Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΚαταστροφική μια πιθανή έξοδος από την ΕΕ για τον τουρισμό λένε οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες
Τουριστικά γραφεία

Καταστροφική μια πιθανή έξοδος από την ΕΕ για τον τουρισμό λένε οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες

Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 29 εκατ. ταξίδια διακοπών στο εξωτερικό από τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου σε χώρες της ΕΕ, αριθμός που ισοδυναμεί με το 76% του συνόλου των διακοπών των Βρετανών. Επιπλέον, το 68% του συνόλου των επαγγελματικών ταξιδιών από το Ηνωμένο Βασίλειο γίνονται προς χώρες της ΕΕ (4,6 εκατ. επαγγελματικά ταξίδια).

Τρεις κορυφαίοι βρετανικοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί έχουν δηλώσει ότι η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ θα ήταν “καταστροφική” για την τουριστική βιομηχανία σε μια έκθεση του ABTA (Συνδέσμου Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων), η οποία αναφέρει λεπτομερώς τι θα σήμαινε το Brexit για τα ταξίδια των Βρετανών.

Οι ΤΟs Monarch Group, Esplora (εξειδικευμένος στη Μεσόγειο) και ο ιρλανδικός Knock Travel έχουν εκφράσει σοβαρές ανησυχίες για το ότι το Brexit θα είχε αρνητικές επιπτώσεις για τα ταξίδια των Βρετανών, θεωρώντας ότι θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε αύξηση του κόστους για τον πελάτη.

Η έκθεση του ABTA, που περιλαμβάνει οικονομική ανάλυση από την Deloitte και κυκλοφόρησε λίγο πριν τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος, εκτιμά πως η υπάρχουσα σχέση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ έχει επηρεάσει τους τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και την τουριστική βιομηχανία.

Τα βασικά συμπεράσματα της έκθεσης του ABTA

  • Υπάρχουν ισχυρές ταξιδιωτικές και τουριστικές ροές μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ είναι ο κύριος προορισμός για τους Βρετανούς τουρίστες, καθώς και η κύρια αγορά για τους υπερπόντιους τουρίστες. Η τουριστική αγορά μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ έχει διευκολυνθεί από την ελεύθερη κυκλοφορία αγαθών και υπηρεσιών, επενδύσεων και ανθρώπων σε ολόκληρη την ΕΕ. Το Brexit θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο αυτήν την ελεύθερη κυκλοφορία και να επηρεάσε τη ροή του εμπορίου και των ταξιδιών.
  • Σε περίπτωση που υπερισχύσουν οι ψήφοι για αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ (όπως και συνέβη), υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αβεβαιότητας κατά την περίοδο των διαπραγματεύσεων αμέσως μετά το δημοψήφισμα. Αυτό θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι την αντικατάσταση του συνόλου των κανονισμών που διέπουν τις εμπορικές σχέσεις, κάτι που θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά χρόνια.
  • Σε περίπτωση Brexit, η αξία της στερλίνας θα μπορούσε να επηρεαστεί. Ο βαθμός στον οποίο θα αυξανόταν το κόστος για την ταξιδιωτική βιομηχανία εάν η χώρα λειτουργούσε εκτός ΕΕ θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις συμφωνίες που θα υιοθετήσει η τουριστική βιομηχανία και η ευκολία με την οποία θα μπορούσε να κάνει τη μετάβαση στο νέο καθεστώς.
  • Σε περίπτωση Brexit είναι πιθανό ότι οι κανονισμοί που προέρχονται από την ΕΕ, οι οποίοι ωφελούν και προστατεύουν τους ταξιδιώτες-καταναλωτές θα πρέπει να αντικατασταθούν με παράλληλους κανονισμούς εκ μέρους του Ην. Βασιλείου, ώστε να διασφαλιστεί η διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
  • Οι τομείς ταξιδιών και τουρισμού απασχολούν σημαντικό αριθμό μεταναστών. Οποιεσδήποτε αλλαγές που περιορίζουν την ικανότητα του κλάδου να προσλάβει ή να απασχολήσει αλλοδαπούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από την ΕΕ, θα μπορούσε να θέσει σε αμφισβητήσει τη δυνατότητα πολλών τουριστικών επιχειρήσεων να πληρούν μια σειρά από ρόλους, ιδίως αν ληφθούν υπόψη τα σημερινά επίπεδα απασχόλησης στο Ην. Βασίλειο και τις υφιστάμενες ελλείψεις σε δεξιοτήτες του ανθρώπινου δυναμικού.
  • Ο Βρετανός τουρίστας θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπος με αυξημένα κόστη, εάν η έξοδος του Ην. Βασιλείου από την ΕΕ οδηγούσε σε μια διαρκή υποβάθμιση της αξίας της στερλίνας, καθιστώντας προορισμούς με ξένο νόμισμα πιο ακριβούς σε στερλίνες. Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να καλύψουν τυχόν πρόσθετα κόστη ασφάλισης υγείας, εάν το Ηνωμένο Βασίλειο εξέλθει του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ασφάλισης Υγείας.

Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 29 εκατ. ταξίδια διακοπών στο εξωτερικό από τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου σε χώρες της ΕΕ, αριθμός που ισοδυναμεί με το 76% του συνόλου των διακοπών των Βρετανών. Επιπλέον, το 68% του συνόλου των επαγγελματικών ταξιδιών από το Ηνωμένο Βασίλειο γίνονται προς χώρες της ΕΕ (4,6 εκατ. επαγγελματικά ταξίδια).

Υπάρχουν επί του παρόντος πλήθος κανονισμών της ΕΕ που έχουν σχεδιαστεί επ’ωφελεία των τουριστών και των επαγγελματιών ταξιδιωτών. Η έκθεση του ABAT διαπιστώνει ότι, παρόλο που οι ρυθμίσεις αυτές δε θα αλλάξουν αμέσως, το Brexit θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις σε αυτούς μελλοντικά. Οι κανονισμοί αυτοί περιλαμβάνουν οικονομική προστασία για τα οργανωμένα ταξίδια, αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων, πρόσβαση σε δωρεάν κάλυψη υγείας μέσω της Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Υγείας και τα τέλη κινητής τηλεφωνίας (roaming).

Ο Andrew Swaffield, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Monarch, πιστεύει ότι το Brexit θα σήμαινε αναπόφευκτα υψηλότερες τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια για όσους ταξιδεύουν εκτός Ην. Βασιλείου. “Αν η Βρετανία βγει από την ΕΕ, η Monarch θα δει πολύ αρνητικά αποτελέσματα στον τομέα των ταξιδίων, αν μη τι άλλο λόγω της αβεβαιότητας που θα ακολουθήσει το αποτέλεσμα. Η περίοδος αυτή ανησυχιών μετά την έξοδο θα είναι πολύ επιζήμια για τον τομέα. Μια έξοδος πιθανότατα θα οδηγούσε σε υψηλότερους αεροπορικούς ναύλους και λιγότερες προγραμματισμένες πτήσεις μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Θα μπορούσε επίσης να φέρει ένα τέλος στην Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Υγείας και τους κοινούς φορολογικούς νόμους, μέσω των οποίων επωφελούνται πολλοί Βρετανοί ιδιοκτήτες κατοικιών, καθώς και ομογενείς που ζουν στην ΕΕ”.

Η Doreen McKenzie, ιδιοκτήτρια του ταξιδιωτικού πρακτορείου Knock Travel με έδρα το Belfast, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και λέει ότι θα ήταν καταστροφικό εάν το Ηνωμένο Βασίλειο αφήσει την ΕΕ. “Η εμπιστοσύνη στην ταιδιωτική αγορά είναι υψηλή, αλλά εάν φύγουμε από την ΕΕ, θα υπάρξει μια παρατεταμένη περίοδος αβεβαιότητας κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε περιόδου επαναδιαπραγμάτευσης (των κανονισμών) και αυτό θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά χρόνια”, λέει. “Το αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος θα ήταν το πιθανότερο περισσότερη γραφειοκρατία και αυξημένα ταξιδιωτικά κόστη, πυο με τη σειρά τους θα είχαν αρνητικές επιπτώσεις στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αν σκεφτούμε αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πολλοί ισχύοντες κανονισμοί της ΕΕ έχουν τεθεί σε εφαρμογή για να επωφελούνται και να προστατεύονται οι παραθεριστές και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες – συμπεριλαμβανομένων των αμοιβαίων ρυθμίσεων για την υγεία, την αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων, την οικονομική προστασία στα οργανωμένα ταξίδια…”

Ο Damian Croft, ιδρυτικό στέλεχος του T.O. Esplora, πιστεύει ότι το Brexit θα αναγκάσει πολλά στοιχεία των επαγγελματικών ταξιδών να μην είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα. “Ως ταξιδιωτικός πράκτορας, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να απασχολούμε κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου να εργάζονται ως μάνατζερ και αρχηγοί των ευρωπαϊκών μας προγραμμάτων”, είπε. “Τα άτομα αυτά αποκτούν απασχόληση, ενώ το όφελος για μας, ως ταξιδιωτικοί πράκτορες, είναι ότι διατηρούμε άμεσο έλεγχο στην ποιότητα των προϊόντων μας.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες από την Αυστραλία και τη Βόρεια Αμερική που εργάζονται στην Ευρώπη δεν έχουν αυτήν την ευκαιρία και ως εκ τούτου έχουμε ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με αυτούς. Τουλάχιστον, αν κρίνουμε από το μεγάλο αριθμό των πελατών μας από ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία (περίπου το 50% όλων των πελατών μας), είναι κάτι που θεωρούν ως κορυφαία προτεραιότητα.

Το πράγμα είναι απλό: εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος από ό,τι οι ανταγωνιστές μας από τις ΗΠΑ ή την Αυστραλία. Εν τω μεταξύ, το επακόλουθο όφελος για τους πελάτες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι ότι με μια ευρύτερη πελατειακή βάση μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για πλήρωση περισσοτέρων γκρουπ τουριστών, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να εγγυηθούμε περισσότερες αναχωρήσεις και καλύτερες τιμές.

