Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΔημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που ορίζει τη χρήση των drones στην Ελλάδα
Αερομεταφορές

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ που ορίζει τη χρήση των drones στην Ελλάδα

Στις 3 Οκτωβρίου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Κανονισμός – γενικό πλαίσιο πτήσεων Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών- ΣμηΕΑ (Unmanned Aircraft Systems – UAS).

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο κανονισμός / γενικό πλαίσιο των πτήσεων συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drone). Ο κανονισμός καθορίζει όλη τη διαδικασία των “Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ“, το οποίο άπτεται θεμάτων ασφαλείας πτήσεων, αλλά και ιδιωτικότητας, προστασίας δεδομένων, αστικής ευθύνης, προστασίας του πολίτη, προστασίας του περιβάλλοντος, τα οποία αντιμετωπίζονται κατά αρμοδιότητα.

Η δομή του κανονισμού είναι διαμορφωμένη στα πλαίσια των αρχών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), κατά τρόπο ώστε να γίνει ευχερής η πλήρης ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών κανονισμών που αναμένεται να διαμορφωθούν στο μέλλον.

Κάτι που αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς είναι πλέον θα απαιτείται ασφαλιστική κάλυψη τόσο για τα ΣμηΕΑ “Ανοικτής Κατηγορίας” σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης, όσο και για τα ΣμηΕΑ της “Ειδικής Κατηγορίας”, καθώς και για τα ΣμηΕΑ της “Πιστοποιημένης Κατηγορίας”.

Ακόμη, “τα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) επιτρέπεται να ίπτανται:
Α. κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών με κανόνες πτήσεως διά οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR), με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια (FT) επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας (AGL,MSL).
Β. επάνω από τα ανώτερα όρια του ελεγχομένου Εναερίου Χώρου για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών (Επίπεδο Πτήσεως 460- 46.000 FT).
Γ. εντός Προσωρινών Αποκλειστικών Περιοχών (Temporary Segregated Areas TSA) που προσδιορίζονται από τις υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ για πτήσεις ΣΜηΕΑ (UAS).
Δ. σε καθορισμένα ίχνη και ύψη που προσδιορίζονται με ειδικές άδειες των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ”.

Οι πτήσεις των ΣμηΕΑ διεξάγονται όταν τηρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Καταχώρηση σε Μητρώο/Νηολόγηση.
  • Ικανότητα Πτητικής Λειτουργίας. Η ικανότητα Πτητικής Λειτουργίας αποδεικνύεται με τα κατωτέρω:
    – Βεβαίωση κατασκευαστή σχύουσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για τη γενική ασφάλεια του προϊόντος για τα ΣμηΕΑ “Ανοικτής Κατηγορίας”.
    – Άδεια πτητικής λειτουργίας (Operation Authorization) από την ΥΠΑ/Δ2 για τα ΣμηΕΑ της “Ειδικής Κατηγορίας”.
    – Ειδικό πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας (Special Certificate of Airworthiness – CofA) από την ΥΠΑ/Δ2 για τα ΣμηΕΑ της “Πιστοποιημένης Κατηγορίας”.
  • Κατάθεση Στοιχείων Διαδρομής σε ειδικό σχέδιο πτήσεως για τα ΣμηΕΑ για κάθε πτήση ΣμηΕΑ.
  • Άδεια για χρήση Εναερίου Χώρου από πτήσεις ΣμηΕΑ (Εντός του Athinai FIR/Hellas UIR)

Τέλος, απαιτείται άδεια από την ΥΠΑ/Δ4 με ειδική αίτηση για τις πτήσεις όλων των κατηγοριών ΣμηΕΑ σε εναέριο χώρο:

  • Σε απόσταση μικρότερη από 8 χλμ. από αεροδρόμιο ή και πεδίο προσγείωσης
  • Σε περιοχές στις οποίες οι πτήσεις αεροσκαφών επανδρωμένων ή μη υπόκεινται σε περιορισμούς
  • Σε κάθε μορφής εναέριο χώρο σε ύψος πάνω από τα 400 πόδια (FT) από την επιφάνεια του εδάφους ή της μέσης στάθμης της θάλασσας.

Η ισχύς του νέου κανονισμού ξεκινά την 1η Ιανουαρίου 2017.

ΦΕΚ – Κανονισμός – γενικό πλαίσιο πτήσεων Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ (Unmanned Aircraft…

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024