Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΜείωση της επιβατικής και τουριστικής κίνησης στη Λέσβο, στο αεροδρόμιο και το λιμάνι της Μυτιλήνης
Τουριστική πολιτική

Μείωση της επιβατικής και τουριστικής κίνησης στη Λέσβο, στο αεροδρόμιο και το λιμάνι της Μυτιλήνης

'Η διαχείριση της εικόνας μας, οι αεροπορικές / ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα ναύλα τους, καθώς κι η επαναλειτουργία σε ετήσια βάση της ακτοπλοϊκής γραμμής Μυτιλήνης – Θεσσαλονίκης, βασικοί παράγοντες ενίσχυσης της επιβατικής και τουριστικής κίνησης και αναστροφής της κατάρρευσης που βιώνουμε', αναφέρει η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου.

Η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου απέστειλε επιστολή προς τον αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη, τον υπουργό Επικρατείας κ. Αλεξ. Φλαμπουράρη, τον υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη, την αναπλ. υπουργό Τουρισμού κα Έλ. Κουντουρά, τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη, τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα, καθώς και προς τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, στην οποία ζητάται η επανασύνδεση της Μυτιλήνης με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Βόλου, η αποσυμφόρηση των Hot Spots και η δημιουργία κινήτρων έλευσης αεροπορικών επιβατών στο νησί.

Ακολουθεί η επιστολή:

“Κύριοι υπουργοί,

1.1. Η περυσινή μετακαλοκαιρινή ‘κακή’ εικόνα του νησιού μας, έχει πλήρως αναστραφεί, είναι καλύτερη από ποτέ και δεν απομένει παρά το γρηγορότερο να την αποκαταστήσουμε και επικοινωνιακά και σ’αυτό απαιτείται η άμεση κι ουσιαστική συνδρομή της Πολιτείας (Δημόσιου και Αυτοδιοικητικού Τομέα) με πόρους κι εξειδικευμένα στελέχη / συνεργασίες, διαχρονικό άλλωστε αίτημα της Ένωσής μας.

1.2. Προϋπόθεση της αναστροφής της εικόνας μας και διατήρησή της, η αποσυμφόρηση των Hot Spots και η σταδιακή από-προσφυγοποίηση του ακριτικού μας νησιού (ανατολικής εσχατιάς της Ε.Ε.- ευαίσθητου (και… εθνικά) προορισμού.

2.1. Η προ διετίας αναίτια διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Μυτιλήνης – Θεσσαλονίκης, απέκοψε το νησί μας, μεσούσης της ύφεσης, από το ΖΩΤΙΚΟ του χώρο της Βόρειας Ελλάδας, με εμφανείς τις επιπτώσεις στην τουριστική μας κίνηση κι όχι μόνο… Η επανασύνδεσή μας σε ετήσια βάση, είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία, ίσως και εθνικά σκόπιμη, για σύνδεση του βαλκανικού και ευρωπαϊκού χώρου με την Τουρκία, την Ανατολική Μεσόγειο κι ακόμα πιο πέρα.

2.2. Επίσης μια άλλη ενδιαφέρουσα και εθνικής σημασίας ακτοπλοϊκή σύνδεση, είναι η γραμμή Βόλου – Μυτιλήνης, που μέσω των λιμανιών της Δυτικής Ελλάδας και της Εγνατίας οδού, θα συνδέσει Ευρώπη και Βαλκάνια με Τουρκία και Μέση και Άπω Ανατολή.

2.3. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, θα συμβάλλει θετικά το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς του Αεροδρομίου Μυτιλήνης, με συνδυαστικές συνλειτουργίες της FRAPORT και του λιμανιού της Μυτιλήνης (με τη νέα Διοίκησή του), όσον αφορά στην κρουαζιέρα, το cargo business, τη γενική αεροπορία κ.λπ.

