Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΣυγκρατημένοι για το 2017 οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες, από αβεβαιότητα λόγω Brexit
Τάσεις

Συγκρατημένοι για το 2017 οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες, από αβεβαιότητα λόγω Brexit

Οι Βρετανοί τουρίστες συνέχισαν να κάνουν τις διακοπές τους τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο υπήρξαν κάποιες αλλαγές στον τρόπο που πάνε διακοπές τα τελευταία 1-2 χρόνια, με τα γεγονότα ανά τον κόσμο να αποτελούν την Νο1 επιρροή στην επιλογή τύπου διακοπών και προορισμών.

Η τουριστική αγορά σημείωσε αύξηση το 2016, σε έρευνα του Συνδέσμου Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ABTA) να δείχνει άνοδο τόσο στον αριθμό των Βρετανών που πήγαν διακοπές, όσο και στον μέσο αριθμό ταξιδιών που έγιναν ανά άτομο. Σε διάστημα 12 μηνών, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016, ο αριθμός των ταξιδιών των Βρετανών στο εξωτερικό ήταν κατά 7% υψηλότερος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι δαπάνες για αυτά τα ταξίδια αυξήθηκαν επίσης κατά 10% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.

Το 2016, οι άνθρωποι επέλεξαν περισσότερες εξορμήσεις σε πόλεις και λιγότερες παραδοσιακές διακοπές στην παραλία, σύμφωνα με την έρευνα του ABTA. Οι βασικοί προορισμοί ήταν η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, οι οποίες είχαν αυξήσεις στους Βρετανούς τουρίστες της τάξης του 4% και του 9% αντίστοιχα. Ο συνολικός τζίρος των μελών του ABTA αυξήθηκε σε 33,07 εκατ. λίρες στερλίνες το οικονομικό έτος 2015-16, που έληξε στις 30 Ιουνίου 2016.

Η χωρητικότητα ήταν η λέξη-κλειδί για το 2016, και αναδείχθηκαν νέοι προορισμοί (ενώ άλλοι έχασαν το παιχνίδι), καθώς ο κόσμος επέλεξε πιο γνωστούς προορισμούς ή μέρη που θεωρούνται ότι είναι ασφαλέστερα. Με την Τυνησία ουσιαστικά κλειστή για τους Βρετανούς τουρίστες, τον αριθμό των τουριστών στην Αίγυπτο να πέφτει λόγω των περιορισμών στις πτήσεις προς το αεροδρόμιο Sharm el Sheikh, καθώς και την πτώση στην Τουρκία μετά από αρκετά τρομοκρατικά περιστατικά, κάποια θέρετρα στη δυτική Μεσόγειο διεύρυναν τη χωρητικότητά τους, κάτι που ήταν ιδιαίτερα έντονο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Συνολικά, η καλοκαιρινή τουριστική αγορά αυξήθηκε κατά 5% ετησίως, ωστόσο κάποιες χώρες είχαν σημαντικά υψηλότερα νούμερα, με την Πορτογαλία να σημειώνει αύξηση κατά 23%, την Ισπανία 20% και την Κύπρο 17%. Οι τουρίστες ήταν επίσης διατεθειμένοι να ταξιδέψουν πιο μακριά, και οι ταξιδιωτικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στο αίτημα αυτό με διακοπές μεγάλων αποστάσεων και πιο άνετα αεροσκάφη.

Σε μια περίοδο αλλαγών και αβεβαιότητας, οι άνθρωποι αναζήτησαν τη στήριξη, την προστασία και την άνεση ενός πακέτου διακοπών και περισσότεροι από τους μισούς (53%) επέλεξαν ένα τέτοιο πακέτο, σύμφωνα με την έρευνα της ABTA. Αυτοί οι αριθμοί είναι κατά 10% αυξημένοι από το 2011 και αποτελούνται από τις πιο μεγάλες και τις πιο μικρές ηλικιακές ομάδες, καθώς και τα πιο εύπορα νοικοκυριά.