Σε περίπτωση Brexit, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι οι κάτοικοι του Ηνωμένου Βασιλείου δε θα έχουν πλέον το δικαίωμα να εργάζονται ως αρχηγοί στα τουριστικά γκρουπ για Ευρώπη και γι’αυτά τα -συχνά- πολύ εξειδικευμένα άτομα, θα δούμε το επάγγελμά τους απλά να εξαφανίζεται εν μία νυκτί. Για τα τουριστικά γραφεία, αυτό θα σήμαινε τη διαχείριση των γκρουπ  μέσω outsourcing σε τοπικές εταιρείες, με αποτέλεσμα την απώλεια του ελέγχου της ποιότητας και την αύξηση του κόστους των διακοπών ίσως μέχρι και 20%. Με άλλα λόγια, το να μείνει η Βρετανία μέρος της ΕΕ είναι ζωτικής σημασίας για την ύπαρξή μας ως τουριστικοί πράκτορες. Έξω από την ΕΕ δε θα υπήρχε δουλειά μας στην Ευρώπη”.

Ο Frank Brehany, Consumer Director στην HolidayTravelWatch, δήλωσε ότι κάθε πρόσθετα κόστη για τις αεροπορικές εταιρείες ή τους ταξιδιωτικούς πράκτορες θα μετακυληθούν στον καταναλωτή. Είπε ακόμη ότι ένα από τα βασικά δικαιώματα που θα χάσουν οι επιβάτες σε πολλές περιπτώσεις θα σχετίζεται με καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων.

Οι επιβάτες σήμερα έχουν δικαίωμα για οικονομική αποζημίωση αν μια πτήση αναχωρεί από αερολιμένα της ΕΕ ή φτάνει σε αεροδρόμιο της Ευρωζώνη με αεροπορική εταιρείας της ΕΕ έχει καθυστερήσει για λόγο που οφείλεται στην αεροπορική εταιρεία. Αλλά η ρύθμιση αυτή δε θα ισχύει πλέον για εκείνους που πετούν εκτός αεροδρομίων του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορικές εταιρείες όπως η British Airways, η easyJet ή η Monarch. Και αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δικαστικές απαιτήσεις για αποζημιώσεις. Ο Brehany είπε: “Θα υπήρχαν αυξημένες αγωγές κατά των αεροπορικών εταιρειών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, διότι οι καταναλωτές θα θέλουν να ανακτήσουν κάποια από τα δικαιώματά τους”. Προειδοποίησε ότι οι επιβάτες θα μπορούσαν επίσης να χάσουν το δικαίωμα τροφής, ποτού και διανυκτέρευσης όταν υπάρχει μια μεγάλη αναστάτωση στις πτήσεις τους -και πρόσθεσε: “Όσον αφορά στο ζήτημα της τιμολόγησης, αν πετά κανείς με αεροπορική εταιρεία που έχει έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, θα μπορούσα να προβλέψω μια κατάσταση όπου η αεροπορική εταιρεία μπορεί να ανακαστεί ή να υπόκειται σε επιπλέον ναύλο εάν πετά εντός ή εκτός από χώρες της ΕΕ. Είναι ένα δυνατό διπλό χτύπημα τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες”.

Ο Willie Walsh, διευθύνων σύμβουλος της International Airlines Group, η οποία κατέχει την British Airways, είχε εκφράσει την υποστήριξή του στην εκστρατεία του “Bremain”, λέγοντας ότι είναι υπέρ της παραμονής του Ηνωμένου Βασιλείου εντός μιας μεταρρυθμισμένης ΕΕ. αυτό αφορά προσωπική άποψη του Walsh, καθώς ούτε η IAG ούτε η British Airways έχουν τοποθετηθεί επί του ζητήματος.

Ο Jack Ε Richards, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pleasant Holidays, αναφέρει ότι βλέπει την αλλαγή ως πρωταρχικά ένα πολιτικό γεγονός και όχι ένα οικονομικό, και ότι οι προβλεπόμενες οικονομικές επιπτώσεις δεν είναι δυσμενείς.

“Οποιεσδήποτε σημαντικές αλλαγές είναι πιθανό να συμβούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια”, δήλωσε ο Richards. “Τα ταξίδια από τις ΗΠΑ προς το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να αυξηθούν σύντομα, καθώς το ισχυρότερο δολάριο θα κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά. τα ταξίδια εντός Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι πιθανό να γίνει πιο περίπλοκα λόγω των αυστηρότερων συνοριακών ελέγχων για τον περιορισμό της ευρωπαϊκής μετανάστευσης. Οι αεροπορικοί ναύλοι για τις αεροπορικές εταιρείες του Ην. Βασιλείου και οι πτήσεις εντός Ευρώπης μπορεί να αυξηθούν, λόγω πρόσθετων δαπανών και αυστηρότερων κανονισμών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συνολικά, βλέπουμε μια θετική τάση για ταξίδια βραχυπρόθεσμα με πολλά όμως αναπάντητα ερωτήματα μακροπρόθεσμα”.

Brexit: Consumer impacts

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024