Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΟι τουρίστες των πόλεων χρειάζονται γνησιότητα
Τάσεις

Οι τουρίστες των πόλεων χρειάζονται γνησιότητα

Κατά τη διάρκεια συνεδρίου με θέμα 'Marketing Ευρωπαϊκών Πόλεων' που έγινε πρόσφατα στη Μαδρίτη, οι εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών πόλεων ανέλυσαν την έννοια του ‘city branding’ και επιβεβαίωσαν ότι ένα ισχυρό εμπορικό brand της πόλης είναι το κλειδί για κάθε πόλη για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης.

O όρος ‘city branding’ είναι η διαδικασία της επικοινωνίας της εικόνας του προορισμού στην αγορά-στόχο. Κατά τη διάρκεια του “European Cities Marketing Meeting” στη Μαδρίτη, οι ευρωπαϊκές πόλεις εξέτασαν την κατάσταση του city branding και επιβεβαίωσαν ότι μια ισχυρή εικόνα πόλης είναι το κλειδί για κάθε πόλη που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης.

Ωστόσο, η πολυπλοκότητα του ολοκληρωμένου city branding είναι τώρα μεγαλύτερη από ποτέ, ενώ οι DMOs μπορεί να μην έχουν πάντα την απάντηση.

Tο city branding αφορά στις κοινωνίες
Ο κεντρικός ομιλητής Robert Govers, ιδρυτής και πρόεδρος του International Place Branding Association, τράβηξε την προσοχή του κοινού με το πόρισμά του: το city branding δεν αφορά στο λογότυπο. “Οι πόλεις πρέπει να χρησιμοποιήσουν την αναγνώριση του brand και να δημιουργήσουν μια εικόνα για τον εαυτό τους. Μια πόλη δεν είναι ένα προϊόν, αλλά ένα περιβάλλον στο οποίο τα πολλαπλά προϊόντα δημιουργούνται για πολλούς πελάτες, είπε. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: οι άνθρωποι θέλουν ενέργειες όχι υποσχέσεις! Έχοντας ένα σλογκαν που λέει ‘η πόλη σας είναι cool’ είναι κάτι, αυτό όμως που θέλουν οι επισκέπτες της και οι άνθρωποι είναι να το αποδεικνύεις με πραγματικά παραδείγματα, δηλαδή ότι η πόλη είναι όντως ‘cool’“.

Ο κ. Govers συνέχισε: “Η παγίωση των city brands συνδημιουργήθηκε από ανθρώπους οι οποίοι επικοινωνούν και αντιδρούν! Αυτό λειτουργεί, εάν είσαι ένα ισχυρό brand που πoυλάει από μόνο του. Αν είσαι ένα αδύναμο brand, το προϊόν ‘χτίζει’ το εμπορικό σήμα και θα πρέπει να μπεις στη διαδικασία μιας δημοκρατικής συνεργασίας”. Η πολύ εμπνευσμένη παρουσίαση του κατέληξε στο συμπέρασμα: “Το branding δεν έχει να κάνει με τα λογότυπα και τα slogans, αλλά με κοινωνίες με ταυτότητα ενισχυμένη με στρατηγική, ουσία, συμβολικές δράσεις, και τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας”.

Οι πόλεις δεν είναι οι μόνοι ιδιοκτήτες της εικόνας τους
Ο Fred Dixon, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της NYC & Company, εξήγησε στους 160 συμμετέχοντες από 65 πόλεις ποιο είναι το μέλλον του destination marketing, μέσω του δικού του παραδείγματος της πόλης του Νέας Υόρκης. Ένα από τα μηνύματά του ήταν ότι οι manager προορισμού πρέπει να εγκαταλείψουν την ιδέα ότι είναι η μόνη φωνή της πόλης και να αφήσουν ελεύθερη την εικόνα του brand. “Στο σημερινό δικτυωμένο κόσμο, δεν μπορείτε πια να ελέγξετε πλήρως το μήνυμα της εικόνας σας, και προσπαθώντας να το κάνετε είναι ζημιά για την κοινωνία. Ο ρόλος του CTOs είναι αυτός του “εμπειρογνώμονα γνησιότητας”, καθώς και να επιδιώκει συνεργασίες με την κοινωνία και τον έξω κόσμο: “Δεν είμαστε οι μόνοι ιδιοκτήτες της εικόνας μας!” είπε. “Έχουμε επικεντρωθεί στην οργάνωση, και όχι στη δημιουργία ιστοριών. Αγαπάμε τις ιστορίες, αλλά δεν μπορούμε πλέον να καθοδηγήσουμε την συζήτηση”. Το παράδειγμα του Fred Dixon ήταν μια πραγματική επίδειξη του πώς το city branding έχει εξελιχθεί με τα χρόνια: “Λογότυπο και σλόγκαν: Οι ημέρες αυτές έχουν τελειώσει …Οι άνθρωποι χρειάζονται γνησιότητα!”.


Ο Fred Dixon, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της NYC & Company.


Οι καταναλωτές στο TripAdvisor για την εικόνα πόλεων
Τέλος, ο Justin Reid, επικεφαλής του Destination EMEA Marketing του TripAdvisor, έδειξε πως οι άνθρωποι έχουν αποκτήσει δύναμη χάρη των αξιολογήσεων σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες. Όταν οι άνθρωποι ψάχνουν έναν προορισμό, αρχίζουν με το Google, αλλά το TripAdvisor έρχεται πάντα πρώτο. Οι χρήστες του Internet μπορούν να επανεξετάσουν όλα τα πράγματα που προσφέρονται από μια πόλη, αλλά σύμφωνα με τον Justin Reid “αν θέλετε να προσελκύσετε επισκέπτες, να ξεχάσετε την κουζίνα, οι πόλεις έχουν το προνόμιο να προβάλουν θεάματα και δραστηριότητες”. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν ξέρετε ότι οι άνθρωποι που επισκέπτονται το TripAdvisor κάνουν αναζήτηση ειδικά για πόλεις και όχι για χώρες.

Επισκέπτομαι – Κοινοποιώ –  Αυξάνω
Έξι πόλεις (Άμστερνταμ, Κοπεγχάγη, Αμβούργο, Κωνσταντινούπολη, Μόναχο και Νάντη), καθώς και 5 ξένοι ομιλητές από την Ευρώπη, τόνισαν τις καινοτόμες προσεγγίσεις τους παρουσιάζοντας τα δικά τους παραδείγματα. Οι πόλεις αυτές, ξεκίνησαν από τον σχηματισμό της ‘εικόνας’ τους, και τη δημιουργία νέων υποδομών, μέχρι και τη πλήρη αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο την προσέλκυση συνεδρίων.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024