Πολλές χώρες επηρεάστηκαν από σημαντικά συμβάντα, συμπεριλαμβανομένων των τρομοκρατικών επιθέσεων στις Βρυξέλλες, το Μόναχο, τη Νίκαια και την Κωνσταντινούπολη, την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος στην Τουρκία και τον ιό Zika σε τμήματα της Αμερικής, της Ασίας και της Καραϊβικής. Μεγάλοι σεισμοί κατέστρεψαν περιοχές της Ιταλίας και της Νέας Ζηλανδία, ενώ ο τυφώνας Matthew ρήμαξε την Καραϊβική. Ήταν αδύνατο να αγνοήσει κανείς την επίδραση κάποιων επίσης πολιτικών γεγονότων, όπως αυτό της ψήφου του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που ίσως αποτελεί και το πιο σημαντικό γεγονός.

Ενώ το θέμα του Brexit κυριαρχούσε στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, δεν είχε εν τέλει πολύ άμεσο αντίκτυπο στις διακοπές των Βρετανών για το 2016. Ωστόσο, η επακόλουθη πτώση της αξίας της λίρας έπληξε άμεσα τους τουρίστες, καθώς επίσης και την αγοραστική τους δύναμη στο εξωτερικό. Τα επίπεδα εμπιστοσύνης των καταναλωτών κρατήθηκαν ψηλά στους μήνες που ακολούθησαν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, αλλά οι πλήρεις συνέπειες του Brexit δε θα φανερωθούν, πριν περάσουν πολλά χρόνια.

