Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςΟι 8 σημαντικότερες τουριστικές προβλέψεις για το 2017 από την Booking.com
Τάσεις

Οι 8 σημαντικότερες τουριστικές προβλέψεις για το 2017 από την Booking.com

Το 45% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να είναι πιο τολμηροί στην επιλογή του προορισμού το 2017 και το 47% θέλει να εξερευνήσει μέρη που κανείς από τους φίλους του δεν έχει πάει. Το 2017 θα δούμε επίσης πολλούς ταξιδιώτες να βάζουν σε προτεραιότητα ταξίδια που υπόσχονται αρμονία μυαλού, σώματος και ψυχής, ενώ η τάση για μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αυξάνεται.

Συγκεντρώνοντας έναν πλούσιο όγκο δεδομένων, απόψεις και αξιολογήσεις ταξιδιωτών, τις προτιμήσεις και ιδέες, καθώς και τις καινοτομίές στον τομέα της τεχνολογίας ταξιδίων και του e-commerce, οι ειδικοί της Booking.com αποσαφήνισαν τις 8 πιο σημαντικές προβλέψεις για τα ταξίδια το 2017.

1. Άμεση Ικανοποίηση 2.0
Η τεχνολογία δημιουργεί έναν ολοένα και πιο απαιτητικό και ανυπόμονο ταξιδιώτη. Το 44% των ταξιδιωτών περιμένουν να είναι σε θέση να προγραμματίσουν τις διακοπές τους με μερικά απλά πατήματα των κουμπιών στα smartphones τους και περισσότεροι από τους μισούς (52%) περιμένουν η χρήση των ταξιδιωτικών εφαρμογών να αυξηθεί το 2017. Με αυτά τα δεδομένα, προσβλέπουμε όλο και περισσότερο στην τεχνολογία για την εξάλειψη οποιαδήποτε -ή και όλων- των αναποδιών που μπορεί να τύχουν σε ένα ταξίδι, να προσφέρει απαντήσεις σε συγκεκριμένες ανάγκες μας άμεσα και να ενισχύσει την ταξιδιωτική μας εμπειρία με προτάσεις και συντομεύσεις που δεν είχαμε καν σκεφτεί. Τον επόμενο χρόνο θα δούμε αυτές τις προσδοκίες να εκφράζονται με πρωτοφανείς τρόπους: από την εύρεση του πλησιέστερου ΑΤΜ ή διαθέσιμης σύνδεσης Wi-Fi έως τη δυνατότητα να βρίσκει κανείς καλύτερη θέση στις ουρές των τουριστών σε κορυφαία αξιοθέατα ή να πάρει άμεσα συμβουλές για το πως να ξεπεράσει το τζετ-λαγκ. Δηλαδή η ουσιαστική λειτουργικότητα θα διατίθεται σε αφθονία στην κινητή τεχνολογία. Και με όλες τις συναρπαστικές νέες εξελίξεις στη μηχανική μάθηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη, οι αγαπημένες εφαρμογές του καθενός θα πάνε ένα βήμα πέρα από την απλή λειτουργικότητα και θα εξελιχθούν σε πραγματικούς ταξιδιωτικούς συντρόφους, ικανούς να προβλέψουν τις δικές μας μοναδικές ανάγκες -και να τις προσφερουν πριν καν ακόμη ζητηθούν. Η χρήση της “έξυπνης” τεχνολογίας “instant messaging, που επεξεργάζεται τις προτιμήσεις μας για να απαντήσει σε κάθε ερώτηση και επιθυμία σε πραγματικό χρόνο, ανεξάρτητα από το που θα επιλέξει κάποιος να μείνει, θα γίνει δεύτερη φύση.

2. Η “έκρηξη” του “bleisure”
Η “έκρηξη” του λεγόμενου “bleisure” (business + leisure) είναι σε εξέλιξη, και το 2017 θα δούμε μια περαιτέρω ανάπτυξη, όχι μόνο στα δυσδιάκριτα όρια μεταξύ αναψυχής και επαγγελματικών ταξίδιών, αλλά στην αξία που αποδίδουμε στις ταξιδιωτικές ευκαιρίες στο χώρο εργασίας. Από το 40% των διεθνών ταξιδιωτών που μετακινήθηκαν για επαγγελματικούς λόγους φέτος, το 46% πιστεύουν ότι θα ταξιδέψουν ακόμη περισσότερο για δουλειά το 2017. Πέρα από τις business σουίτες και τις παρουσιάσεις PowerPoint, το 49% των business ταξιδιωτών έχουν ήδη επεκτείνει χρονικά τα επαγγελματικά ταξίδια τους για να απολαύσουν περαιτέρω τον προορισμό, ενώ τα 3/4 (75%) σκοπεύουν να πράξουν το ίδιο ή σε περισσότερο βαθμό το επόμενο έτος. Καθώς πλέον δε θεωρείται χαμένος χρόνος ή παρεμπόδιση στην καριέρα, τα επαγγελματικά ταξίδια όλο και περισσότερο γίνονται αντιληπτά ως μια ευκαιρία να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, να βρούμε έμπνευση στην πρόοδο της καριέρας μας. Τόσο μάλιστα, ώστε το 30% των ταξιδιωτών θα δεχόταν ακόμη και μια χαμηλότερα αμειβόμενη εργασία, αν αυτό σήμαινε ότι θα μπορούσε να ταξιδέψει περισσότερο για δουλειά.

