Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΙσχυρή αύξηση της επιβατικής κίνησης το 2015 σε όλη την Ευρώπη
Αερομεταφορές

Ισχυρή αύξηση της επιβατικής κίνησης το 2015 σε όλη την Ευρώπη

Η επιβατική κίνηση σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αερολιμένων το 2015 αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 5,2%. Ο ΔΑΑ κατέγραψε αύξηση 19,1% και είναι στο top των αεροδρομίων με κίνηση 10-25 εκατ. επιβάτες. Αντίστοιχα, ο αερολιμάνας Σαντορίνης βρίσκεται στο top5 των αεροδρομίων με κίνηση κάτω των 5 εκατ. επιβατών και αύξηση 87,6%.

Η Εμπορική Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων, ACI Europe, δημοσίευσε την έκθεσή της αεροπορικής κίνησης για το 2015, η οποία και περιλαμβάνει όλους τους τύπους των επιβατικών πτήσεων της πολιτικής αεροπορίας από και προς την Ευρώπη.

Η επιβατική κίνηση κατά μήκος του ευρωπαϊκού δικτύου αερολιμένων το 2015 αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 5,2%. Στα αεροδρόμια της ΕΕ, η μέση αύξηση της επιβατικής κίνησης ήταν 5,6% με τα αεροδρόμια στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία ​​και τη Λιθουανία να επιτυγχάνουν διψήφια αύξηση. Εν τω μεταξύ, τα αεροδρόμια εκτός ΕΕ ανέφεραν μειωμένη ανάπτυξη κατά 3,9%. Αυτό οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σε όλα τα ρωσικά και ουκρανικά αεροδρόμια, καθώς και στη σχεδόν μηδενική ανάπτυξη στη Νορβηγία – παρά την τεράστια αύξηση της επιβατικής κίνησης στην Ισλανδία και τη βιώσιμη ανάπτυξη στα περισσότερα τουρκικά αεροδρόμια.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe δήλωσε: “Το 2015 ήταν μια πολύ καλή χρονιά όσον αφορά την σεπιβατική κίνηση, με τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που υποδέχονται κατ’εκτίμηση 1,95 δισ. επιβάτες. Το 20% από αυτά τα αεροδρόμια πέτυχαν διψήφια αύξηση και πολλά έσπασαν νέα ρεκόρ κίνησης – που τροφοδοτήθηκαν κυρίως από τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και επιλεγμένες αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ. Οι αερολιμένες της ΕΕ γενικά κινούνται εξαιρετικά καλά, παρά το γεγονός οτι Γερμανία και Γαλλία επηρεάζονται από τις απεργίες των συνδικάτων και τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης-Ατατούρκ έγινε το 3ο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης με 61,8 εκατ. επιβάτες, μετά το Λονδίνο-Heathrow (74,9 με εκατομμύρια) και το Παρίσι-Charles de Gaulle (με 65,7 εκατομμύρια). Θα πρέπει να τονίσουμε ωστόσο ότι τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη βρίσκονται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο απόδοσης, με τον όγκο των επιβατών τους να αυξάνεται μόνο κατά 3,8%”.

Σύγκριση 2008 με 2015
Σχολιάζοντας την ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας από την παγκόσμια οικονομική κρίση, ο Jankovec πρόσθεσε: “Ενώ η οικονομία της ΕΕ δεν αυξήθηκε καν ούτε κατά 3% μεταξύ του 2008 και του 2015, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ αυξήθηκε κατά 13,6% την ίδια περίοδο. Ένα τέτοιο μεγάλο χάσμα δείχνει μια διαρκή ασυνέχεια στη συνήθη σχέση μεταξύ αύξησης του ΑΕΠ και των επιδόσεων της επιβατικής κίνησης. Αυτό είναι αντανακλαστικό της νέας δυναμικής της αγοράς, της αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών και της αυξημένης σημασίας των αεροπορικών μεταφορών για την ευρωπαϊκή οικονομία”.

