Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΤο νέο τέλος στα περιφερειακά αεροδρόμια αντικαθιστά -και δεν προστίθεται- στο υπάρχον τέλος
Αερομεταφορές

Το νέο τέλος στα περιφερειακά αεροδρόμια αντικαθιστά -και δεν προστίθεται- στο υπάρχον τέλος

Οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων ανέρχονται σήμερα σε 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το νέο τέλος θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου 4 χρόνων, κατά το οποίο η Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου-παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων, καθορίζεται τέλος 13 ευρώ, το οποίο θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια και θα καλούνται να πληρώνουν από τις αρχές του 2017 οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία λειτουργεί η γερμανική Fraport. Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.

Το συγκεκριμένο τέλος δεν ειναι κάτι νέο, καθώς πληρώνεται ήδη και αφορά σε ποσό 12,6 ευρώ για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τα περιφερειακά αεροδρόμια και είναι ενσωματωμένο στην τιμή του εισιτηρίου.

Το νέο τέλος θα αντικαταστήσει του υφιστάμενο, ωστόσο οι νέοι διαχειριστές των περιφερειακών αεροδρομίων υπόσχονται ότι ο επιβάτης θα έχει στη διάθεση του σύγχρονες υπηρεσίες ανάλογες με αυτό που πληρώνει.

Σύμφωνα με πηγή του traveldailynews, “το ταξίδι από χώρες εκτός Senghen θα γίνει οικονομικότερο, αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα κοστίζει 22 ευρώ ανα επιβάτη. Επομένως, καταρχάς θα υπάρξει όφελος για τον ελληνικό τουρισμό από τους επισκέπτες χωρών, όπως η Βρετανία, η Ρωσία κ.λπ. Το ‘χαράτσι’ των 13 ευρώ αναλύεται ως εξής: Την πρώτη περίοδο της παραχώρησης και μέχρι την ολοκλήρωση των επενδύσεων η χρέωση για τα περιφερειακά αεροδρόμια θα είναι η εξής: 12 ευρώ για το ‘σπατόσημο’ + 1 ευρώ υπέρ ΥΠΑ για την χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, των αεροδρομίων που δεν παραχωρούνται, και τη λειτουργία της ΥΠΑ ως ρυθμιστικής Αρχής.

Επιπλέον θα υπάρξει χρέωση 1,5 ευρώ ανά επιβάτη για υπηρεσίες ασφαλείας των αεροδρομίων από τα οποία η Fraport δεν έχει δικαίωμα να βγάλει κέρδος. Σήμερα τα χρήματα αυτά καταβάλλονται από τον προϋπολογισμό της ΕΛ.ΑΣ., δηλαδή από την τσέπη μας. Η συνολική χρέωση για τα πρώτα τέσσερα χρόνια θα είναι για όλους τους επιβάτες (Senghen και εκτός Senghen) 14,5 ευρώ.

Μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων (2019) και μέχρι το 2024 το τέλος αυτό θα ανέλθει στο ποσό των 20 ευρώ ανά επιβάτη που είναι ο μέσο όρος χρέωσης των ανταγωνιστών μας στη Νότια Ευρώπη. Ενδιαφέρον είναι ότι η συμφωνία προβλέπει ότι από το 2024, λόγω της αναπροσαρμογής του ‘σπατόσημου’ από τα 12 στα 3 ευρώ, το τέλος θα μειωθεί εκ νέου στα 12 ευρώ συνολικά”.

Σε χθεσινή του συνέντευξη στον Ρ/Σ Real FM, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι η αντικατάσταση του σημερινού τέλους με το νέο, αυξημένο “είναι μέρος της σύμβασης που βρήκαμε από το ΤΑΙΠΕΔ έτοιμο και από την κυβέρνηση Σαμαρά” και ότι “δεν μας άφησαν να αλλάξουμε μία λέξη”.

“Βρήκαμε μία σύμβαση έτοιμη, πήγαμε να την επαναδιαπραγματευτούμε, οι θεσμοί είχαν βάλει στη συμφωνία που έγινε ότι θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός με τους ίδιους όρους, ίδιος μειοδότης και το ίδιο σχέδιο σύμβασης και αυτό έγινε”, συμπλήρωσε ο υπουργός.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024