχειακού Συνεδρίου του ΠΑΣΥΞΕ, με θέμα “Στιγμές αλήθειας – Ευθυγράμμιση της ευκαιρίας με συλλογική δράση”, ο κ. Λοϊζίδης υπογράμμισε ότι το ευρύτερο περιβάλλον είναι θετικό, αλλά και με πολλές προκλήσεις. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, τη διακύμανση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τη συνεχιζόμενη πτώση της τιμής του πετρελαίου, την τρομοκρατία και, κυρίως, το πως η Κύπρος θα λειτουργήσει ως κράτος και ως κοινωνία χωρίς την επίβλεψη της Τρόικα. “Τα όσα πετύχαμε ως χώρα και ως οικονομία τα τελευταία τρία χρόνια, μας δείχνουν το δρόμο. Προϋπόθεση είναι να παραμείνουμε προσηλωμένοι στην πορεία που έχουμε χαράξει. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να γυρίσουμε στα παλιά ή να χαλαρώσουμε τους ρυθμούς μας”.



Απευθυνόμενος δε προς τις συνδικαλιστικές Οργανώσεις, έκανε έκκληση να “στηρίξουν την προσπάθεια αυτή και να επιδείξουν την απαιτούμενη σύνεση και αυτοσυγκράτηση που απαιτούν οι καιροί”.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ ανέφερε τέσσερις άξονες, πάνω στους οποίους πρέπει να στηριχθεί η προσπάθεια: Ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος με παροχή κινήτρων και διεύρυνση επιλογών χρηματοδότησης, πιο στοχευμένη και αποτελεσματική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό, επιμήκυνση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου, απαλλαγή της βιομηχανίας από φορολογίες, τέλη και άλλες επιβαρύνσεις που ανεβάζουν σε μη ανταγωνιστικά επίπεδα την τιμή του τουριστικού πακέτου.

Ο κ. Λοϊζίδης κατέταξε το 2015 στις θετικές χρονιές για την τουριστική βιομηχανία της Κύπρου. “Ναι, είχαμε μια αύξηση 9% στις αφίξεις, αλλά πρέπει να μας προβληματίσει η κατά πολύ μικρότερη αύξηση στα έσοδα της τάξης του 3%. Αυτό καταδεικνύει ότι ακόμα δεν έχουμε αποκτήσει την ανταγωνιστικότητα που χρειάζεται το προϊόν μας. Χαμηλώνουμε απλά τις τιμές για να βοηθήσουμε, αλλά ταυτόχρονα η επικερδότητα εξανεμίζεται”.

Αναφερόμενος στο Ετήσιο Ξενοδοχειακό Συνέδριο – το οποίο τίμησαν με την παρουσία τους υπουργοί, βουλευτές και άλλοι παράγοντες της βιομηχανίας – και την Έκθεση Προϊόντων και Υπηρεσιών του ΠΑΣΥΞΕ, ο κ. Λοϊζίδης ανέφερε ότι αποτελούν πλέον σημαντικό θεσμό, γι’αυτό σταθερός και διαχρονικός στόχος του Συνδέσμου είναι η συνεχής αναβάθμιση και εμπλουτισμός τους.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ ευχαρίστησε συνέδρους, ομιλητές και εκθέτες, για τη διαχρονική σχέση συνεργασίας με τον Σύνδεσμο, ο οποίος φέτος συμπληρώνει 80 χρόνια δημιουργικής και ωφέλιμης παρουσίας στην οικονομική ζωή του τόπου. “Είμαστε περήφανοι για την ιστορία και την προσφορά του Συνδέσμου μας. Θεωρούμε ότι για οκτώ δεκαετίες ο ΠΑΣΥΞΕ αποτέλεσε κινητήριο δύναμη για την τουριστική βιομηχανία της χώρας μας και ευρύτερα για την κυπριακή οικονομία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με όραμα, σοβαρότητα και την υπευθυνότητα και συλλογικότητα που πάντα μας χαρακτήριζε”, ανέφερε ο κ. Λοϊζίδης.



