Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΠροστασία των κακών κριτικών στο Internet με απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου
Ξενοδοχία

Προστασία των κακών κριτικών στο Internet με απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου

Κάποια ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις έχουν βρει κάποιους ύπουλους τρόπους για να αποθαρρύνουν τις δυσμενείς αξιολογήσεις των επισκεπτών τους: τις απαγορεύουν στα ψιλά γράμματα των όρων και των προϋποθέσεών τους, με κυρώσεις και πρόστιμα.

Η Αμερικανική Βουλή των Αντιπροσώπων πήρε την περασμένη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου μια σημαντική απόφαση για να σταματήσει τέτοιου είδους ενέργειες από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η Βουλή ενέκρινε σε ψηφοφορία διά βοής τον Νόμο Περί Δικαιοσύνης στην Κριτική των Καταναλωτών (Consumer Review Fairness Act). Το νομοσχέδιο θα απαγορεύει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν τυποποιημένες συμβάσεις με τους πελάτες τους, απαγορεύοντάς τους τα υποτιμητικά σχόλια, συμπεριλαμβανομένων όποιων δημοσιεύσεων οι επιχειρήσεις μπορεί να θεωρούν ότι περιλαμβάνουν δυσφημιστικές φωτογραφίες.

Το νομοσχέδιο της Βουλής θα πρέπει να εξεταστεί συγκριτικά με ένα προηγούμενο, παρόμοιο, από τη Γερουσία των ΗΠΑ, πριν αποσταλεί στον Πρόεδρο των ΗΠΑ Barak Obama για την οριστική υπογραφή του.

Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις ολοένα και περισσότερο προσφεύγουν σε τέτοιες συμβάσεις, αν και αυτές οι πρακτικές δεν είναι ο κανόνας, όταν π.χ. ένας επισκέπτης διαμένει σε ξενοδοχείο.

Ο Stephen Kaufer, διευθύνων σύμβουλος του TripAdvisor, που υποστηρίζει την υιοθέτηση του νομοσχεδίου, έγραψε και ο ίδιος για ένα καναδικό ξενοδοχείο, το οποίο χρέωσε 3.000 δολ. την πιστωτική κάρτα ενός επισκέπτη του, επειδή ο τελευταίος έγραψε κακή κριτική μετά τη διαμονή του εκεί. Ο επισκέπτης -προφανώς άθελά του- είχε υπογράψει όταν έφτασε στο ξενοδοχείο, ότι συμφωνεί σε τέτοιου είδους κυρώσεις.

Σε ένα άλλο περιστατικό, μια υπηρεσία περίθαλψης κατοικίδιων ζώων στο Τέξας μήνυσε έως και 1 εκατ. δολ. ένα ζευγάρι που είχε χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της και έγραψε αρνητική κριτική στο Yelp. Το Yelp ενημερώνει τους πελάτες του στην ιστοσελίδα του με το μήνυμα “Προειδοποίηση Καταναλωτή: Αμφίβολες νομικές απειλές”, για επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους μεθόδους.

“Η επιχείρηση αυτή ίσως προσπαθεί να κάνει κατάχρηση του νομικού συστήματος, σε μια προσπάθεια να καταπνίξει την ελευθερία του λόγου, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης αμφισβητήσιμων νομικών απειλών εναντίον όσων γράφουν κριτικές” αναφέρει η ειδοποίηση στην ιστοσελίδα της Yelp. “Ως προειδοποίηση, όσοι κάνουν κριτικές για την εμπειρία τους έχουν το δικαίωμα της 1ης Τροποποίησης του Συντάγματος να εκφράσουν τις απόψεις τους στο Yelp”.

Ο Νόμος Consumer Fairness Review Act απαγορεύει στις επιχειρήσεις να υποβάλουν τυποποιημένες συμβάσεις στους πελάτες τους, που βάζουν φραγμούς στις αρνητικές κριτικές, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει μια επιχείρηση από το να κάνει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση, για παράδειγμα.

Ενώ όσοι γράφουν κριτικές συχνά μπορούν να βρεθούν σε άσχημη κατάσταση, οι εκδότες των αξιολογήσεων αυτών, όπως είναι το TripAdvisor και το Yelp προστατεύονται ευρέως από μηνύσεις λόγω κριτικών, από τον Νόμο U.S. Communications Decency Act του 1996.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024