Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΚατάργηση άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών
Αερομεταφορές

Κατάργηση άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών

'Να μην ανησυχεί ούτε η Κάλυμνος ούτε το Καστελόριζο ούτε οι πραγματικά άγονες γραμμές, άλλοι όμως θα ανησυχήσουν και πολύ. Γιατί για παράδειγμα να δίνουμε 1,3 εκατομμύρια το χρόνο για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα; Είναι άγονη γραμμή η Κέρκυρα ή Αθήνα – Ζάκυνθος; Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας ή εξυπηρέτηση στους Θεσσαλονικείς, αλλά ρουσφέτι σε συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες', δήλωσε ο κ. Χρ. Σπίρτζης.

Την κατάργηση άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες χρηματοδοτούνται από το κράτος προανήγγειλε από τη Βουλή, ο υπουργός Yποδομών, Mεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης. Ως παραδείγματα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε τις γραμμές Αθήνα – Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, διαβεβαιώνοντας την ίδια στιγμή ότι θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά οι “πραγματικά άγονες αεροπορικές γραμμές”.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Δημήτρη Σταμάτη, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για στρεβλό σύστημα, το οποίο κοστίζει 45 εκατ. ευρώ και για το οποίο προγραμματίζεται, όπως εξήγγειλε, η ριζική αναδιάρθρωσή του με κριτήρια την εποχικότητα, την επιβατική κίνηση, τη χιλιομετρική απόσταση, τον πληθυσμό και τα οικονομικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Ο υπουργός Υποδομών συνέδεσε την αναδιάρθρωση των υπαρχόντων άγονων αεροπορικών γραμμών και με την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία οδηγούν όπως υποστήριξε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης όσων παρέμειναν στα χέρια του δημοσίου με στόχο να γίνουν ανταγωνιστικά.

“Να μην ανησυχεί ούτε η Κάλυμνος ούτε το Καστελόριζο ούτε οι πραγματικά άγονες γραμμές, άλλοι όμως θα ανησυχήσουν και πολύ. Γιατί για παράδειγμα να δίνουμε 1,3 εκατομμύρια το χρόνο για τη γραμμή  Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα; Είναι άγονη γραμμή η Κέρκυρα ή Αθήνα – Ζάκυνθος; Για όνομα του Θεού. Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας ή εξυπηρέτηση στους Θεσσαλονικείς, αλλά ρουσφέτι σε συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες. Αυτή την πολιτική λοιπόν δε θα την συνεχίσουμε. Όπου υπάρχουν σπατάλες θα έχουμε δραματικές μειώσεις ή και ακύρωση”, τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός επιβεβαίωσε σε δημοσιογράφους ότι ενδεχομένως να καταργηθούν κάποιες αεροπορικές άγονες γραμμές αεροπορικές, διότι “δεν είναι άγονες”, όπως είπε. “Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα δίνουμε επιδότηση που επιδοτούμε με περίπου 1,5 εκατομμύριο το χρόνο Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα. Είναι άγονη γραμμή η Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα; Είναι άγονη γραμμή το Αθήνα – Ζάκυνθος; Είναι άγονη γραμμή το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα;”

Και συνέχισε: “Αυτές οι συμβάσεις έχουν γίνει με διαγωνισμούς, όχι μία-μία, δινόταν ένα πακέτο διαδρομών και γινόταν διαγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών στο παρελθόν. Αθροιστικά οι συμβάσεις που υπάρχουν είναι της τάξης των 45 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόσθετα στις επιδοτήσεις που δίνονται, πληρώνει ο κόσμος το εισιτήριο που καθορίζουν οι αεροπορικές εταιρίες ανάλογα με την τοπική κίνηση. Δεν μπορεί όμως το εισιτήριο για Νέα Υόρκη να είναι κοντά στα 500 ευρώ και πολλές φορές πάνω από τα 500 ευρώ ή λίγο κάτω κάπου στα 400 ευρώ, δηλαδή στα 490 ευρώ να είναι η επιδότηση για μια πτήση από την Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη σε προορισμό της χώρας μας. Είναι τρέλα αυτό το πράγμα”.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι οι αεροπορικές εταιρείες έβγαζαν χρήματα από αυτές τις γραμμές. “Εφόσον βάζουν ένα δρομολόγιο το οποίο είτε πήγαινε με 20 επιβάτες, είτε πήγαινε με 0 επιβάτες έπαιρναν τα χρήματα από την επιδότηση που δίνει το κράτος γιατί είχαν εντάξει αυτές τις γραμμές στις άγονες. Προφανώς κάποιοι έβγαζαν. Θέλω να πω με την ευκαιρία ότι δεν θα μπουν προφανώς σε αμφισβήτηση οι άγονες γραμμές που πραγματικά είναι άγονες. Δεν θα μπει θέμα για την Κάλυμνο, δεν θα μπει θέμα για το Καστελόριζο, δεν θα μπει θέμα για τέτοιου είδους αεροπορικές μεταφορές. Για τα άλλα όμως που ανέφερα πριν προφανώς θα μπει θέμα. Βέβαια θα λειτουργήσουμε ένα μοντέλο προκειμένου να επανεξεταστούν, τι διευκόλυνε το ελληνικό δημόσιο σε αυτές τις άγονες γραμμές”.