3. Δίψα για ανακαλύψεις
Ο κόσμος έχει πολλά άγνωστα μέρη ακόμη και το 2017 θα δούμε τους ταξιδιώτες να απελευθερώνουν τον εξερευνητή μέσα τους όπως ποτέ πριν. Το 45% σχεδιάζει να είναι πιο τολμηροί στην επιλογή του προορισμού για το επόμενο έτος, ενώ το 47% θα ήθελε να διερευνήσει γωνιές του πλανήτη που κανένας από τους φίλους του δεν έχει πάει. Είτε πρόκειται για πεζοπορία σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό ή εύρεση ενός “κρυμμένου” ξενώνα στην “αθέατη” πλευρά ενός μονοπατιού, υπάρχουν παντού ενδείξεις για μια ολοένα αυξανόμενη όρεξη να “αγκαλιάσουμε”άγνωστα περιβάλλοντα με έναν αυθεντικό τρόπο. Το 56% των ταξιδιωτών θα ήθελαν να κάνουν πιο ανεξάρτητα ταξίδια το 2017, μια τάση ιδιαίτερα διαδεδομένη μεταξύ εκείνων που προέρχονται από τη Βραζιλία, την Ινδία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και την Ταϊλάνδη.

4. Διακοπές σε ολιστικούς ρυθμούς
Σε έναν κόσμο με φρενήρη ρυθμό, οι άνθρωποι όλο και περισσότερο βλέπουν το ταξίδι ως έναν τρόπο να επαναφέρουν την ισορροπία στη ζωή τους. Σχεδόν οι μισοί (48%) βλέπουν τις διακοπές ως μια στιγμή ενδοσκόπησης και ευκαιρίας να κάνουν καλύτερες επιλογές στον τρόπο ζωής τους. Την επόμενη χρονιά θα δούμε πολλούς ταξιδιώτες να βάζουν σε προτεραιότητα ταξίδια με κίνητρο την καλή υγεία, που υπόσχονται αρμονία μυαλό, σώματος και ψυχής – ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από την Ινδία, την Κίνα και την Ταϊλάνδη. Το 44% ενδιαφέρονται να βιώσουν ταξίδια spa / χαλάρωσης και το 38% μια ταξιδιωτική εμπειρία υγείας-ευεξίας το 2017. Η εποχή που οι άνθρωποι άφηναν μέρες αργίας στο τέλος του χρόνου χωρίς να τις χρησιμοποιήσουν τελειώνουν: ακόμα και στα πιο απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα πάνω από το ήμισυ (51%) προτίθενται να λάβουν περισσότερες μέρες άδειας από το σύνολο που δικαιούνται για το επόμενο έτος, σε σχέση με φέτος και τα καταλύματα σε όλο τον κόσμο αναβαθμίζουν τις προσφορές τους για να συμπλεύσουν με αυτήν την αυξανόμενη ζήτηση. Το 2017 δε θα είναι ασυνήθιστο να βρει κανείς ένα ευρύ φάσμα “SanctuStays”, δηλαδή καταλυμάτων (από βίλες και διαμερίσματα έως τουριστικά θέρετρα) που προσφέρουν δωρεάν χώρους διαλογισμού, ιαματικά λουτρά, εργαστήρια ευεξίας και υπαίθριες δραστηριότητες, προωθώντας έναν ολιστικό τρόπο ζωής και ανακάλυψης του εαυτού.

5. “Πράσινοι” ταξιδιώτες, βιώσιμος τουρισμός
Ο βιώσιμος, φιλικός προς το περιβάλλον, τουρισμός σημαίνει πολλά για πολλούς ανθρώπους και δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί την τάση που υπάρχει και από πλευρά ταξιδιωτών και από πλευράς καταλυμάτων για μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, καθώς και ευθύνη απέναντι στη φύση. Το 2017 θα δούμε πάνω από το 1/3 (36%) των ταξιδιωτών να σχεδιάζουν να επιλέξουν ταξίδια πιο φιλικά προς το περιβάλλον από ό,τι το 2016 και σχεδόν 2 στους 5 (39%) να ενδιαφέρονται για μια ταξιδιωτική εμπειρία οικο-περιήγησης. Αυτό αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ολοένα και περισσότερο αναζητούν τρόπους για να εκπληρώσουν τις αισθητικές ταξιδιωτικές τους ανάγκες, διατηρώντας παράλληλα πολιτιστική και περιβαλλοντική ακεραιότητα, επιλέγοντας πλέον πιο γραφικές διαδρομές και τρόπους μεταφοράς. Η φιλική προς το περιβάλλον διαμονή δεν είναι πλέον προνόμιο των λίγων, αλλά προσδοκία των πολλών. Με το πέρασμα του χρόνου πιθανότατα θα δούμε αυξημένη συζήτηση και γύρω από οικονομικά κίνητρα, όπως φοροαπαλλαγές για τους οικολογικούς ταξιδιώτες (41% των ταξιδιωτών θα ήταν υπέρ σε κάτι τέτοιο), εισαγωγή ενός διεθνούς προτύπου για αειφόρα καταλύματα (41% υπέρ) και παρόχους μεταφορών, που δίνουν στους ταξιδιώτες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το περιβαλλοντικό τους “αποτύπωμα” (εκλύσεις διοξειδίου του άνθρακα (26% υπέρ).