Χαιρετισμός του προέδρου του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων κ. Χάρη Λοϊζίδη, στο 38ο Ετήσιο Ξενοδοχειακό Συνέδριο & την 24η Έκθεση Προϊόντων & Υπηρεσιών, 2 Φεβρουαρίου 2016, ξενοδοχείο Hilton Park, Λευκωσία.

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί και Βουλευτές
Your Excellency
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, ομιλητές και εκθέτες,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Κυρίες και Κύριοι,

Σας καλωσορίζω και σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας στο σημερινό, 38ο Ξενοδοχειακό Συνέδριο και στην 24η Έκθεση Προϊόντων & Υπηρεσιών του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων.

Σας ευχαριστώ επίσης για τη διαχρονική σχέση συνεργασίας σας με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Ξενοδόχων, ο οποίος φέτος συμπληρώνει 80 χρόνια δημιουργικής και ωφέλιμης παρουσίας στην οικονομική ζωή του τόπου.

Είμαστε περήφανοι για την ιστορία και την προσφορά του Συνδέσμου μας. Θεωρούμε ότι για οκτώ δεκαετίες ο ΠΑΣΥΞΕ αποτέλεσε κινητήριο δύναμη για την τουριστική βιομηχανία της χώρας μας και ευρύτερα για την κυπριακή οικονομία. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, με όραμα, σοβαρότητα και την υπευθυνότητα και συλλογικότητα που πάντα μας χαρακτήριζε.

Κυρίες και κύριοι,

Οι δύο σημερινές εκδηλώσεις του Συνδέσμου μας, αποτελούν πλέον σημαντικό θεσμό για την τουριστική και ξενοδοχειακή βιομηχανία της Κύπρου. Γι’ αυτό σταθερός και διαχρονικός μας στόχος είναι η συνεχής αναβάθμιση και εμπλουτισμός τους.

Η συνάντηση Κυπρίων και ξένων παραγόντων και εμπειρογνωμόνων οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, η κατάθεση εμπεριστατωμένων και τεκμηριωμένων απόψεων και εκτιμήσεων, η ανταλλαγή εμπειριών και ο εποικοδομητικός διάλογος, παρέχουν σε όλους μας τη σωστή πληροφόρηση και γνώση για προβληματισμό και σχεδιασμό. Σχεδιασμό τον οποίο οφείλουμε φυσικά να μετουσιώνουμε σε πράξεις.

Αυτός είναι ο στόχος του Ξενοδοχειακού Συνεδρίου και γι’αυτό επελέγη ο τίτλος “Στιγμές αλήθειας – Ευθυγράμμιση της ευκαιρίας με συλλογική δράση”.

Από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας – αλλά και πριν από αυτήν, αφού η τουριστική μας βιομηχανία άρχισε να δραστηριοποιείται ήδη από τις δεκαετίες του 1920 και του 1930 – περάσαμε πολλές φορές από παρόμοιες συγκυρίες.

Δυστυχώς, σε όλες σχεδόν τις προηγούμενες περιπτώσεις, οι συγκεκριμένες σεζόν περνούσαν αφήνοντας μόνο το πρόσκαιρο κέρδος.

Ίσως επαναπαυόμασταν θεωρώντας δεδομένο ότι θα επαναληφθούν. Δεν τις αξιοποιούσαμε με όραμα και σωστό προγραμματισμό και ίσως αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που είχαμε μεγάλα σκαμπανεβάσματα στις τουριστικές μας επιδόσεις. Παρά το γεγονός ότι ανέκαθεν η οικονομία μας στηριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό στον τουρισμό, λίγες ήταν οι περιπτώσεις που μπορέσαμε –κράτος και ιδιωτικός τομέας– να συνεργαστούμε δημιουργικά και να αντιμετωπίσουμε –αποτελεσματικά και από κοινού– τα προβλήματα και να χαράξουμε γραμμή πλεύσης.

