Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΡεκόρ καλοκαιρινής σεζόν για τον τουρισμό της Βρετανίας στη μετα-Brexit εποχή
Τάσεις

Ρεκόρ καλοκαιρινής σεζόν για τον τουρισμό της Βρετανίας στη μετα-Brexit εποχή

Ο Ιούλιος του 2016 αποτελεί τον μήνα με τις περισσότερες αφίξεις, με ποσοστό κατά 2% υψηλότερο από τον ίδιο μήνα του περυσινού έτους, και 4% αύξηση στις τουριστικές δαπάνες, οι οποίες υπολογίστηκαν σε 2,5 δισ. λίρες στερλίνες.

Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε τον καλύτερο μήνα όλων των εποχών του σχετικά με τις τουριστικές αφίξεις, με 3,8 εκατ. διεθνείς επισκέπτες τον Ιούλιο. Η δυναμική αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, κυρίως λόγω των συνεπειών του Brexit στην αγοραστική δύναμη των ξένων τουριστών.

Ακόμη πιο αξιοσημείωτο είναι ίσως το γεγονός ότι αυτά τα νούμερα ήρθαν μετά από την περυσινή χρονιά-ρεκόρ, στην οποία το Ηνωμένο Βασίλειο υποδέχθηκε περισσότερους από 35,8 εκατ. επισκέπτες. Ο Ιούλιος του 2016 αποτελεί τον μήνα με τις περισσότερες αφίξεις, με ποσοστό κατά 2% υψηλότερο από τον ίδιο μήνα του περυσινού έτους, και 4% αύξηση στις τουριστικές δαπάνες, οι οποίες υπολογίστηκαν σε 2,5 δισ. λίρες στερλίνες.

Η υποτίμηση του νομίσματος που προέκυψε από το δημοψήφισμα του περασμένου Ιουνίου, αποδείχθηκε καθοριστική για την ενίσχυση των διεθνών αφίξεων. Η στερλίνα έχει φτάσει στο χαμηλότερο επίπεδό της έναντι του δολαρίου εδώ και 30 χρόνια. Οι αγορές εξερχόμενου τουρισμού στην Ευρωζώνη επηρεάζονται επίσης, με τις εισερχόμενες αφίξεις από χώρες της ΕΕ να παρουσιάζουν αύξηση έως και 3% από τον Ιούλιο του 2015. Ομοίως, η βρετανική λίρα βρίσκεται στη χαμηλότερη αξία της εδώ και επτά χρόνια έναντι του ευρώ.

Οι αγορές εξερχόμενου τουρισμού μεγάλων αποστάσεων θα πρέπει επίσης να επωφεληθούν από αυτό το ευνοϊκό πλαίσιο: οι κρατήσεις από την Κίνα αυξήθηκαν κατά σχεδόν κατά 1/4 το τελευταίο τρίμηνο του 2016. Οι επισκέπτες από την Κίνα αυξήθηκαν αισθητά το περασμένο έτος και η ασιατική χώρα κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων δέκα τουριστικών αγορών για το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 46% από το 2014, με τις τουριστικές δαπάνες να εμφανίζουν αύξηση έως και 18%.

Μεσοπρόθεσμα, ο βρετανικός τουρισμός δε φαίνεται να έχει υποστεί πάρα πολύ σκληρά πλήγματα μετά την απόφαση του Brexit. Ωστόσο, το να αξιολογήσει κανείς τις διαρκείς συνέπειές της μπορεί να είναι περίπλοκη υπόθεση, καθώς η απόφαση των Βρετανών ψηφοφόρων και η ουσιαστική απομάκρυνση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν πρόκειται να εφαρμοστούν πλήρως τουλάχιστον μέχρι το 2019. Προαναγγέλλοντας τις δύσκολες αποφάσεις που πρόκειται να έρθουν, η πρωθυπουργός Theresa May ανακοίνωσε ένα σχέδιο δράσης για τον τουρισμό τον περασμένο Αύγουστο, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου προγράμματος χρηματοδότησης με τον τίτλο “Discover England” και κόστος 40 εκατ. στερλίνες, για την υποστήριξη των τουριστικών οργανισμών και επιχειρήσεων. Εν τω μεταξύ, ο VisitBritain ενισχύει τις προσπάθειές του στον τομέα του μάρκετινγκ στις τρεις μεγαλύτερες αγορές – πηγές για τη χώρα: τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024