Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Ξενοδοχία

Ξενοδοχεία εναντίον Airbnb: Η μάχη έχει ξεκινήσει - και στο design

Θοδωρής Κουμέλης - 29 Ιούλιος 2016, 14:25

Η sharing economy, εκτός από την οικονομική επίδραση που έχει στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, έχει και έναν παράλληλο αντίκτυπο: Οι ξενοδοχειακές αλυσίδες, αφουγκραζόμενες τα σημεία των καιρών, αλλάζουν το design των μονάδων τους, επικεντρώνονται στον άνθρωπο, δημιουργώντας δωμάτια που μοιάζουν με το σπίτι και μεγάλους χώρους κοινωνικής συναναστροφής.


Από τότε που η Airbnb εισήλθε στην αγορά παροχής καταλυμάτων το 2008, η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι πλέον ανήσυχη, λαμβάνοντας υπόψιν τη δημοτικότητά της στους νέους ταξιδιώτες. Παρά το γεγονός ότι ήταν μια καλή χρονιά για τα ξενοδοχεία – η πληρότητα και τα έσοδα έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2015, σύμφωνα με στοιχεία από την STR – το άγχος πιθανόν ενυπάρχει στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Η Airbnb, ο μεγαλύτερος πάροχος διαμοιραζόμενων καταλυμάτων με πάνω από 2 εκατ. καταχωρήσεις σε όλο τον κόσμο, τώρα στοχεύει και τους business ταξιδιώτες, την “αφρόκρεμα’ του πελατολογίου των ξενοδοχείων.

Η Phocuswright σημειώνει ότι ένας στους τρείς ταξιδιώτες αναψυχής το 2015 χρησιμοποίησε ιδιωτικό κατάλυμα για τις διακοπές του, ποσοστό αυξημένο από το 2011, όταν ήταν μόλις ένας στους δέκα. Το 31% αυτών των ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν την Airbnb το περασμένο έτος, το έκαναν για επαγγελματικούς λόγους.

“Αυτή είναι μια από τις πιο μεγάλες προκλήσεις στην ιστορία της ξενοδοχειακής βιομηχανίας”, λέει ο Bjorn Hanson, καθηγητής του Jonathan M. Tisch Center for Hospitality and Tourism στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Το πως - ακόμα και το εάν- τα ξενοδοχεία θα αντιποκριθούν σε αυτόν τον ανταγωνισμό είναι θέμα προς συζήτηση. Μόνο η AccorHotels, η γαλλική ξενοδοχειακή εταιρεία που περιλαμβάνει την Sofitel και την Raffles, έχει επενδύσει στη διαμοιραζόμενη οικονομία, με την απόκτηση της Onefinestay, μια υπηρεσία διαμοιρασμού κατοικιών στο Λονδίνο, που εστιάζει κυρίως στην high-end αγορά.

“Υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν στις παραδοσιακές εταιρείες καταλυμάτων με γρήγορο ρυθμό και σχετίζονται με την Airbnb και αυτό ‘χαλάει’ την ομοιομορφία”, είπε ο κ. Hanson. “Δέκα χρόνια πριν η διακόσμηση πιθανότατα θα ήταν παρόμοια τόσο σε ένα ξενοδοχείο στην Χονολουλού όσο και σε ένα στη Νέα Υόρκη. Έχουμε δει αλυσίδες εμπορικών σημάτων να αναγνωρίζουν ότι οι επισκέπτες επιθυμούν μια περισσότερο αυθεντική εμπειρία και ένα μέρος για να μείνουν που αντανακλά καλύτερα την τοπική κουλτούρα”.

Οι ξενοδόχοι αναφέρουν πως έχουν παρατηρήσει αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών, δημιουργώντας νέα, πιο κοινωνικά εμπορικά σήματα, πιο οικείες μονάδες και πιο λειτουργικές εφαρμογές.

Νέες ξενοδοχειακές μάρκες: Πιο κοινωνικές και πιο τοπικές
Οι ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό τους, προσθέτοντας εμπορικά σήματα που είναι σχεδιασμένα για να προσελκύσουν τους “millennials” και όσους θέλουν λιγότερες παροχές και περισσότερη συνδεσιμότητα – τόσο τεχνολογικά όσο και στον διαμοιραζόμενο χώρο.

“Ο τρόπος που αρέσει σε αυτόν τον τύπο ταξιδιώτη να ταξιδεύει δεν είναι να ξοδεύει χρόνο στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του, αλλά να έχει πρόσβαση σε κοινόχρηστους χώρους”, αναφέρει η Tina Edmundson, Global Brand Officer για τα lifestyle και luxury εμπορικά σήματα της Marriott International - η οποία μόλις άνοιξε το Moxy New Orleans, το δεύτερό της σε αμερικανικό έδαφος.


Δωμάτιο του Moxy New Orleans.