Οι βασικές τάσεις για το 2017

  • Διακοπές με συγκρατημένα έξοδα: Οι πρόσφατες διακυμάνσεις στην αξία της λίρας αναμένεται να συνεχιστούν και το 2017 και είναι πιθανό ότι αυτό θα επηρεάσει τις αποφάσεις για διακοπές. Σύμφωνα με την Virgin Holidays, το “value-for-money” είναι μια βασική αρχή στην επιλογή διακοπών για πάνω από το ήμισυ των πελατών τους και οι αλλαγές στην ισχύ της στερλίνας επηρεάζουν την επιλογή του προορισμού διακοπών. Κάποιοι προορισμοί όπου η βρετανική λίρα έχει υψηλή αξία είναι η Αργεντινή, το Μεξικό και η Νότια Αφρική. Ορισμένοι τουρίστες επιδιώκουν επίσης να προστατευθούν από τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, επιλέγοντας all-inclusive πακέτα διακοπών. Ποσοστό 18% αγόρασαν all-inclusive πακέτο τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 1/4 (25%) σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα το 2017.
  • Εξορμήσεις σε μακρινές πόλεις: Με τις εξορμήσεις σε πόλεις (city breaks) να έχουν εδραιωθεί πλέον ως το αγαπημένο είδος διακοπών -πάνω από το ήμισυ των Βρετανών (53%) προτίμησε αυτόν τον τύπο διακοπών για το 2016 σε σύγκριση με το 38% που πήγε διακοπές σε παραλία- οι city breakers ψάχνουν να πάνε κάπου πιο μακριά για τις επόμενες διακοπές τους. Η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα των νέων αεροσκαφών, όπως το Dreamliner της Boeing και το A380 της Airbus, κάνουν τις μεγάλες διαδρομές πιο ελκυστικές και άνετες. Επιπλέον, η κατάργηση των κατηγοριών C και D (ταξίδι πάνω από 6.000 μίλια) στους φόρους των επιβατών τον Απρίλιο του 2015 σήμανε εξοικονόμηση χρημάτων για όσους κάνουν μεγάλα ταξίδια. Προορισμοί όπως το Τόκιο, το Κέιπ Τάουν, το Ντουμπάι, το Χονγκ Κονγκ και η Μπανγκόκ, καθώς και πόλεις των ΗΠΑ, όπως το Μαϊάμι, η Βοστόνη και η Ουάσιγκτον είναι πολύ δημοφιλή σε αυτό το είδος διακοπών. Η Thomson Holidays λανσάρισε ως city breaks τη Νέα Υόρκη, το Λας Βέγκας και τη Σιγκαπούρη στο τέλος του 2016 και η τάση αυτή φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.
  • Μικρο-περιπέτειες: Η αυξανόμενη τάση για πιο υγιεινούς τρόπους ζωής έχει περάσει και στον τρόπο που κάνουν οι άνθρωποι διακοπές, σύμφωνα με το Global Trends Report Euromonitor 2016 και οι μικρο-περιπέτειες (microadventure) αποτελούν βασικό συστατικό αυτής της τάσης. Ο Βρετανός συγγραφέας και λάτρης της περιπέτειας Alastair Humphreys όρισε το “microadventure” ως κάτι “μικρό και εφικτό, για κανονικούς ανθρώπους με πραγματικές ζωές”. Οι πολυάσχολοι τουρίστες για παράδειγμα επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους βιώνοντας όσα έχει να τους προσφέρει ο εκάστοτε προορισμός με τον πιο ενεργό τρόπο, λαμβάνοντας μέρος σε ένα “microadventure”. Σχεδόν ένας στους δέκα (9%), δοκίμασαν κάτι τέτοιο στις διακοπές τους το 2016, σύμφωνα με την έρευνα της ABTA, και οι “microadventures” φαίνεται να ενισχύονται περαιτέρω εντο 2017.
  • Η ταξιδιωτική τεχνολογία συναντά τα μεγάλα τουριστικά γραφεία: Οι τουρίστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να απολαύσουν το ξενοδοχείο, το θέρετρο ή τον προορισμό τους πριν καν ταξιδέψουν, καθώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία, όπως η εικονική πραγματικότητα για παράδειγμα, που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να “δοκιμάσουν” την πτήση τους εικονικά, πριν πετάξουν στην πραγματικότητα. Ορισμένες ταξιδιωτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Thomas Cook, Thomson Holidays, Kuoni και Virgin Holidays, έχουν ανοίξει concept stores σε κεντρικά σημεία των βρετανικών πόλεων, όπου η τεχνολογία παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στο να βοηθήσει τους πελάτες τους να βιώσουν μέσω εικονικής πραγματικότητας ολόκληρο το ταξίδι που θα επιλέξουν. Η Thomson έχει δημιουργήσει ένα νέο διαδικτυακό εργαλείο για να προτείνει στους πελάτες της πράγματα που θα μπορούν να δουν και να κάνουν σε ένα ταξίδι city break, δημιουργώνας νέα κίνητρα για ταξίδι. Η Thomas Cook έχει χρησιμοποιήσει την εικονική πραγματικότητα, ώστε να επιτρέπει στους πελάτες της να δοκιμάσουν τα νέα αεροσκάφη της.
  • Ο αειφόρος τουρισμός στο επίκεντρο: Το 2017 είναι το Έτος Αειφόρου Τουρισμού & Ανάπτυξης, κάτι που αναμένεται να θέσει τον αειφόρο τουρισμό στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, ο “καλά σχεδιασμένος και καλά διαχειρίσιμος τουρισμός μπορεί να συμβάλει στην αειφόρο ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, το εμπόριο και στην προώθηση της καλύτερης κατανόησης διαφορετικών πολιτισμών”. Αναμένεται ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα εμπνευστούν από αυτόν το χρόνο για να εξετάσουν το ρόλο τους στους προορισμούς που πουλούν. Η G Adventures, για παράδειγμα, εισήγαγε μια σειρά νέων κοινωνικών project στα ταξίδια της για το 2017, με σκοπό να προσφέρει ανταποδοτικά στις τοπικές κοινωνίες. αλλά και να διατηρήσει ταυτόχρονα ζωντανή την τουριστική τους οικονομία.

ABTA Travel Trends Report 2017

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024