Όσον αφορά στις ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, σε πρόσφατες συνεντεύξεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς (News 247 και ΑΛΦΑ 98,9) ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι “η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η πολιτική βούληση που υπάρχει, είναι τα υπόλοιπα 26 αεροδρόμια που δεν έχουν αποκρατικοποιηθεί να αξιοποιηθούν, να στηριχθούν, να μπούν σε μια άλλη λογική από αυτή που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια, δηλαδή της απαξίωσης και της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και των αεροδρομίων. Πρέπει να τιμολογούν τις αερομεταφορές, τις αεροπορικές εταιρείες όπως και τα ιδιωτικά αεροδρόμια. Πρέπει να αναπτυχθούν σε εμπορικές δραστηριότητες, όπως και τα άλλα αεροδρόμια, να μην έχουμε φαινόμενα έλλειψης προσωπικού και κακής λειτουργίας που δεν έχει στοιχειώδεις δομές και λειτουργία, όπως καθαριότητα ή υπηρεσίες προς τους πολίτες που τα χρησιμοποιούν. Για να γίνει αυτό θα πρέπει αυτά τα αεροδρόμια να έχουν κέρδη. Άρα θα πρέπει αυτά τα αεροδρόμια να έχουν καταστήματα εμπορικά, να έχουν χώρους στάθμευσης για να τα χρησιμοποιούν οι πολίτες, να τιμολογούν όλες τις υπηρεσίες τους οι ιδιωτικές εταιρείες που είναι εκεί. Δεν κληρονομήσαμε τέτοια αεροδρόμια. Κληρονομήσαμε αεροδρόμια που είχαν το πολύ – πολύ ένα καφέ, που οι τουαλέτες τους ήταν άχρηστες, που οι υποδομές τους και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός ήταν παλαιωμένος και με προβλήματα και αυτό προφανώς τώρα πρέπει να διορθωθεί. Εμείς δεν είμαστε στη λογική να απαξιώσουμε τις δημόσιες υπηρεσίες, τις δημόσιες υποδομές, άρα και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και τα αεροδρόμια και το έχουμε δείξει στο διάστημα αυτό που είμαστε κυβέρνηση -και θα πω και τα συγκεκριμένα βήματα που έχουμε κάνει- προκειμένου να τα ιδιωτικοποιήσουμε μετά. Αυτό έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση. Τα διάλυσε όλα για να πάει σε ιδιωτικοποιήσεις. Τι έχουμε κάνει αυτό το διάστημα; Κατ’ αρχάς σε επίπεδο βασικών υποδομών υπογράψαμε τη σύμβαση για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και το σύστημα PALLAS που είναι κρίσιμο σύστημα για τις αερομεταφορές. Επί της ουσίας ελέγχει τον ελληνικό εναέριο χώρο, είναι το σύστημα που χρησιμοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για να έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα. Από εκεί θα έχουμε και πάρα πολλά έσοδα. Και ‘τρέξαμε’ τον διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ, προκειμένου να έχουμε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που πρέπει να έχει η χώρα, πρέπει να πάρουμε κι άλλους επίσης από αυτή τη δράση θα έχουμε πολύ περισσότερα έσοδα. Που όλα αυτά η προηγούμενη κυβέρνηση τα είχε απαξιώσει και κινδυνεύαμε να χάσουμε και τον έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου. Κινδυνεύαμε να έχουμε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας από άλλες χώρες”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024