Τρέχουσες προβλέψεις
Εξετάζοντας τις προοπτικές για τους επόμενους μήνες, ο Jankovec κατέληξε: “Η θετική δυναμική που δημιουργήθηκε με τη βελτίωση των οικονομικών συνθηκών στην Ευρωζώνη, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου και η χαλαρή νομισματική πολιτική είναι πιθανό να διατηρηθούν για όλο το 2016. Αυτό θα βοηθήσει να διατηρηθεί η αύξηση της επιβατικής κίνησης -με εξαίρεση για τα ρωσικά αεροδρόμια. Ωστόσο, οι κίνδυνοι αφθονούν και είναι κυρίως γεωπολιτικού χαρακτήρα, τόσο εντός ηπείρου όσο και εκτός. Αυτοί είναι από την άνευ προηγουμένου μετανάστευση κρίση και τις επιπτώσεις της στη Συνθήκη Σένγκεν έως το λεγόμενο Brexit του Ην. Βασιλείου, τις αυξημένες τρομοκρατικές απειλές, την αστάθεια στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική και την επιδείνωση των προοπτικών στις αναδυόμενες αγορές”.

Κατανομή επιβατικής κίνησης ανά κατηγορία
Για το σύνολο του έτους, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 1), τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατ. επιβατών (Ομάδα 2), τα αεροδρόμια που υποδέχονται 5-10 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 3) και τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) ανέφεραν κατά μέσο όρο αυξήσεις 3,7%, 6,3%, 7,1% και 5,5% αντίστοιχα.

Τα αεροδρόμια που ανέφεραν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική τους κίνηση κατά τη διάρκεια του 2015 (σε σύγκριση με το 2014) είναι εξής:

  • Ομάδα 1: Μαδρίτη Barajas (12%), Κωνσταντινούπολη IST (9,1%), Άμστερνταμ (6%), Λονδίνο LGW και Βαρκελώνη El Prat (5,7%) και Ρώμη FCO (5%)
  • Ομάδα 2: Κωνσταντινούπολη SAW (19,7%), Αθήνα (19,1%), Δουβλίνο (15,3%), Λονδίνο STN (12,8%) και Σμύρνη (12,1%)
  • Ομάδα 3: Μιλάνο BGY (+ 18,6%), Γκέτεμποργκ GOT (18,1%), Βερολίνο SXF (16,9%), Πόρτο (16,7%) και Γλασκώβη (12,9%)
  • Ομάδα 4: Οχρίδα (53,3%), Πόντα Ντελγκάδα (29,5%), Αστραχάν (26,1%), Σαντορίνη/Θήρα (87,6%), Κλουζ και Τιμισοάρα (25,8%)

Σημειώνεται ότι πολλά αεροδρόμια που βρίσκονται στο top5, θα μετακινηθούν πλέον σε υψηλότερη κατηγορία το 2016.

Στοιχεία Δεκεμβρίου 2015

Κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου 2015, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 1), τα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 10 και 25 εκατομμύρια επιβάτες (Ομάδα 2), τα αεροδρόμια που υποδέχονται 5-10 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 3) και τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) ανέφεραν κατά μέσο όρο αυξήσεις 4%, 6%, 7,6% και 4,8% αντίστοιχα.

Τα αεροδρόμια που ανέφεραν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση κατά το μήνα Δεκέμβριο (σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2014) είναι τα ακόλουθα:

  • Ομάδα 1: Κωνσταντινούπολη IST (21,4%), Κοπεγχάγη (12,4%), Barajas Μαδρίτη (9,1%), Βαρκελώνη El Prat-(8,%) και του Άμστερνταμ (7,8%)
  • Ομάδα 2: Κωνσταντινούπολη SAW (22,4%), Σμύρνη (+ 18,6%), Αλικάντε (16,8%), Πράγα (15,3%) και Δουβλίνο (12,7%)
  • Ομάδα 3: Βερολίνο SXF (39,9%), Κολωνία (22,1%), Ίμπιζα (17,5%), Φάρο (17,3%) και Πόρτο (16,7%)
  • Ομάδα 4: Σαντορίνη/Θήρα (87,6%), Οχρίδα (53,3%), Πόντα Ντελγκάδα (29,5%), Αστραχάν (26,1%), Κλουζ και Τιμισοάρα (25,8%)

Η “Έκθεση Αεροπορικής Κυκλοφορίας ACI Europe – Δεκέμβριος, Q4 και ολόκληρο το έτος 2015” περιλαμβάνει συνολικά 223 αεροδρόμια, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της ευρωπαϊκής αεροπορικής επιβατικής κίνησης.

ACI Europe Top 30 Ranking 2015

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024