Τα δωμάτια του Moxy (τιμή από 69 δολ.) είναι μικρά και η είσοδος γίνεται χωρίς κλειδί, αλλά μέσω εφαρμογής από smartphone. To lobby έχει ένα μπαρ με όλες τις υπηρεσίες, γρήγορο φαγητό, παιχνίδια και πολλά μέρη για την φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών.

Τα καινούρια ξενοδοχεία της Hyatt Hotels & Resorts, Hyatt Centric, δοκιμάζουν νέες προσεγγίσεις, όπως η υπηρεσία δωματίου. Σε τρία πιλοτικά ξενοδοχεία, οι επισκέπτες μπορούν να παραγγείλουν μενού εξπρές από τα εστιατόρια των ξενοδοχείων, από μια ποικιλία σάντουιτς και σαλατών που θα τους παραδοθούν σε 20 λεπτά, ή μέσως της υπηρεσίας διανομών GrubHub, που θα παραδώσουν το γεύμα του πελάτη με χρέωση στο δωμάτιό του.



Διευθυντές ξενοδοχείων εξουσιοδοτούν υπαλλήλους να επικοινωνούν με τους επισκέπτες σε πιο οικεία βάση, προσφέροντας τοπικές συμβουλές σε αντίθεση με έναν “φιλοξενούμενο” της Airbnb.

“Τη σημερινή εποχή χρειάζονται περισσότερες πραγματικές αλληλεπιδράσεις, οι οποίες είναι λιγότερο τυποποιημένες και περισσότερο αυθεντικές”, δήλωσε ο Jonathan Frolich, αντιπρόεδρος της Hyatt Centric.

Η νέα αλυσίδα Arlo Hotels που πρόκειται να ξεκινήσει αυτό το φθινόπωρο στη Νέα Υόρκη δίνει βάρος σε τοπικές συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένων την κατασκευή των ρούχων εργασίας του προσωπικού από την εταιρεία Miller’s Oath, είδη μπάνιου από την Blind Barber και την Joe Coffee. Τα δωμάτια θα είναι μικρά λόγω των μεγάλων χώρων που θα υπάρχουν για κοινωνική συναναστροφή, όπως το λόμπυ, το μπάρ, το σαλόνι, η βιβλιοθήκη και η αυλή των ξενοδοχείων.

Οικιστικό design
Αν αυτό το επόμενο ξενοδοχείο που θα μείνετε σας φαίνεται σαν το σπίτι σας, ίσως μπορείτε να ευχαριστήσετε γι’αυτό τη διαμοιραζόμενη οικονομία. Η Elizabeth Lowrey, διευθύντρια αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων της Elkus Manfredi Architects, πρόσφατα εργάστηκε στα νέα ξενοδοχεία Aloft και Verb στη Βοστώνη των ΗΠΑ. “Οι άνθρωποι που επιλέγουν την Airbnb αναζητούν μια οικεία, μη κατασκευασμένη εμπειρία. Θέλουν να ενσωματωθούν στην κοινωνία, όπου μπορούν να νιώσουν τη μοναδικότητα του τόπου”, αναφέρει. “Αυτή η επιθυμία για αυθεντικότητα οδηγεί το ξενοδοχειακό design σήμερα - κάθς ξενοδοχείο πρέπει να λέει μια ιστορία. Πρέπει να είναι ένα μέρος με περιεχόμενο, που αντικατοπτρίζει τις γειτονιά και την κοινότητα γύρω του”, προσθέτει.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα Roost Apartment Hotels μία αλυσίδα καταλυμάτων εκτεταμένης διαμονής με δύο μονάδες στη Φιλαδέλφεια, με διαμερίσματα με κουζίνες, που μοιάζουν με το πιο μοδάτο κατάλυμα της Airbnb. Είναι διακοσμημένα με αυθεντικά έργα τέχνης και μοντέρνα έπιπλα. Οι επισκέπτες έχουν υπηρεσία ρεσεψιόν και επίσης πρόσβαση σε γυμναστήριο.


Roost Apartment Hotel Philadelphia.


“Νομίζω ότι η νέα γενιά δε χρειάζεται τέσσερα άτομα για να πάρουν τις αποσκευές από το πεζοδρόμιο και στη συνέχεια να πρέπει να δώσει από δω και από κει φιλοδωρήματα”, δήλωσε ο Randall T. Cook, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Roost. “Θα προτιμούσαν να είναι σε μια cool γειτονιά με μεγαλύτερα δωμάτια, μεγαλύτερο χώρο, ίσως με μια κουζίνα που τους κάνει να πουν ‘να, αυτό σημαίνει να ζεις στο Σαν Φρανσίσκο ή το Σικάγο’”.

