Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι τουρίστες 'πολυτελείας' βασίζονται ακόμη στους τουριστικούς πράκτορες
Τάσεις

Οι τουρίστες 'πολυτελείας' βασίζονται ακόμη στους τουριστικούς πράκτορες

Από την έναρξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης του 2008 υπήρξε νέα έμφαση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και σε λιγότερες επιδείξεις πλούτου. Ακόμη, υπάρχει άνοδος του τουρισμού με κοινωνικό αντίκτυπο, όπως τουριστικές δραστηριότητες που στηρίζουν την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Περίπου τα 2/3 του συνόλου των ταξιδιωτών που κάνουν τουρισμό πολυτελείας εξακολουθούν να βασίζονται σε εξειδικευμένους συμβούλους και στους ταξιδιωτικούς πράκτορες για να κάνουν τα high-end ταξίδια τους πραγματικότητα, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της εταιρείας ερευνών αγοράς MyTravelResearch.com.

Η συνιδρύτρια της MyTravelResearch.com, Carolyn Childs, δήλωσε ότι ιδιαίτερα οι ΗΠΑ και η περιοχή Ασίας – Ειρηνικού έχουν περίπου από 5 εκατ. HNWIs (High-net-worth individuals)* και η Ευρώπη περίπου 4,5 εκατομμύρια σύμφωνα με την έρευνα Credit Suisse Global Wealth Report. Ειδικά η περιοχή Ασίας – Ειρηνικού έχει αυτήν τη στιγμή την ταχύτερη συσσώρευση νέων HNWIs στον κόσμο, με αύξηση περίπου 10% ετησίως.

Η Childs ανέφερε ότι από τη διεθνή οικονομική κρίση του 2008 υπήρξε νέα έμφαση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και σε λιγότερες επιδείξεις πλούτου.

Η τουριστική αγορά πολυτελείας ορίζεται σήμερα από εννέα βασικές τάσεις, που περιγράφονται στη μελέτη:

  • Δημογραφική διεύρυνση, μακριά από την κυριαρχία της ηλικιακής ομάδας 40-60 ετών, κυρίως στις αναδυόμενες αγορές πολυτελείας, όπως η Κίνα και η Ινδία
  • Νέα έμφαση στα βιωματικά ταξίδια, εις βάρος της επίδειξης και των απολαύσεων του πλούτου
  • Αύξηση των συνειδητοποιημένων ταξιδιωτών και της ευημερίας, καθώς οι HNWIs στρέφονται στη φύση (π.χ. σε ταξίδια στα Γκαλαπάγκος, την Ισλανδία ή την Ανταρκτική) για σωματική και ψυχική ανανένωση.
  • Αξιοποίηση όσον το δυνατόν περισσότερο εφήμερων γεγονότων, όπως οι ηλιακές εκλείψεις ή ακόμα και μια διαμονή σε ξενοδοχεία που στήνονται προσωρινά στα πλαίσια ενός μουσικού φεστιβάλ
  • Μια νέα δέσμευση για τη μάθηση και τον εμπλουτισμό γνώσεων, π.χ. μαθήματα φωτογραφίας με έναν διάσημο καμεραμάν ή παρακολουθώντας σεμινάρια σε ησυχαστήρια, για πνευματικές “ασκήσεις”, κάνοντας ταυτόχρονα σερφ, σκι και καταδύσεις
  • Άνοδος του τουρισμού με κοινωνικό αντίκτυπο, όπως τουριστικές δραστηριότητες που στηρίζουν την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα – όπως το El Nido Resort στις Φιλιππίνες ή το νησί Song Saa στην Καμπότζη
  • Νέα έμφαση στην οικογενειακή ζωή στα ταξίδια, καθώς η πλούσια γενιά των “baby boomers” αποζημιώνονται για τη σκληρή τους εργασία το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους, δαπανώντας περισσότερο χρόνο με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση ενοικίασης σκαφών ή πολυτελών τουριστικών κατοικιών από γενιές μιας οικογένειας που κάνουν μαζί διακοπές
  • Ανανέωση τουριστικών παραδοσιακών πρακτικών, κάνοντας “παλιά” τουριστικά προϊόντα, όπως το γκολφ στο St. Andrews (το αρχαιότερο πανεπιστήμιο της Σκωτίας με έτος ίδρυσης το 1413) ή η διαμονή σε εμβληματικά ξενοδοχεία, ελκυστικά στους νεότερους ταξιδιώτες πολυτελείας, ειδικά σε εκείνους από Κίνα και Ινδία
  • Ανάπτυξη της κρουαζιέρας -τόσο σε ποταμούς όσο και στους ωκεανούς- και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής στη λογική του “all-inclusive”.

* High-net-worth individuals θεωρούνται όσοι είναι ανώτατου οικονομικού επιπέδου και διαθέτουν επιπλέον εισόδημα από μετοχές και ομόλογα.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024