Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΝέα τεχνολογία αυτόματου πιλότου από την Thomas Cook Airlines για 'δύσκολα' αεροδρόμια
Αερομεταφορές

Νέα τεχνολογία αυτόματου πιλότου από την Thomas Cook Airlines για 'δύσκολα' αεροδρόμια

Η νέα τεχνολογία RNP-AR πρόκειται να βοηθήσει κατά πολύ την προσέγγιση και σε ελληνικά αεροδρόμια, όπως αυτά της Μυκόνου, της Κέρκυρας και της Σαντορίνης.

Το Innsbruck, στην περιοχή Τιρόλο της Αυστρίας, το οποίο και θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα προσεγγίσιμα αεροδρόμια της Ευρώπης, θα έχει ευκολότερη πρόσβαση αυτόν το χειμώνα. Ένα νέο σύστημα πλοήγησης αεροπορίας θα αναπτυχθεί από την Thomas Cook Airlines στις πτήσεις της προς Innsbruck, το οποίο θα μειώσει δραματικά τις διακοπές των δρομολογίων, που σχετίζονται με τις κακές καιρικές συνθήκες.

Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των αεροδρομίων κατατάσσονται στην κατηγορία Α (δεν είναι απαραίτητες ειδικές διαδικασίες) ή στην κατηγορία Β (αυτά που θεωρούνται “λίγο έξω από τα συνηθισμένα”), το Innsbruck είναι ένα κλασικό παράδειγμα κατηγορίας C – αυτά τα λίγο πιο “δύσκολα” αεροδρόμια, στα οποία υπάρχουν κάποια θέματα στην προσέγγισή τους, καθώς και στην προσγείωση ή την απογείωση των αεροσκαφών σε αυτά.

Μόνο έμπειροι πιλότοι που έχουν υποβληθεί σε εκπαίδευση με προσομοιωτή και έχουν πραγματοποιήσει προσγειώσεις/απογειώσεις επιτρέπεται να πετούν εκεί.

Το αυστριακό αεροδρόμιο βρίσκεται μέσα σε μια στενή, καμπυλωτή κοιλάδα στις Άλπεις, η οποία δεν επιτρέπει τη χρήση των κλασικών συστημάτων προσγείωσης.

Η ιδιαίτερη θέση του αεροδρομίου είναι επίσης και το “δυνατό” σημείο του Innsbruck. Το αεροδρόμιο προσφέρει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε μερικές από τις καλύτερες πίστες σκι στις Άλπεις και είναι μόλις δύο μίλια από το κέντρο της πόλης, με το οποίο συνδέεται με τοπική σύνδεση λεωφορείων, διάρκειας 15 λεπτών.

Συνήθως εξαιτίας της νέφωσης που καλύπτει το Innsbruck, κάποιες πτήσεις συχνά ανακατευθύνονται στα αεροδρόμια του Μονάχου ή της Βερόνας. Αν το νέφος είναι κάτω από τα 850 πόδια, οι πιλότοι δεν μπορούν να προσγειωθούν.

Τώρα, με τη χρήση της πρωτοποριακής αυτής τεχνολογίας, η οποία πρόκειται να λανσαριστεί από την Thomas Cook Airlines, τα αεροπλάνα θα μπορούν να προσγειωθούν σε ειδικά εδάφη αυτόματα, επιτρέποντας την προσγείωση ακόμη και με τα νέφη να βρίσκονται στα 350 πόδια. Ο εξελιγμένος εξοπλισμός έχει ήδη τοποθετηθεί στο αεροσκάφος A321 της εταιρείας.

Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή ως RNP-AR, συντομογραφία του “Required Navigation Performance – Authorisation Required” και αναπτύχθηκε για τα αεροδρόμια που απαιτούν πολύ υψηλό επίπεδο ακρίβειας στην προσγείωση.

Ο Andy Thorington, επικεφαλής του ομίλου της Airbus, υπεύθυνος για την Thomas Cook και πιλότος ο ίδιος, δήλωσε ότι, σε μια μέρα με καλές καιρικές συνθήκες, το Innsbruck είναι το αγαπημένο του αεροδρόμιο, αλλά τον χειμώνα υπάρχουν κάποιες προκλήσεις. Πρόσθεσε επίσης ότι η Airbus είναι αρκετά βεβαία πως με το νέο σύστημα θα μπορούν να αποφευχθούν σε ποσοστό τουλάχιστον 90%, αν όχι το 100% των ανακατευθύνσεων των πτήσεων στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Ο Thorington δήλωσε επίσης ότι η νέα διαδικασία θα κάνει την προσγείωση ομαλότερη.

Η νέα τεχνολογία θα βελτιώσει την ασφάλεια, την εμπορική αποδοτικότητα και θα έχει επίσης ένα θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο, δεδομένου ότι βελτιώνει την απόδοση των καυσίμων και μειώνει τις εκπομπές ρύπων.

Ακόμη, θα έχει επίδραση στη βελτίωση πρόσβασης σε πολλά άλλα αεροδρόμια, όπως στα ελληνικά νησιά της Μυκόνου, της Κέρκυρας και της Σαντορίνης, στα οποία η προσέγγιση δεν είναι και εύκολη υπόθεση.

Στη φωτογραφία, το αεροδρόμιο του Innsbruck.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024