Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size
Αεροδρόμια

Εκνευρισμός της Fraport για τα έργα στο αεροδρόμιο 'Μακεδονία'

Βίκυ Καραντζαβέλου - 13 Δεκέμβριος 2016, 09:47

Οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Β. Ελλάδας γενικότερα, ζητούν διαβεβαιώσεις από τον υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31 Μαρτίου 2017 (σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα).



Mεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες αναστέλλουν δρομολόγια της επόμενης σεζόν για τη Θεσσαλονίκη εξαιτίας, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, της ασάφειας και των προβληματισμών ασφαλείας που δημιουργούνται με τα έργα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Ήδη σε ανακοίνωση για μείωση πρήσεων έχει προχωρήσει η Ryanair, ενώ έχουν ήση ακυρωθεί πτήσεις της TUI και της Transavia.

Η αναστολή των έργων κρίνεται απαραίτητη απο το σύνολο της αεροπορικής βιομηχανίας, αφού διαφορετικά τόσο ο σημερινός διάδρομος όσο και ο νέος, μήκους 3,5 χλμ., που κατασκευάζεται, δε θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν -τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού ο ένας και μέχρι τα τέλη του 2017 ο άλλος. Οι δύο διάδρομοι διασταυρώνονται μεταξύ τους και έτσι για ένα διάστημα θα γίνονται έργα παράλληλα. Ως προσωρινή λύση έχει προκριθεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου τροχοδρόμησης που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη πριν και μετά την απογείωση ή προσγείωση για να φτάσουν στα σημεία στάθμευσης. Ο τροχιόδρομος αυτός δεν τέμνει τους άλλους δύο. Αλλά η δυναμικότητά του δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κίνηση. Έτσι, εάν δεν υπάρξει αναβολή των έργων για μετά το καλοκαίρι, κινδυνεύουν με την απώλεια χιλιάδων τουριστών και, κατ’επέκταση, εκατομμυρίων ευρώ προορισμοί της Β. Ελλάδας για τη σεζόν του 2017.

Η Fraport δηλώνει πως είχε λάβει διαβεβαιώσεις από το ελληνικό δημόσιο πως το έργο θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Κύκλοι του επενδυτή, που καταβάλει 1,23 δισ. ευρω για τα 14 αεροδρόμια και άλλα 600 εκατ. περίπου σε επενδύσεις, εξηγούν, όπως αναφέρει η “Καθημερινή” ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει –κατά τη διάρκεια των έργων– να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Σύμφωνα με τη Fraport, “η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτήματα ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους: Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου, γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως και γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης”.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Ανδρέαδης, σημειώνει στο twitter ότι “εντός της ημέρας αναμένουμε την ελπίζω θετική ανακοίνωση του κ. Σπίρτζη για αναβολή των εργασιών στο ‘Μακεδονία’”. Ο κ. Ανδρεάδης έχει τονίσει ότι “πρέπει να κινηθούν άμεσα ξανά και  οι τοπικοί παράγοντες και οι φορείς, καθώς οι πτήσεις που ακυρώνονται πάνε αλλού και χάνονται για 2-3 χρόνια!”.

|
Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top