Έντιμοι κύριοι Υπουργοί,
Κυρίες και Κύριοι,

Το 2015 μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σαν μια θετική χρονιά. Ναι, είχαμε μια αύξηση του 9% στις αφίξεις, αλλά πρέπει να μας προβληματίσει η κατά πολύ μικρότερη αύξηση στα έσοδα της τάξης του 3%. Αυτό καταδεικνύει ότι ακόμα δεν έχουμε αποκτήσει την ανταγωνιστικότητα που χρειάζεται το προϊόν μας. Χαμηλώνουμε απλά τις τιμές για να βοηθήσουμε, αλλά ταυτόχρονα η επικερδότητα εξανεμίζεται.

Αυτό μας δείχνει το δρόμο για το 2016 που πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για να διατηρήσουμε ανοδική πορεία. Είναι γι’ αυτό που προσεγγίσεις ότι όλα έχουν παρέλθει και μπορούμε να επιστρέψουμε στην προ της κρίσης εποχή, θέτουν σε κίνδυνο τη συνέχιση αυτής της πορείας. Είναι γεγονός ότι αρνητικές εξελίξεις σε ανταγωνιστικούς μας προορισμούς, από τη μια λειτουργούν θετικά, από την άλλη όμως εξασκούν πιέσεις στην τιμολογιακή μας πολιτική.

Γι’ αυτό θα πρέπει να εργαστούμε συλλογικά και συντονισμένα, για να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για μιαν πιο αυτοδύναμη ανάπτυξη.

Θα δράσουμε, όπως εδώ και χρόνια κάνουν αρκετοί ανταγωνιστικοί µας προορισμοί, έγκαιρα και με ευελιξία, στοχεύοντας στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού µας προϊόντος ή θα αρχίσουμε για άλλη μια φορά τους σχεδιασμούς που ποτέ δεν καταλήγουν σε πράξεις ή μέχρι να καταλήξουν οι συνθήκες μας προσπερνούν;

Τα πράγματα δεν είναι πάντα όσο πολύπλοκα μπορεί να φαίνονται ή εμείς τα κάνουμε.

  • Χρειαζόμαστε ένα ποιοτικά αναβαθμισμένο και πιο πλούσιο τουριστικό προϊόν. Πρέπει να βρούμε τους τρόπους, τα κίνητρα και τις επιλογές χρηματοδότησης για να το επιτύχουμε. Η πονεμένη ιστορία του καζίνο, η οποία επιτέλους οδεύει προς το τέλος της, μας δείχνει πως πρέπει να λειτουργήσουμε και σε άλλα παρόμοια ζητήματα.
  • Θέλουμε καλύτερη, πιο στοχευμένη και αποτελεσματική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό, με διεύρυνση αγορών και αξιοποίηση ευκαιριών. Ελπίζουμε ότι αυτή θα είναι μια από τις προτεραιότητες του ανανεωμένου και αναδομημένου ΚΟΤ.
  • Πρέπει να βρούμε τους τρόπους να επιμηκύνουμε τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου για να αντιμετωπίσουμε το σημαντικότερο ίσως πρόβλημα της τουριστικής μας βιομηχανίας, την εποχικότητα. Πιστεύουμε ότι φέτος έγιναν κάποια θετικά βήματα, τα οποία χρειάζονται συνέχεια με την εμπλοκή όλων μας, περιλαμβανομένων και των αεροδρομίων μας, με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας μας με αγορές-στόχους.
  • Επιβάλλεται η τιμή του τουριστικού μας πακέτου να είναι τέτοια που να μας καθιστά περισσότερο ανταγωνιστικούς και να ανταποκρίνεται στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Να επανεξετάσουμε κόστος, φορολογίες και τέλη που επιβαρύνουν τη βιομηχανία.