6. Οι απλές απολαύσεις δημιουργούν ταξιδιωτικές εμπειρίες
Οι τουρίστες το 2017 θα εμπνέονται από τις δικές τους ταξιδιωτικές προσδοκίες και όχι από τα υλικά αγαθά. Στην πραγματικότητα, το 58% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να δώσουν προτεραιότητα στις δαπάνες για απόκτηση εμπειριών και όχι υλικών αγαθών, ενώ βρίσκονται σε διακοπές το 2017. Οι ταξιδιώτες επίσης όλο και λιγότερο ενδιαφέρονται για φανταχτερά σουβενίρ, ενώ ενδιαφέρονται περισσότερο για τις μικρές στιγμές και τις απλές απολαύσεις του ταξιδιού. Μόνο το 10% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι π.χ. η υπηρεσία μπάτλερ / προσωπικού υπηρετικού προσωπικού θα του ήταν απαραίτητη για να απολαύσουν τις ταξιδιωτικές εμπειρίες του το 2017. Τα πανάκριβα προϊόντα περιποίησης στο μπάνιο φαίνονται επίσης να αποτελούν παρελθόν, καθώς μόνο το 13% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι αυτά θα τους ήταν απαραίτητα στις ταξιδιωτικές εμπειρίες τους το 2017.

7. Ο ανθρώπινος παράγοντας
Η αλληλεπίδραση με εξυπηρετικό προσωπικό και η σφυρηλάτηση γνήσιων σχέσεων στις διακοπές θα είναι ολοένα και πιο σημαντικό χαρακτηριστικό για τα ταξίδια το 2017. Το 42% των ταξιδιωτών ισχυρίζονται ότι δε θα έμεναν σε κατάλυμα που το προσωπικό του δε θα ήταν φιλικό / εξυπηρετικό, ενώ καταλύματα, όπως τα B&B και τα πανδοχεία συνεχίζουν να βαθμολογούνται θετικά από τους ταξιδιώτες. Η επιρροή και η γνώμη όσων επισκέφθηκαν κάποια καταλύματα πριν από εμάς παραμένουν αμείωτες, με το 40% των ταξιδιωτών να επιβεβαιώνει ότι δε θα έμεναν σε ένα κατάλυμα με περισσότερα από τρία αρνητικά σχόλια. Το 2017 οι ταξιδιώτες αρχίζουν να κατανοούν ότι η ανθρώπινη επαφή είναι αναντικατάστατη και αναζητούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση για να κάνουν τις διακοπές τους αξέχαστες. Ως αποτέλεσμα, αναμένεται να δούμε ότι οι σημαντικές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις θα γίνουν το “νόμισμα εξαργύρωσης” των ταξιδιωτικών εμπειριών τους επόμενους μήνες, με αποτέλεσμα τεράστιες προόδους στην τεχνολογία bot chat, για να συνταιριάξουν τη ζεστασιά, την προσωπικότητα και τον αυθορμητισμό της πραγματικής ανθρώπινης επικοινωνίας.

8. Ταξίδια σε άλλους κόσμους
Το ταξίδι έχει γίνει τρόπος ζωής και όχι μια πολυτέλεια για όλους. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε επιθυμίες των ανθρώπων να εξερευνήσουν και πέρα από αυτόν τον κόσμο. Το 44% των οραματίζεται ένα μέλλον, όπου οι άνθρωποι θα κάνουν διακοπές σε πολύ απομακρυσμένες γωνιές του γαλαξία ή βαθιά κάτω από τον ωκεανό, κάτι που δεν ίσως δεν είναι τόσο μακριά όσο θα πίστευε κανείς. Τα τρένα υψηλής ταχύτητας συνεχίζουν να βελτιώνονται και υπάρχει προγραμματισμός για τη σύνδεση των ταξιδιωτών από όλες τις απομακρυσμένες γωνιές της βόρειας Αφρικής. Η NASA επενδύει σε ένα υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος που θα επιτρέψει ταχύτερα, πιο “πράσινα”, πιο ασφαλή και πιο ήσυχα αεροπορικά ταξίδια. Για να μην αναφέρουμε το όχημα Tesla με αυτόματο πιλότο, που έχει προγραμματιστεί να μπει σε κίνηση στη διαδρομή Λος Άντζελες – Νέα Υόρκη από το καλοκαίρι του 2017. Αυτές οι εξελίξεις σταθερά υποδαυλίζουν τη φαντασία μας, καθώς και τη συλλογική μας επιθυμία να εξερευνήσουμε πέρα από τον ορίζοντα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024