Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΗ αύξηση στις τιμές ένδυσης στη Βρετανία ίσως επηρεάσει και τον τουρισμό αγορών
Shopping tourism

Η αύξηση στις τιμές ένδυσης στη Βρετανία ίσως επηρεάσει και τον τουρισμό αγορών

Υπάρχουν μικρότερες εκπτώσεις στη χειμερινή ένδυση το Νοέμβριο και η βρετανική Εθνική Στατιστική Υπηρεσία επισημαίνει ότι αυξήσεις των τιμών παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα στα γυναικεία και ανδρικά είδη outerwear.

Η μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές των ειδών ένδυσης μέσα σε έξι χρόνια οδήγησε σε αύξηση του πληθωρισμού έως και 1,2% το Νοέμβριο, από 0,9% τον Οκτώβριο στο Ην. Βασίλειο, έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς shopping tourism διεθνώς. Η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της χώρας δήλωσε ότι οι αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης ήταν επίσης υπεύθυνες για αυτήν την ελαφρώς υψηλότερη από το αναμενόμενο άνοδο του πληθωρισμού.

Ο Mike Prestwood από τη βρετανική Εθνική Στατιστική Υπηρεσία δήλωσε: “Το ελαφρύ ράλι τιμών του Νοεμβρίου στην αξία της στερλίνας μείωσε την πληθωριστική πίεση στις επιχειρήσεις που εισάγουν πρώτες ύλες, αλλά οι τιμές καταναλωτού συνέχισαν να ακολουθούν ανοδική πορεία, κάτι που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κόστους των ειδών ένδυσης και των καυσίμων”.

Ο Howard Archer, οικονομολόγος και στέλεχος της IHS Markit, ανέφερε ότι τόσο οι τιμές των ενδυμάτων όσο και η καταναλωτική συμπεριφορά ήταν “ιδιαίτερα ασταθείς” τους τελευταίους μήνες, γεγονός που έχει επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα των εκπτώσεων στη λιανική. “Φαίνεται ότι υπάρχουν μικρότερες εκπτώσεις στη χειμερινή ένδυση το Νοέμβριο και η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία επισημαίνει ότι οι αυξήσεις των τιμών παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα στα γυναικεία και ανδρικά είδη outerwear (παλτά, μπουφάν, τζάκετ κ.λπ)”.

Ο Tony Shiret, αναλυτής στην Haitong Securities, ανέφερε ότι ο βρετανικός καιρός ήταν πιο… “βρετανικός” αυτόν το χρόνο, συγκριτικά και τον ασυνήθιστα ζεστό Νοέμβριο του 2015, συνεπώς οι λιανοπωλητές ένδυσης δε χρειάστηκε να μειώσουν τις τιμές τους στο διαθέσιμο στοκ. “Θα υπάρξουν λίγότερες πωλήσεις στις εκπτώσεις φέτος” είπε. Ωστόσο, επεσήμανε ότι η πτώση της στερλίνας θα φανεί στις τιμές των καταστημάτων από τον ερχόμενο Φεβρουάριο ή Μάρτιο. Την άποψη αυτή εξέφρασε και ο Ian Shepherdson, επικεφαλής οικονομολόγος στην Pantheon Macroeconomics, που είπε: “Η πτώση της στερλίνας σημαίνει ότι πρέπει να αναμένεται περαιτέρω αύξηση του πληθωρισμού στα είδη ένδυσης το επόμενο έτος”.

Τέλος, ο Ben Brettell, ανώτερος οικονομολόγος στην Hargreaves Lansdown, δήλωσε: “Η αδύναμη στερλίνα συνεχίζει να αυξάνει το κόστος των εισροών για τις επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτές οι αυξήσεις στο κόστος σιγά-σιγά μετακυλίονται στους καταναλωτές. Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να πλήξει την καταναλωτική δαπάνη, η οποία έχει μέχρι στιγμής αντέξει καλά, παρά τη αβεβαιότητα λόγω Brexit”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024