Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου

Εμβάθυνση της συνεργασίας ΣΕΤΕ - ΣΤΕΚ

Θοδωρής Κουμέλης - 20 Απρίλιος 2016, 12:25

Στο ευρύτερο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, η εμβάθυνση της συνεργασίας ΣΕΤΕ - ΣΤΕΚ, καθώς και η πιθανότητα δημιουργίας του Marketing Cyprus, στο πρότυπο της Marketing Greece, παρέχοντας τεχνογνωσία στην Κύπρο.


Στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου, την οποία χαιρέτισαν ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Νίκος Αναστασιάδης και ο πρόεδρος του ΚΟΤ, κ. Άγγελος Λοΐζου, απηύθυνε χαιρετισμό ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ αναφέρθηκε στην υπερφορολόγηση του τομέα στην Ελλάδα, σε αντιδιαστολή με την προσπάθεια που γίνεται στην Κύπρο, ώστε ο ΦΠΑ από το 9% να μειωθεί κατά μια ποσοστιαία μονάδα.

“Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα απέχει από το ζητούμενο ελαστικό και θελκτικό φορολογικό πλαίσιο της πλειονότητας των ανταγωνιστριών χωρών. Ενδεικτικά αναφέρω τον υψηλό βασικό φορολογικό συντελεστή επί των κερδών, την μεγάλη γραφειοκρατική επιβάρυνση των ελληνικών επιχειρήσεων, την κατάργηση των απαλλαγών ΦΠΑ στα νησιά και φυσικά τις οκτώ αλλαγές ΦΠΑ διαμονής και εστίασης από το 2008 έως και σήμερα. Ειδικά η τελευταία αλλαγή επηρεάζει καταλυτικά τις τουριστικές επιχειρήσεις αφού ουσιαστικά διπλασιάσαμε το ΦΠΑ του μοναδικού τομέα που κατά γενική ομολογία πιστεύουμε ότι μας υποστηρίζει έμπρακτα στην προσπάθεια μας να βγούμε από την κρίση. Και έχουμε δει όλοι τα αποτελέσματα: οι εισπράξεις ΦΠΑ το 2015 αυξήθηκαν κατά 12 εκατ. ευρώ, δηλαδή ούτε καν ένα τοις χιλίοις!

Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το 2017 να επανέλθουν οι συντελεστές ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα, διαφορετικά, η πραγματικότητα θα είναι πολύ δύσκολη για τους νόμιμους επιχειρηματίες που αγωνίζονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες”, είπε χαρακτηριστικά.

Και συνέχισε: “Παρά τα συνεχή ρεκόρ των τελευταίων ετών, από μελέτες φαίνεται πως το 40% των τουριστικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας. Σαφώς και δεν είναι μόνο η υπερφορολόγηση η αιτία αυτής της δύσκολης πραγματικότητας, όμως διερωτώμαι πώς θα βγουν από αυτή τη κατάσταση, όταν οι φορολογικές επιβαρύνσεις δυσχεραίνουν τις συνθήκες λειτουργίας και κάνουν απαγορευτικές τις επενδύσεις τόσο από τους ίδιους τους επιχειρηματίες όσο και από κάθε ενδιαφερόμενο; Πώς θα συνεχίσουν να παράγουν ΑΕΠ; Πως θα συνεχίσουν να απασχολούν εργαζομένους; Πώς θα ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες και την τοπική παραγωγικότητα;

Την ίδια στιγμή δε που το Κράτος υπερφορολογεί σε σημείο ασφυξίας τη ρυθμισμένη αγορά προσφοράς τουριστικών καταλυμάτων, χάνει τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ από φορολογικά έσοδα από τις ανεξέλεγκτες μισθώσεις ιδιωτικών χώρων σε επισκέπτες, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης ‘οικονομίας διαμοιρασμού’. Και αυτό διότι ακόμα δεν έχει διασφαλίσει ένα πλαίσιο ισονομίας και φορολογικής συμμετρίας σε σχέση με τα υπόλοιπα τουριστικά καταλύματα”.

Στο ευρύτερο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων, η εμβάθυνση της συνεργασίας ΣΕΤΕ - ΣΤΕΚ, καθώς και η πιθανότητα δημιουργίας του Marketing Cyprus, στο πρότυπο της Marketing Greece, παρέχοντας τεχνογνωσία στην Κύπρο.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top