Σύνδεση με το ντόπιο στοιχείο
Η Airbnb παρέχει μια συναρπαστική online εμπειρία. Σίγουρα, θα πρέπει να δαπανήσει κανείς πολύ χρόνο ψάχνοντας για το σωστό δωμάτιο, αλλά η χαρτογράφηση και οι φωτογραφίες των προορισμών βοηθούν να “πουληθεί” η υπηρεσία. Ομοίως, ορισμένα ξενοδοχεία έχουν ενισχύσει τις δικές τους εφαρμογές, επικεντρώνοντάς τες στη σύνδεση του επισκέπτη με την πόλη.

Η εταιρεία δημιουργίας εφαρμογών Porter & Sail στη Νέα Υόρκη ξεκίνησε τη λειτουργία της πέρυσι και τώρα αριθμεί 42 πελάτες, συμπεριλαμβανομένου του Soho Beach House στο Μαϊάμι, το οποίο δημιούργησε έναν οδηγό γραμμένο από τοπικούς δημοσιογράφους με εξειδίκευση στο φαγητό, την τέχνη και τη μόδα. Η εφαρμογή λειτουργεί ως άλλη ρεσεψιόν, που πραγματοποιεί παραγγελίες βραδινού ή καλεί ταξί Uber.


Δωμάτιο του Soho Beach House.


“Συνήθως οι πελάτες μας είναι άνθρωποι που θέλουν να μείνουν μόνοι τους και δε θέλουν τον υπάλληλο υποδοχής από πάνω τους, ρωτώντας τους τι θέλουν να κάνουν”, δήλωσε η Alena Sarduy, διευθύντρια κρατήσεων στο Soho Beach House, όπου το 79% των πελατών έχουν “κατεβάσει” την εφαρμογή.

Η λιτότητα είναι cool
Αν η διαμοιραζόμενη οικονομία στο χώρο των καταλυμάτων έχει κάνει τη λιτότητα αρετή, έχει δημιουργήσει και γόνιμο έδαφος για τα εμπορικά σήματα χαμηλού κόστους. “Η Airbnb έχει δημιουργήσει μια νέα ευκαιρία για μερικούς από τους καλύτερης ποιότητας ξενώνες, κάτι ανάμεσα σε κατάλυμα της Airbnb και σε ξενοδοχείο, για να αξιοποιήσουν έτσι ένα νέο στυλ ξενοδοχείων”, αναφέρει ο κ. Hanson από την N.Y.U.


Δωμάτιο στο Freehand Hotel Miami.


Σε αυτά τα νέου τύπου ξενοδοχεία ίσως μπορούν να συμπεριληφθούν και τα Freehand Hotels, τα οποία προσφέρουν λιτά και κομψά καταλύματα, με διαμοιραζόμενα όσο και ιδιωτικά δωμάτια, καθώς επίσης και κοκτέιλ μπαρ και εστιατόρια. Ήδη, ξενοδοχεία έχουν ανοίξει σε Σικάγο και Μαϊάμι, ενώ σχεδιάζεται επέκταση στο Λος Άντζελες τον ερχόμενο Δεκέμβριο.


Generator Hostel Amsterdam.


Με έτος ίδρυσης το 1997, τα Generator Hostels προηγήθηκαν της Airbnb και τώρα διαθέτουν 12 ξενώνες στην Ευρώπη, με την πρώτη αμερικανική επέκταση να σχεδιάζεται για το Μαϊάμι το 2017. Η εταιρεία δίνει έμφαση στους χώρους για τα μπαρ και τα εστιατόριά της και προσφέρει υπηρεσίες όπως το Gen Talks, που βασίζεται στο μοντέλο των TED Talks. “Ο πελάτης μας ψάχνει για κοινωνικοποίηση”, δήλωσε ο Fredrik Korallus, διευθύνων σύμβουλος των Generator Hostels. “Στην Airbnb είναι πιο ατομικιστές”.

Τα μη κερδοσκοπικά Green Rooms στο Λονδίνο αντιπροσωπεύουν μια νέα γενιά ξενώνων, με ξεχωριστά δωμάτια, διαμερίσματα και υπνωτήρια (με τιμές από 18 στερλίνες τη βραδιά). Συνεργάζονται με τοπικούς οργανισμούς Τέχνης και θέατρα για να φιλοξενούν επισκέπτες-καλλιτέχνες. Ο ιδρυτής Nick Hartwright, επισημαίνει τις κοινωνικές διαδράσεις που μπορούν να συμβούν στο μπαρ, την γκαλερί και το εστιατόριο ή σε ένα καλλιτεχνικό γεγονός. “Αυτό απλά δεν μπόρεί να συμβεί εάν νοικιάσεις ένα δωμάτιο στο διαμέρισμα κάποιου άλλου. “Όσο όμορφο και να είναι, αυτόματα απομονώνεσαι”.




Στη φωτογραφία, δωμάτιο ξενοδοχείου της αλυσίδας Arlo Hotels.



|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top