Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΗ Ryanair 'κόβει' νωρίτερα την Ελλάδα από τις καλοκαιρινές της πτήσεις – Απάντηση από την Έλ. Κουντουρά
Αεροπορικές εταιρείες

Η Ryanair 'κόβει' νωρίτερα την Ελλάδα από τις καλοκαιρινές της πτήσεις – Απάντηση από την Έλ. Κουντουρά

Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η Ryanair και στις οποίες δεν έχει λάβει απάντηση από το ελληνικό κράτος, περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στην απόφαση να τερματίσει, κατά δύο μήνες νωρίτερα, το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων στη χώρα μας “εξαναγκάζεται να προχωρήσει” η Ryanair, σύμφωνα με όσα αναφέρει στην εφημερίδα “Βήμα της Κυριακής” ο εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής εταιρείας David O’Brien. Οπως τονίζει, πρόκειται για μια απόφαση που ελήφθη μετά την παραδειγματική αγνόηση των προτάσεων της εταιρείας, ήδη από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης, διαχρονικά από τους αρμόδιους υπουργούς.

“Έχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας”, είπε χαρακτηριστικά.

Στις απαντήσεις δε αυτές η αναπλ. υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά δήλωσε, σύμφωνα με τον κ. O’Brien, ότι οι προτάσεις της Ryanair για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίας “δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της”. Ο κύβος για την εταιρεία ερρίφθη μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν μάλιστα ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω. Ουσιαστική απάντηση επί των “επιχειρηματικών”, όπως τις χαρακτηρίζει, προτάσεων δεν υπήρξε. “Τακτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα. Ισως επειδή η υπουργός ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι”.

Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η αεροπορική εταιρεία περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Εφόσον τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018. Όπως λέει χαρακτηριστικά, “είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες”.


Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair αποκαλεί την κα Κουντουρά “Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος”. “Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των ελλήνων φορολογουμένων” σχολιάζει ο κ. O’Brien.

Εκτιμώντας ότι εκτός από τη Ryanair, πολλές αεροπορικές εταιρείες θα υπερσυγκεντρώσουν πτήσεις τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, καθώς καμία δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει για δημιουργία ζήτησης εκεί όπου δεν υπάρχει, χωρίς πολύ χαμηλούς ναύλους, επισημαίνει τα εξής: “Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, αντί να πουλάει για 1,23 δισ. ευρώ τα αεροδρόμια, ποσό που δε σημαίνει κάτι στην οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα, είναι να αρπάξει τη συνδεσιμότητα και τους επιβάτες από επιχειρήσεις όπως η Ryanair”.

Επιτέθηκε επίσης στη Γερμανία και τη Fraport, η οποία και ανέλαβε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. “Αυτό που θα κάνουν οι Γερμανοί είναι να αυξήσουν τις υποδομές σε αεροδρόμια που, εκτός της high season τηα είναι άδεια. Τότε, ως μονοπώλιο,v θα αυξήσουν τους φόρους στα αεροδρόμια. Θα καταστρέψουν τον νησιωτικό τουρισμό, προσελκύοντας περισσότερους Tour Operators μόνο για δύο μήνες, όταν αυτό που χρειάζονται τα νησιά είμναι περισσότεροι επιβάτες για περισσότερους μήνες”.

Εξέφρασε επίσης την ανησυχία του για τη δημιουργία καρτέλ στις χρεώσεις των αεροδρομίων, καθώς “η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τα αεροδρόμια [εννοώντας τη Fraport) έχει ήδη δηλώσει ότι οι χρεώσεις θα είναι στα επίπεδα που είναι σε όλες τις μεσογειακές χώρες. Εν συντομία, λέει ότι θα είναι υψηλότερες”.

Ο David O’ Brien είπε ακόμη ότι δεν κατανοεί γιατί οι Έλληνες δε θέλουν να έχουν “10 εκατ. επισκέπτες σε διάστημα τριών ετών” και υπονόησε ότι “η ελληνική κυβέρνηση μάλλον φοβάται μήπως προσβάλει τους φίλους-συνεργάτες της”.

Η απάντηση της υπουργού
Σχετικά με δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας με ημερομηνία 17/4, η αναπλ. υπουργός  Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά δηλώνει τα εξής:

“Διαβάζοντας τη συνέντευξη εκπροσώπου της αεροπορικής εταιρείας Ryanair που δημοσιεύτηκε και που αναπαράχθηκε σε διάφορα μέσα, είδα ότι γίνεται κατ’επανάληψη αναφορά στο όνομά μου – το οποίο μάλιστα επιχειρήθηκε να συνδεθεί με τις ανακοινωθείσες επιχειρηματικές αποφάσεις της εταιρείας – για θέμα για το οποίο δεν έχω καμία απολύτως αρμοδιότητα.

Κατόπιν αυτού, διευκρινίζω τα εξής:
Είναι γνωστό το αίτημα που έχουν θέσει στις εκάστοτε κυβερνήσεις κατ’επανάληψη όλα τα προηγούμενα χρόνια και από τις αρχές του 2014 πιο επισταμένως, να μην πληρώνει η εν λόγω εταιρεία το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων 12 ευρώ ανά επιβάτη.

Πρόσφατα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας επανήλθε με επιστολή του, αυτήν τη φορά συγκεκριμένα για το αεροδρόμιο της Κω,  ζητώντας  ην άμεση απαλοιφή του εν λόγω τέλους.

Στις συναντήσεις μας που είχαν προηγηθεί με τον εκπρόσωπο της εταιρείας και στην ανταλλαγή αλληλογραφίας μας στη συνέχεια, ξεκαθάρισα ότι το συγκεκριμένο αίτημα για την κατάργηση των τελών 12 ευρώ ανά επιβάτη, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά μου. Τέτοιου είδους θέματα εντάσσονται στο πλαίσιο της κεντρικής κυβερνητικής πολιτικής που αφορά και στις αεροπορικές εταιρείες, και του συνέστησα να απευθυνθεί στα αρμόδια Υπουργεία  Οικονομικών και Μεταφορών.

Έχω  ευχαριστήσει στο παρελθόν τον εκπρόσωπο της Ryanair και τον ευχαριστώ για μία ακόμη φορά δημοσίως για την πρόθεσή του να φέρει επιπλέον 5 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα, σε βάθος τριετίας. Και φυσικά του τόνισα ότι υποστηρίζω κάθε ενέργεια που καθιστά το τουριστικό προϊόν της χώρας μας  πιο ανταγωνιστικό και αγωνίζομαι προς αυτήν την κατεύθυνση για όλα τα ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μου και στον τομέα ευθύνης μου, γεγονός που επιβεβαιώνεται από το ιστορικό ρεκόρ αφίξεων και εσόδων του 2015, μετά από τη συστηματική εφαρμογή της νέας μας τουριστικής πολιτικής με ορίζοντα τετραετίας.

Όσον αφορά τους προσωπικούς  χαρακτηρισμούς που ειπώθηκαν δημοσίως, αυτοί δεν συνάδουν ούτε με τους ελάχιστους κανόνες σεβασμού, ούτε με το πνεύμα αγαστής συνεργασίας. Η εταιρεία γνωρίζει πολύ καλά ότι τα ζητήματα oικονομικής και φορολογικής φύσεως είναι εκτός του τομέα ευθύνης του εκάστοτε αρμόδιου για θέματα τουρισμού υπουργού”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024