Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΑύξηση 3,5% στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το γ' τρίμηνο του 2016
Αερομεταφορές

Αύξηση 3,5% στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το γ' τρίμηνο του 2016

Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών της αιχμής, σημείωσε μέση αύξηση 3,5%. Σημαντική η αύξηση στο Αεροδρόμιο της Λάρνακας με 22,5% (ανάμεσα στο top5 των αεροδρομίων 5-10 εκατ. επιβατών, με τη μεγαλύτερη επιβατική αύξηση το γ' τρίμηνο 2016).

Η ACI Europe έδωσε στη δημοσιότητα την έρευνα της επιβατικής κίνησης για το Σεπτέμβριο και το γ’ τρίμηνο του 2016, σύμδωνα με την οποία η κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών της αιχμής, σημείωσε μέση αύξηση της τάξης του 3,5%.

Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, με τα αεροδρόμια της περιφέρειας να σημειώνουν αύξηση της τάξης του 6,1%. “Πρωταθλήτριες” ήταν κυρίως η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη, με τη Βουλγαρία, την Κροατία, την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Λιθουανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και την Ισπανία, να ξεπερνούν αισθητά τον μέσο όρο της ΕΕ – μαζί με τη Δανία, την Ιρλανδία και την Ολλανδία.

Εν τω μεταξύ, η αγορά εκτός ΕΕ σημείωσε πτώση της επιβατικής της κίνησης κατά 4,7%, επηρεασμένη από την Τουρκία, τη Ρωσία και σε μικρότερο βαθμό, τη Νορβηγία. Εκτός από την Ουκρανία, που εμφάνισε αξιοσημείωτη βελτίωση, οι μικρότερες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ισλανδίας, του Ισραήλ, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και του Μαυροβουνίου ήταν πολύ δυναμικές όλο το καλοκαίρι.

Η κίνηση των αεροσκαφών -δείκτης της χωρητικότητας των αεροπορικών εταιρειών- ήταν αυξημένη μέχρι και 2,8%.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, σχολίασε: “Ήταν ένα καλοκαίρι αντιθέσεων, όπου τα διάφορα γεωπολιτικά γεγονότα και η τρομοκρατία διαμόρφωσαν τις επιδόσεις της κίνησης στα αεροδρόμια της Ευρώπης. Η στροφή της ζήτησης των επιβατών προς τις αγορές προορισμών αναψυχής ως ασφαλέστεροι, υπήρξε σημαντική. Ωστόσο, ο Σεπτέμβριος σημείωσε κάποια βελτίωση για τα τουρκικά αεροδρόμια, ενώ οι προοπτικές της κίνησης στα ρωσικά αεροδρόμια, επίσης φαίνεται επίσης να πηγαίνουν καλύτερα”.

Και πρόσθεσε: “Εκτός από αυτούς τους εξωτερικούς παράγοντες, οι low cost αεροπορικές εταιρείες αποτελούν την πρωταρχική κινητήρια δύναμη της επιβατικής κίνησης στην ΕΕ – ως συνέχεια της συνεχιζόμενης επέκτασης της χωρητικότητάς και με προοπτική να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, το μεγαλύτερο τμήμα των αύξησεων κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών αιχμής παρουσιάστηκε στα αεροδρόμια που υποδέχονται μεταξύ 5 και 25 εκατ. επιβάτες ετησίως. Τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια αυξήθηκαν με πολύ βραδύτερο ρυθμό. Επίσης, συνολικά, ο όγκος των επιβατών παρέμεινε σταθερός στους 5 μεγαλύτερους αεροπορικούς κόμβους της Ευρώπης”.

Η ανακοίνωση της περασμένης εβδομάδας από τη Ryanair, για τη δημιουργία βάσης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης σηματοδοτεί αναμφίβολα μια κρίσιμη καμπή για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Σε συνδυασμό με τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων των low cost εταιρειών, αυτές οι δυνάμεις στοχεύουν προς την αύξηση του ανταγωνισμού στα αεροδρόμια και προς τη δημιουργία ενός πιο υβριδιακού μοντέλου αγοράς στις αερομεταφορές. Ο παραδοσιακός διαχωρισμός μεταξύ των μεγάλων κόμβων, των δευτερευόντων κόμβων, των μεσαίου μεγέθους αεροδρομίων και των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων είναι πλεόν δυσδιάκριτος”.

Κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2016, τα αεροδρόμια που υποδέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) έμειναν στατικά με αύξηση 0%, τα αεροδρόμια με 10-25 εκατ. επιβάτες (ομάδα 2) είχαν αύξηση 6,2%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται 5-10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) είχαν αύξηση 9,9%, ενώ τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 4) εμφάνισαν αύξηση 3,3%.

Τα αεροδρόμια που σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου 2016 (σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2015) ήταν:

  • Ομάδα 1: Dublin (+9,7%), Barcelona (+8,7%), Copenhagen (+8%), Amsterdam (+7,7%) και London LGW (+6,5%)
  • Ομάδα 2: Gran Canaria (+18%), Alicante (+16.6%), Malaga (+14,5%), Cologne-Bonn (+14.4%) και Birmingham (+14,3%)
  • Ομάδα 3: Berlin SXF (+42,9%), Larnaca (+22,5%), Tenerife TFS (+21,5%), Kiev (+18,6%) και Bucharest (+17,4%)
  • Ομάδα 4: Iasi (+161,6%), Palanga (+61,4%), Kharkiv (+57,8%) Keflavik (+37,8%) και Lulin (+35,2%)

Σημειώνεται ότι η έρευνα της ACI Europe περιλαμβάνει 234 αεροδρόμια συνολικά, τα οποία  αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 88% της ευρωπαϊκής επιβατικής αεροπορικής κίνησης.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024