Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Τάσεις

Οι εναλλακτικές μορφές φιλοξενίας αυξάνουν το ενδιαφέρον των Expedia και Priceline

Βίκυ Καραντζαβέλου - 31 Αύγουστος 2016, 16:45

Ξεκάθαρα, τα εναλλακτικού τύπου καταλύματα είναι στρατηγικής σημασίας, σε μια περίοδο που τα παραδοσιακά ξενοδοχεία και οι μεσάζοντες ψάχνουν να βρουν λύση για να μπορέσουν να μπουν ξανά σε ένα 'παιχνίδι' που διαρκώς μετεξελίσσεται.


Οι δύο μεγαλύτεροι ΟΤΑ σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις των εναλλακτικών καταλυμάτων που προσφέρουν -η Expedia μέσω της HomeAway και η Priceline μέσω της Booking.com- που, όπως ανέφεραν οι αναλυτές, εξελίσσονται σε εξαιρετικά χρήσιμα μέλη του χαρτουλάκιού της.


Ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Priceline, Jeffery Boyd.


Ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Priceline, Jeffery Boyd, και ο διευθύνων σύμβουλος της Expedia, Dara Khosrowshahi, συζήτησαν αμφότεροι τις προσφορές που διαθέτουν σε εναλλακτικά καταλύματα, κατά τις ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων τους

Ο Khosrowshahi δήλωσε ότι τα έσοδα της HomeAway αυξήθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση το β’ τρίμηνο του έτους “και βασιζόμενοι στις τάσεις της εποχής, αναμένουμε ότι τα έσοδα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο κατά το δεύτερο μισό του έτους”. Ανέφερε επίσης πως η HomeAway διαθέτει περισσότερες από ένα εκατομμύριο διαδικτυακές καταχωρήσεις κρατήσεων, οι οποίες μεγαλώνουν με ρυθμό πάνω από 20%.


Ο διευθύνων σύμβουλος της Expedia, Dara Khosrowshahi.

Σύμφωνα με τον Khosrowshahi, η καταγραφή αυτή της HomeAway, “πρόκειται να είναι θεμελιώδους σημασίας για το προϊόν μας σε μακροπρόθεσμη βάση”. Την ίδια στιγμή, ο Boyd της Expedia δήλωσε ότι η Booking.com διαθέτει περίπου 493.000 μονάδες, που είναι διαθέσιμες για άμεσες κρατήσεις, ένα νούμερο που αύξήθηκε ετησίως κατά 39%. Υπολόγισε ότι περίπου οι ένα εκατομμύριο συνολικές μονάδες της Booking αντιστοιχούν περίπου σε 23,7 εκατ. δωμάτια προς κράτηση. Συγκεκριμένα, 16,3 εκατομμύρια σε παραδοσιακά ξενοδοχεία και 7,3 εκατομμύρια σε “σπίτια, ξενοδοχεία, διαμερίσματα, βίλες και άλλες κατηγορίες μοναδικών μερών για να μείνει κανείς”.

Ο αντιπρόεδρος της Phocuswright, Douglas Quinby, αποκάλεσε τα εναλλακτικά καταλύματα ως “μια τεράστια και συνεχώς αυξανόμενη αγορά”. “Στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2015”, είπε, “ένας στους τρεις ταξιδιώτες έμεινε σε ιδιωτικό κατάλυμα, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 2011, που ήταν ένας στους δέκα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη κατακόρυφη αύξηση που έχω δει ποτέ σε ένα νέο κλάδο, με μόνη πιθανή εξαίρεση την κλήση κούρσας (αυτοκινήτου/ταξί/λιμουζίνας) μέσω κινητού. Και εταιρείες όπως η HomeAway, η Airbnb και η Booking.com, καθώς επίσης και κάποιες εταιρείες διαχείρισης καταλυμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, έχουν συμβάλει στην δημιουργία αυτού του καταλόγου, κάνοντάς τα πιο εύκολα να τα ανακαλύψει κανείς, περισσίτερο συγκρίσιμα και πιο εύκολα για να κάνει κανείς κράτηση μέσα από τις διαδικτυακές τους πλατφόρμες”.

Ο αναλυτής της Atmosphere Research, Henry Harteveldt, είπε ότι τα εναλλακτικά καταλύματα διευρύνουν την ποικιλία των υπηρεσιών που μπορούν να προσφέρουν πλέον οι ΟΤΑ. “Ως καλοί έμποροι λιανικής, η Expedia και ο Όμιλος Priceline θέλουν να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα προϊόντα στους πελάτες τους, έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να πουν ‘έχουμε κάτι να σας προσφέρουμε’, όσες φορές κι να το θελήσουν και σε όσους ανθρώπους το θελήσουν”.

“Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει επιτρέψει στους καταναλωτές να κάνουν κρατήσεις και σε μη παραδοσιακά καταλύματα μέσω του διαδικτύου”, είπε ο Harteveldt. Το να γίνουν τα καταλύματα διαθέσιμα για κράτηση μέσω διαδικτύου είναι πολύ πιο βολικό απ’ότι όταν τα εναλλακτικά καταλύματα ήταν υπό τη μορφή απλών διαφημίσεων και χρειαζόταν ο ενδιαφερόμενος να καλέσει τον ιδιοκτήτη ή τον διαχειριστή της μονάδας, πιθανώς να περάσει από συνέντευξη για τη διαμονή του κ.λπ.

Ο Chris Anderson, διευθυντής του Center for Hospitality Research και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Cornell στο Τμήμα Διοίκησης Ξενοδοχίας, συμφωνεί ότι τα εναλλακτικά καταλύματα είναι πολύ σημαντικά για τους ΟΤΑ.

Με κάποια ξενοδοχεία να έχουν καταχωρημένες μονάδες τους στην Airbnb και τους ΟΤΑ να επενδύουν στα εναλλακτικά καταλύματα, ο Anderson δήλωσε ότι “ξεκάθαρα, τα εναλλακτικού τύπου καταλύματα είναι στρατηγικής σημασίας, σε μια περίοδο που τα παραδοσιακά ξενοδοχεία και οι μεσάζοντες ψάχνουν να βρουν λύση για να μπορέσουν να μπουν ξανά σε ένα διαρκώς εναλλασόμενο ‘παιχνίδι’”.

Τα έσοδα από τις υπηρεσίες της Priceline και της Expedia διαφέρουν στο ότι η HomeAway του ομίλου Expedia εισήγαγε νωρίτερα μέσα στο 2016 ένα τέλος μέσου όρου 6% για τους ταξιδιώτες, ενώ η Booking.com δεν είχε κάποια χρέωση για τις ιδιοκτησίες της. Η Airbnb επίσης έχει κάποια χρέωση για τις υπηρεσίες της, που κυμαίνεται από 6 έως 12%.

Όταν ρωτήθηκε από έναν αναλυτή σχετικά για το μοντέλο χωρίς χρέωση της Booking.com, ο Boyd είπε: “Πιστεύω πως η βάση πελατών και οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων της HomeAway δυσανασχετούν λόγω της αύξησης στις χρεώσεις”. Είπε επίσης ότι θεωρεί ότι οι πελάτες θα ψάχνουν για τις καλύτερες τιμές και προσφορές στις διακοπές τους, και πως είναι αισιόδοξος ότι η εταιρεία του μπορεί να παρέχει τις καλύτερες τιμές.

Ο καθηγητής Anderson δήλωσε ότι, κατά την άποψή του, οι προμηθευτές θα είναι περισσότερο πρόθυμοι να παρέχουν λίστες καταλυμάτων σε ένα περιβάλλον στο οποίο πληρώνουν λιγότερα τέλη, επειδή οι πελάτες θα είναι αυτοί που χρεώνονται ένα μέρος του λογαριασμού.

Από την άλλη πλευρά, ο Harteveldt είπε ότι ένας φόρος υπηρεσιών θα είχε αντίκτυπο μόνο στη διαδικασία απόφασης του πελάτη, σε περίπτωση που βρίσκεται μεταξύ δύο παρόμοιων καταλυμάτων. Σε αυτήν τη περίπτωση η χρέωση θα έκανε τη διαφορά στην τιμή και την απόφαση του ενδιαφερόμενου.

Ο Quinby συμφώνησε πως η χρέωση δε φαίνεται να έχει αρνητική επίδραση στους ταξιδιώτες. “Το μεγαλύτερο ζήτημα αυτή τη στιγμή για τα ιδιωτικά καταλύματα είναι η προσφορά, και υπάρχουν ακόμη αρκετά κενά στο θέμα αυτό. Καθώς η προσφορά υπερκαλύπτεται όλο και περισσότερο, ο ανταγωνισμός στις τιμές θα εξελιχθεί σε ζήτημα μείζοντος σημασίας”.


|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top