Το ευρύτερο περιβάλλον θεωρούμε ότι είναι θετικό αλλά και με πολλές προκλήσεις:
- Διακύμανση συναλλαγματικών ισοτιμιών.
- Η συνεχιζόμενη πτώση στην τιμή του πετρελαίου.
- Η τρομοκρατία.
- Και το πιο σημαντικό, το πώς θα λειτουργήσουμε σαν κράτος και κοινωνία χωρίς την επίβλεψη της Τρόϊκας.

Θα διαφανεί αν θα συνεχίσουμε τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια που ξεκινήσαμε, η οποία θα μας καταστήσει μιαν οικονομία και ένα κράτος πιο ανταγωνιστικό και με ένα περιβάλλον λιγότερο γραφειοκρατικό, φιλικό και εξυπηρετικό, πρώτα από όλα προς τους πολίτες του, προς τις επιχειρήσεις και προς τους ξένους επενδυτές ή αν θα επανέλθουμε στις παλιές κακές μας νοοτροπίες.

Με την ευκαιρία απευθύνουμε έκκληση στους κοινωνικούς μας εταίρους να στηρίξουν μαζί μας την προσπάθεια αυτή και να επιδείξουν την απαιτούμενη σύνεση και αυτοσυγκράτηση που απαιτούν οι καιροί.

Κυρίες και Κύριοι,

Γνωρίζω ότι μέσα από αυτόν τον σύντομο χαιρετισμό, έθεσα πάρα πολλά ερωτήματα. Κάποια έχουν ήδη απαντηθεί στη διάρκεια του Συνεδρίου μας. Από τις απαντήσεις που θα δώσουμε όμως, ο κάθε ένας από εμάς αλλά και όλοι μαζί, θα εξαρτηθεί η μελλοντική πορεία και η προοπτική της τουριστικής μας βιομηχανίας.

Το μήνυμά μας πρέπει να είναι θετικό και αισιόδοξο. Θα έλεγα μάλιστα ότι τα όσα πετύχαμε ως χώρα και ως οικονομία τα τελευταία τρία χρόνια, μας δείχνουν το δρόμο.

Προϋπόθεση είναι να παραμείνουμε προσηλωμένοι στην πορεία που έχουμε χαράξει. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να γυρίσουμε στα παλιά ή να χαλαρώσουμε τους ρυθμούς μας. Δεν έχουμε καν την πολυτέλεια να εμπλακούμε για μιαν ακόμη φορά σε νέες ατέρμονες συζητήσεις. Είναι η ώρα των πράξεων και της συλλογικής διαχείρισης από όλες τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου. Και επιτέλους, θέλουμε σ’ αυτές τις δυνάμεις να εντάσσουμε και το κράτος.  

Κυρίες και Κύριοι,

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες του ΠΑΣΥΞΕ στους ομιλητές του Συνεδρίου, τόσο από το εξωτερικό όσο και από την Κύπρο, στους συμμετέχοντες στην Έκθεση Προϊόντων & Υπηρεσιών, καθώς και στους οργανισμούς που συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση αυτών των εκδηλώσεων.

Οι Επίσημοι Χορηγοί μας για τις δύο εκδηλώσεις, είναι ο Οίκος PwC Cyprus, η RCB Bank LTD, η Aegean Airlines, ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού, η Hermes Airports Ltd, η εταιρεία Theova UHS Enterprise Solutions Ltd, η Louis Hotels, η Travel Trade Cyprus, η Ελληνική Τράπεζα, η CYTA, η Cyprinters Ltd και το ξενοδοχείο Hilton Park.

Τέλος, ευχαριστίες και συγχαρητήρια θα ήθελα να εκφράσω προς τη διεύθυνση και το προσωπικό του ΠΑΣΥΞΕ για τη διοργάνωση τόσο του Συνεδρίου όσο και της Έκθεσης.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και εύχομαι το σημερινό μας Συνέδριο, να συμβάλει παραγωγικά και δημιουργικά στην προσπάθεια για υλοποίηση των κοινών μας στόχων.

 

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top