3. Όσον αφορά στα ναύλα (αεροπορικά κι ακτοπλοϊκά) είναι απαγορευτικά, ποτέ δεν ήταν τόσο υψηλά, με τόσο χαμηλές (διεθνώς) τιμές πετρελαίου και όχι μόνο – απόλυτα αποτρεπτικά (τα ναύλα) για προσέλκυση επισκεπτών και δικαιούχων του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού, μετακίνηση ντόπιων και εμπορευμάτων κ.ά. – καθιστώντας περισσότερο από ποτέ εξαιρετικά αναγκαίες τις πτήσεις Charters, που φέτος είναι δραματικά μειωμένες (-65% το Μάιο, -68% τον Ιούνιο, – 63% τον Ιούλιο) και ακόμα πιο απαραίτητες τις χαμηλού κόστους πτήσεις (low cost carriers), που ποτέ δεν αξιωθήκαμε ίσως και λόγω των ‘ιδιαιτεροτήτων’ του… Δημόσιου Λογιστικού, να αποκτήσουμε, παρά τις κατά καιρούς προσπάθειές μας (ιδιαίτερα προ διετίας), όταν δεν έγινε δεκτό τότε (και σήμερα) το σχετικό αίτημά τους, που ήταν ‘η μη καταβολή από μέρους τους, του Σπατόσημου, ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη. Ίσως γιατί την ίδια απαίτηση, για λόγους ίσης μεταχείρισης, θα προέβαλαν αμέσως μετά οι έκτακτες (CHARTERS) και οι τακτικές πτήσεις, επιχείρημα όμως που δεν ευσταθεί, τουλάχιστον από άποψη λογικής. Και τούτο  διότι, οι χαμηλού ναύλου πτήσεις, λόγω του εξαιρετικά χαμηλού τους ναύλου, δικαιούνται πιο ευνοϊκής αντιμετώπισης, π.χ. με επιστροφή ολόκληρου του Σπατόσημου των 12 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ οι έκτακτες (charters) που έχουν υψηλότερο ναύλο, λιγότερα (ενδεικτικά 2-4 ευρώ) κι ακόμα λιγότερα ή και καθόλου(0-2 ευρώ) οι τακτικές πτήσεις με τα πολύ υψηλότερα ναύλα τους.

Άλλωστε, όποια αεροπορική εταιρεία επιθυμεί να απαλλαγεί του Σπατόσημου ή και να καταβάλλει λιγότερα ευρώ ανά επιβάτη, ας δρομολογήσει την αντίστοιχη πτήση (χαμηλού ναύλου ή charter).

Ωστόσο, αρνούμενοι την παροχή του ειδικού κινήτρου των 12 ευρώ ανά επιβάτη στις πτήσεις χαμηλού ναύλου, για τα λίγα χάνουμε τα πολλά, που είναι η  κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη των μεμονωμένων επισκεπτών, ανερχόμενη κατά δήλωση του αερομεταφορέα στα… 900 ευρώ  (με ελάχιστη τα 600 ευρώ περίπου, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ), ιδιαίτερα στην περίοδο της πολλαπλής κρίσης, με τη δημοσιονομική προσαρμογή, capital controls, Προσφυγικό – αποκομμένοι απ’ το 2014 από τη Θεσσαλονίκη – και την αστάθεια στην περιοχή, ύστερα από τα πρόσφατα γεγονότα στη γείτονα Χώρα, όλα πάλι σ’ έξαρση και τους αριθμούς των πτήσεων CHARTERS, Αφίξεων (από Τουρκία και Βόρεια Ελλάδα), Κρουαζιερόπλοιων κ.λπ., σε  ελεύθερη πτώση!

4. Κανένα Πρόγραμμα, καμιά πρωτοβουλία της Πολιτείας, για προσέλκυση επισκεπτών και επιμήκυνση της μικρής τουριστικής μας περιόδου δεν πρόκειται να αποδώσει τα προσδοκώμενα, για τον ακριτικό, νησιωτικό Ευαίσθητο ΠΡΟορισμό μας, στη σημερινή δύσκολη συγκυρία των “πολλαπλών” κρίσεων και εντάσεων, ιδιαίτερα στην περιοχή μας, αν δε ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, που να διορθώνουν ή να αντισταθμίζουν τουλάχιστον, αν δεν εξουδετερώνουν πλήρως, τις δυσμενέστατες επιπτώσεις των προαναφερθέντων, αν θέλουμε η “απάτητη” Λέσβος – Γεωπάρκο της UNESCO, ανήκοντας στο διεθνές δίκτυό της – με τις απαράμιλλες ομορφιές και τις αναρίθμητες εναλλακτικές της μορφές Τουρισμού, να καταστεί ελκυστική, πράγμα που και αξίζει και δικαιούται,

Ζητούμε

την άμεση, έμπρακτη  υποστήριξη της Πολιτείας στα προαναφερθέντα, έξω από γραφειοκρατικές / δημοσιοϋπαλληλικές, δημοσιολογιστικές αγκυλώσεις ή και συντεχνιακές πρακτικές και λογικές, του παρελθόντος, πριν να’ναι πολύ αργά…”

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024